Valstybinis patentų biuras (VPB) 2013 m. užregistravo 10,5 proc. daugiau patentų paraiškų nacionaliniams išradimams nei 2012 m. Taip pat per praėjusius metus paaugo ir prekių ženklų registracijų skaičius.
2013 m. VPB iš viso gavo 5 865 paraiškas pramoninės nuosavybės objektams (išradimams, dizainui, prekės ženklams registruoti), t. y. 26,7 proc. daugiau nei 2012 m. 2011 m. buvo gautos 4 629 paraiškos.
„Šie skaičiai yra džiuginantys ir jie liudija, kad patentų sistema atsigauna. Mūsų įmonės ir kiti patentų pareiškėjai ateityje tikisi sėkmingai investuoti, nes dažniausiai patentuojami naujausi technologiniai sprendimai, kuomet tikimasi jų komercinio panaudojimo“, – teigia VPB direktorius Rimvydas Naujokas
Nacionalinių patentų (išradimų) paraiškų augimas stebimas jau kelerius metus. 2013 m. Lietuvos pareiškėjų paduotų patentų paraiškų skaičius išaugo net 10,5 proc., lyginant su 2012 m. (nuo 124 iki 137 paraiškų). Lyginant 2011 m. ir 2013 m. statistiką, patentų paraiškų išaugo 26,8 proc. (nuo 108 iki 1372).
„Lygindami 2011 ir 2013 m. rezultatus matome, kad dėl krizės susitraukusi ekonomika diktavo žymiai mažesnius skaičius. Šis patentų skaičiaus didėjimas reiškia, kad į ekonomiką ir tam tikras ūkio šakas yra planuojamos investicijos bei yra viliamasi šių investicijų grąžos. Prie skaičiaus augimo prisideda ir technologiniai universitetai, kurie naudojasi vyriausybės teikiama parama ir noriai patentuoja sukurtus išradimus. Vadinasi, skatinimo mechanizmas veikia. Stebime teigiamas tendencijas, nes nacionalinėje teritorijoje patentuojama dažniausiai viliantis vėliau plėstis į užsienio rinką“, – tvirtina R. Naujokas.
Praėjusiais metais VPB išdavė nacionalinius patentus 93 išradimams ir patvirtino 1 309 Europos patentų galiojimą.
Padidėjęs Lietuvos Respublikos pareiškėjų aktyvumas matomas ir paduodant prekių ženklų paraiškas. 2013 m. Lietuvos Respublikos pareiškėjų paduotų nacionalinių prekių ženklų paraiškų skaičius išaugo 0,3 proc. Šių paraiškų 2013 m. gauta 2 277, 2012 m. – 2 270, 2011 m. – 2 287. „Prekių ženklų augimas rodo, kad ūkinė veikla, kuri susijusi su naujomis prekėmis arba paslaugomis, aktyvėja, nes į rinką paleidžiami nauji produktai. Tai – verslo veiklos rezultatas, verslo indėlis į ekonominės būklės gerėjimą“, – sako R. Naujokas.
Lietuvos verslininkai daug drąsiau žvalgosi į platesnes rinkas – pernai jie padavė 365 prekių ženklų paraiškų (kai tuo tarpu 2012 m. – 306) pagal tarptautines sutartis ir Europos Sąjungos reglamentus.