#Blogeriožodis
Ne visiems su dėmesio kiekiu nuskyla taip, kaip pasisekė Monikai Šalčiūtei. Ne visi, suforminti prodiuserių, ryžtasi tokioms aukoms, kaip ši mergina. Galiausiai ne visi turi reikiamus privalumus. Ne visiems sekasi taip gerai rašyti, tiesa, ne visi ir ryžtasi tokiam atvirumui bei tiesumui, kaip kad tą daro Andrius Užkalnis. Ne visi apdovanoti Algimanto Čekuolio, Andriaus Tapino ar Rimvydo Valatkos įžvalgumo meistriškumu. Jūs nesate nei Edmundas Jakilaitis, nei Agnė Jagelavičiūtė. Netraukiate iki Andriaus Pauliukevičiaus, to trenerio, ir niekada neturėsite tokio sekėjų skaičiaus kaip Algis Ramanauskas ar Beata Tiškevič. Jums to ir nereikia, jeigu jums to nereikia. Nesierzinkite, aukščiau pateiktus vardus pasirinkau visiškai atsitiktine tvarka ir tik dėl to, kad patraukčiau jūsų dėmesį, nes keturis ir penkių skaitančių kažkuris vardas jau užkabino.
Tomas Misiukonis, “OVC Consulting” partneris ir konsultantas
Vis tik, jeigu jūsų veikla susijusi su savęs ar savo parduodamų dalykų viešinimu, nesvarbu, siekiate populiarinti savo tekstus ar prekes, parduodamas tinklinio marketingo būdu, jums reikia kurti savo informacinį tinklą, kuriame skleisite žinią apie save ar tą stebuklingą energetinį gėrimą, parduodamą tik išrinktiesiems.
Šiame tekste noriu pateikti keletą patarimų, kaip pasitelkiant kelis įtakos darymo principus, pamėginti padidinti savo kontaktų skaičių, tapti labiau mėgiamu, populiariu ir, žinoma, daugiau poveikio kitiems darančiu žmogumi. Jeigu parduodate kokius nors seminarus, populiarinate savo tekstus ar prekiaujate kokia nors kita apčiuopiama ir nelabai medžiaga, šis straipsnis gali padėti jums prasimušti.
Kaip tapti mėgstamu?
Ko gero pastebite, kad jūs labiau pasiduodate įtakai tų žmonių, kurie jums patinka. Jeigu tai neigsite, tada man teks klausti, iš kurios jūs planetos, nes patikimo principas yra seniai mokslo įrodytas ir galioja visu savo gražumu.
Turite pasistengti, kad jūsų tikslinė auditorija gerai jus žinotų ir pasirūpinti, kad tai auditorijai jūs patiktumėte. Pradėkite nuo paprasto reikiamų žmonių įrašų laikinimo. Ko gero pastebėjote, kaip vieni kitus laikina toje pat įmonėje dirbantys kolegos? Čia tokia nerašyta korporatyvinė taisyklė. Tarpdepartamentinis laikinimas, t‘sakant.
Turite būti nuoseklūs – spauskite patinka sistemingai, ne šiaip tik kokį vieną ar du kartus. Įrašo savininkas turi nuolat matyti jūsų paliekamus pėdsakus.
Štai jūsų įmonės vadovas, įtakingas kolega ar potencialus klientas patalpino savo atostogų nuotrauką. Paskubėkite paspausti patinka, nes turite pakliūti tarp pirmųjų dvidešimties, kad įrašo savininkas jus pastebėtų ir deramai įvertintų. Pradžioje žmonės sako: žiūrėk, Tomas palaikino, o paskui, kai laikų prisirenka daug, jie jau nebeseka, kas laikina.
Turite būti nuoseklūs – spauskite patinka sistemingai, ne šiaip tik kokį vieną ar du kartus. Įrašo savininkas turi nuolat matyti jūsų paliekamus pėdsakus. Neleiskite, kad jus pamirštų. Ko gero girdėjote apie šią patinka rūšį. Tai vadinama taktiniais laikais. Politiniais laikais.
Dabar apie komentavimą. Kad patiktumėte kitiems žmonėms, turite suteikti jiems pozityvų grįžtamą ryšį. Puikiai suprantate, kad kokia nors kritika ar kandžios pastabos atstums jūsų auditoriją, nes niekas nenori turėti reikalų su žmogumi, kuris reiškia prastą nuomonę apie kito žmogaus muzikinį skonį, priglausto ir internete patalpinto laukinio kačiuko spalvą ar tiesiog rūgščiai kalba. Jūsų komentarai turi būti teigiami, pritariantys ir palaikantys. Turite būti jums reikiamo žmogaus pusėje. Jeigu įrašo šeimininko nuomonė apie kažką yra prasta, pritarkite jam. Parodykite naujų jo nuomonės kampų, papildykite jį.
Niekas nenori turėti reikalų su žmogumi, kuris reiškia prastą nuomonę apie kito žmogaus muzikinį skonį, priglausto ir internete patalpinto laukinio kačiuko spalvą ar tiesiog rūgščiai kalba.
