2016 Gruodžio 07

Kraupi lėktuvo katastrofa sukrėtė futbolo pasaulį

veidas.lt

"Scanpix" nuotr.

Praėjusią savaitę pirmadienio vakarą maždaug 50 km nuo Kolumbijos Medeljino tarptautinio oro uosto sudužo čia leistis turėjęs iš Bolivijos užsakomuoju reisu skrendantis keleivinis lėktuvas „British Aerospace 146“. Orlaiviu skrido 77 žmonės, iš kurių šešiems pavyko išgyventi katastrofą, dar vienas žmogus mirė ligoninėje.

Lėktuvo katastrofa itin sukrėtė pasaulio futbolo pasaulį, mat tarp žuvusiųjų – 19 Brazilijos pietuose esančio Šapeko miesto futbolo klubo „Chapecoense“ narių, taip pat šios komandos treneriai, klubo darbuotojai ir 20 Brazilijos sporto žurnalistų, skridusių į Kolumbijoje rengtą Pietų Amerikos taurės turnyro finalą „Copa Sudamaricana“.

Šiame antrame didžiausiame Pietų Amerikos turnyre „Chapecoense“ komanda, iki tol nepelnydavusi didesnių pergalių ir sėkmės skonį pajutusi tik šiemet, turėjo susirungti su Kolumbijos „Atletico Nacional“.

Po nelaimės minėtas turnyras buvo atšauktas, o tokios futbolo legendos, kaip Pele ir Diego Maradona, taip pat dabartinės superžvaigždės Lionelis Messi ir Cristiano Ronaldo pastarosiomis dienomis išreiškė pagarbą žuvusiems futbolininkams. Prieš kiekvienas praėjusią ir šią savaitę vykstančias Čempionų ir Europos lygos rungtynes žuvę „Chapecoense“ nariai pagerbiami tylos minute.

Po lėktuvo katastrofos gyvi liko trys lėktuvu skridę futbolininkai – Helio Hermito Zampieris Neto, Alanas Ruschelis ir Jacksonas Follmannas. Išsigelbėjo ir skrydžių palydovė Ximena Suarez, skrydžių technikas Erwinas Tumiri bei žurnalistas iš Brazilijos Rafaelis Valmorbida.

Keli futbolininkai nelaimės išvengė skrydžiui į Kolumbiją pasirinkę kitą reisą. Vienas sportininkas dėl traumos kelionės atsisakė paskutinę minutę. Dėl skrydžio į Kolumbiją persigalvojo ir Šapeko miesto meras Luciano Buligonas, savo sprendimą paaiškinęs „politiniais įsipareigojimais“.

Nors išsamus trumpųjų skrydžių lėktuvo „British Aerospace 146“ katastrofos priežasčių tyrimas gali užtrukti kelis mėnesius, jau aiškėja, kad pagrindine nelaimės priežastimi greičiausiai tapo tai, jog baigėsi degalai, – tokią išvadą rodo lėktuvo garso įrašai. Juose girdisi, kad pilotas pakartotinai prašo leidimo leistis dėl elektros gedimo ir degalų trūkumo. Prieš pat nutrūkstant garso įrašui pilotas informuoja, kad skrenda 2,743 m aukštyje.

Tuo metu Kolumbijoje siautė smarkios liūtys, galėjusios prisidėti prie nelaimės, o paskui gerokai apsunkinusios gelbėtojų darbą.

Kolumbijos civilinės aviacijos saugumo vadovas Freddy Bonilla patvirtino, kad lėktuvo įgu­la nepaisė tarptautinių taisyklių dėl degalų rezervo. Bolivijoje įsikūrusios užsakomųjų skrydžių bendrovės „LaMia“ licencija praėjusį ketvirtadienį buvo sustabdyta, o vyriausybė nurodė ištirti jos veiklą. „LaMia“, kurios specializacija – skraidinti Lotynų Amerikos futbolo komandas, nuolat aptarnaudavo regiono vietos klubus ir nacionalines rinktines.

 

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...