Komentuodami venkite nieko nesakančių žodelių wow, nice, super, jėga ir pan. Išsiskirkite iš minios. Pavyzdžiui, atkreipkite dėmesį į detales. Šių metų tavo slidinėjimo kostiumo spalva puikiai dera prie dangaus mėlio. Tavo kambario interjeras vėl atnaujintas! Net jeigu nuotraukoje vien tik selfis, pastaba apie kambarį (jeigu jis matosi) pramuš. Pridėkite dar: ta bananų kekė ant stalo atrodo taip viliojančiai!
Komentuodami detales, t.y. dalykus, kurių nepastebi kiti, laimėsite reikalingo žmogaus dėmesį ir palankumą. Tik neperlenkite lazdos su pagyromis. Puikiai tiks ir paprasta pastaba kaip antai: kaip matau, tau pavyko suderinti staltiesės ir grindų spalvą. Gal išduotum paslaptį, kur ją pirkai? Toks dėmesio parodymas nuginkluos, nes kiekvienam žmogui įdomu ir miela bendrauti su žmogumi, kuris nuoširdžiai domisi pašnekovu.
Taip, dabar jūsų įrašai. Jie turi suvilioti reikiamą auditoriją ir ji turi didėti greitai. Ją galima nusipirkti, bet rizikuojate, kad auditorijos tarpe atsiras tokių vardų kaip Irutė Nesvarbu ar Edvinas Netavoreikalas, kurie neturi jokios perkamosios ar įtakos galios.
Ko galite pasimokyti iš mano minėto Andriaus Užkalnio būdo pritraukti skaitytojų? Drąsos sakyti dalykus tiesiai. Kita vertus, turite žinoti, kad tiesus savo nuomonės sakymas gali pavirsti neigiamu grįžtamu ryšiu tiems, ką ketinate patraukti link savęs.
Vienas saugiausių kelių kurti patrauklius įrašus – įvairaus pobūdžio citatos. Jas neužtrunka perskaityti ir beveik visos jos yra suprantamos didžiajai auditorijos daliai. Kitas variantas – dalybos ne jūsų parašytais, bet, vėl gi, lengvai perskaitomais tekstais ar nuotraukų rinkiniais. Visiems patinka žvėreliai, istorinės nuotraukos ar kitokie bendro pobūdžio geras emocijas keliantys vaizdai, tačiau tai neveiks taip gerai. Jūsų įrašuos žmonės turi jausti jus.
Drąsa būti savimi ir būti atviru, pažeidžiamu bei apkalbamu kainuoja daug, tačiau ir atsiperka.
Aukščiausias lygmuo yra atviri asmeniniai įrašai. Tai yra narkotikas, kuris greitai pritraukia didelę auditoriją. Kaip galvojate, kodėl tiek daug sekėjų turi Beata Tiškevič ar Ilzė Butkutė? Tos merginos rašo apie daugybę dalykų, tačiau visus jų įrašus jungia vienas bruožas – jos velniškai atviros. Beata nesibodi paskelbti savo ką tik prabudusios nuotraukos šiek tiek užmiegotomis akimis, o Ilzė atvirai išsako nuomonę apie įvairias stigmas ir stereotipus siedama savo pasisakymą su asmenine patirtimi. Drąsa būti savimi ir būti atviru, pažeidžiamu bei apkalbamu kainuoja daug, tačiau ir atsiperka. Niekas neleis man sumeluoti, nes atlikę nedidelę analizę pastebėsite, kad atviri asmeniški įrašai surenka daugiau laikų negu kačiukai, o ir auditorija sugrįžta, nes nori dar ir dar.
Kaip įtraukti kitus?
Gerai, jūs uoliai dalinate politinius laikus ir jūsų įrašai tampa sistemingi, kupini atviravimų bei originalių pasisakymų, tačiau to neužtenka. Užkūrus laužą reikia į jį įmesti malkų, medžiams reikia vandens, žvėreliams reikia pavalgyti, tad turite pasirūpinti auditorijos įtraukimu. Tai daroma panaudojant kitus įtakos praktikos principus, pavyzdžiui, skolos jausmo sukėlimą, asmens charakterizavimą, autoriteto demonstravimą ar socialinį įrodymą.
Pasidalinkite to žmogaus įrašu ne šiaip sau, bet pridėkite ir savo komentarą.
Ko gero pastebite, kad lengviau pasiduodate tų žmonių įtakai, kuriems jaučiatės skolingi. Žiūrėkite, pavyzdžiui, perskaitėte kokio nors reikalingo žmogaus įrašą ar straipsnį. Pasidalinkite to žmogaus įrašu ne šiaip sau, bet pridėkite ir savo komentarą. Tarkime, kad tekstas, kuriuo norite pasidalinti yra apie tai, kaip būti laimingu arba parduoti daugiau. Platindami tekstą parašykite kažką tokio: nerealios įžvalgos iš Vardenis Pavardenis (nepamirškite pritaginti!). Nebūčiau suformulavęs geriau. Turėtų perskaityti kiekvienas, kuris nori tobulėti ir augti (parduoti daugiau).
Kaip tai veikia? Žmogus, kurio tekstu pasidalinote, jaus nesąmoningą įsipareigojimą (skolos jausmą) jums, nes ne tik pasidalinote, tačiau dar ir gražiai atsiliepėte apie jį. Tiktų tokia frazė: Labas, man labai patiko tavo paskutiniai straipsniai, kuriais dalinausi. Matau, kad ir mano draugai jį įvertino. Siunčiu tau savo straipsnį, galbūt tau patiks ir norėsi juo pasidalinti.
Darykite žmonėms tai, ko jie neprašo, bet galbūt, jūsų nuomone jie to laukia.
Netikėtumas, originalumas, dėmesys detalėms yra dalykai, kuriuos turite būtinai panaudoti savo prieraše. Nesąmoningą kitų įsipareigojimą jums sukels nemokami jūsų patarimai, apibendrinimai, išvados iš mokslinių straipsnių ar kiti naudingi ir emocinį ryšį su kitais žmonėmis turintys dalykai. Darykite žmonėms tai, ko jie neprašo, bet galbūt, jūsų nuomone jie to laukia. Mokslo žmogui nusiųskite įdomią britų mokslininkų išvadą. Pramogų žmogų informuokite apie artėjantį koncertą. Šunis mėgstančiam žmogui nurodykite, kur jis galėtų rasti žaliavalgiško maisto savo augintiniui.
Charakterizavimo principas realizuojamas per pakartotinius jūsų atsiliepimus apie jums reikalingą žmogų. Į savo komentarus nuolat įterpkite pozityvius jums reikalingo žmogaus apibūdinimus, kurkite savotišką istoriją apie jį ir laimėsite jo palankumą. Svarbiausia, kad vėliau tas palankumas pasireikš labai noriai ir natūraliai. Pavyzdžiui, kalbėdami apie jums svarbų žmogų minėkite jo išmintį, žavesį, protą, įžvalgas ar kitus dalykus, tačiau, vėl gi, neperlenkite lazdos, kad neatrodytumėte jog lendate be muilo.
Galbūt tie žmonės eis prieš savo valią, tačiau jiems bus nelengva atsisakyti viso to gėrio, kurį jūs siūlote, nes jie jus gerbia ir nenori gadinti su jumis santykių.
Autoriteto principas realizuojamas tuo atveju, jeigu jūs jau turite pripažinimą kurioje nors srityje. Tarkime, kad pozicionavote save kaip socialinių projektų rengėją. Žmonės atpažįsta jus iš įvairių įrašų, kuriuose nusifotografavote su vaikais iš prieglaudos ar nevalyvais vyrais iš nakvynės namų. Taigi, galite tikėtis, kad pasisakymuose apie socialinius reikalus jūs galimai būsite laikomas autoritetu. Stebėkite, kurie žmonės į jus kreipiasi pagarbiau, atsirinkite juos ir galėsite vėliau kreiptis į juos su prašymais pasidalinti jūsų įrašais arba paskaityti jūsų pasiūlymus apie rengiamus seminarus. Galbūt tie žmonės eis prieš savo valią, tačiau jiems bus nelengva atsisakyti viso to gėrio, kurį jūs siūlote, nes jie jus gerbia ir nenori gadinti su jumis santykių.
Socialinio įrodymo principas teigia, kas mes lengvai pasiduodame grupės įtakai. Kurkite savo virtualius klubus, telkite bendraminčių ratą, duokite suprasti, kad aplink jus sukasi reikalingi žmonės. Dabar įtaką darysite nebe jūs, bet apie jus kalbantys jūsų sekėjai. Jau anksčiau rašiau, kaip galima pasinaudoti garsių žmonių vardais, tačiau tai nėra būtina. Paprasti žmonės, kurie jumis domisi ir žavisi, taip pat yra didelė jėga. Kad pasiekėte savo tikslų suprasite, kai pastebėsite, kad jūsų mintys socialiniuose tinkluose pradėjo plisti, o gerbėjų ratas palengva didėja.
Apibendrinat visa tai ką parašiau, laikykitės keleto taisyklių. Būkite pozityvūs. Į kritiką atsakykite šypsena. Laikinkite kryptingai. Turėkite žmonių įtraukimo į jūsų reikalus strategiją. Būkite žmonių žmogus ir žmonės taps jums palankūs.
Jeigu kartais nuo viso to pavargsite ir jums pradės nesisekti, prisiminkite, kad jūsų aplinkoje yra kur kas svarbesnių dalykų, kuriems reikia jūsų dėmesio. Palaikinkite savo artimą jį apkabindami ir kartu pasitikdami pavasarį.
Tekstas pirmą kartą publikuotas tinklaraštyje Salesblog.lt 2016 m. kovo 26 d