Nesistebėkite tokiu pasisveikinimu: daugelį festivalio koncertų šįmet vienija Italijos tema. Todėl operos primadona Elyna Garanča soliniame koncerte atliks ne tik operų arijas, bet ir neapolietiškas dainas, premjerai rengiamos Vincenzo Bellini operos „Kapulečiai ir Montekiai“ veiksmas, be abejo, vyks Veronoje, o Milane įsikūrusi kompozitorė Justė Janulytė violončelės solo savo kūrinio premjeroje patikės italui Mario Brunello.
Renata BALTA
Buongiorno Vilniaus festivalis savo publikai tars jau birželio 5-ąją Nacionaliniame operos ir baleto teatre. Tą vakarą prestižinė scena bus patikėta keturiasdešimtmetei latvių primadonai Elynai Garančai, Vilniuje koncertuosiančiai pirmą kartą.
E.Garanča – viena iš to rango operos primadonų, kurių vardą tariant tautybė jau nebeturi reikšmės. Žurnalistai ją taikliai praminė Donna Baltika – operos didike, kilusia nuo Baltijos krantų.
Ir jie teisūs: dainininkė užaugo Rygos centre, netoli Dauguvos ir keleivinių keltų prieplaukos esančiame Strielnieku gatvės rajone. Jos tėtis buvo choro dirigentas, o mama – dainininkė ir vokalo pedagogė. Tėvų raginama Elyna, kaip ir trejais metais vyresnis jos brolis Janis, baigė muzikos mokyklos fortepijono klasę, nors jautė, kad pianiste tikrai netaps. Po abitūros egzaminų mergina stojo į aktorystės studijas, bet nesėkmingai. Tik tuomet pradėjo daugiau laiko skirti savo vokalui.
„Pamenu, jaunystėje pasileisdavau Jessye Norman plokštelę su garsiąja Normos arija „Casta Diva“, septynis kartus išklausau, aštuntą pati mėginu dainuoti. O iš kiemo rusiškai atsklinda: „Nustok baubti, karve!“ Beje, pastabų sulaukiau ir gerokai vėliau, kai jau gyvenau Vienoje ir dirbau šio miesto valstybinėje operoje. Spektakliams ruošdavausi namie, kol muzikalus kaimynas kartą patarė: „Gal jau liaukitės. Bent jau būtų bosas, o čia – viso labo lyrinis mecosopranas…“ – prisimena E.Garanča.
Nuo to laiko ji stengiasi repetuoti tik teatruose. Tačiau savo valdose Sevilijoje atokiau nuo pagrindinio pastato solistė turi įsirengusi atskirą namelį, kuriame yra ir, anot jos, klyksmo kambarys.
E.Garančos kopimas į operos viršukalnes prasidėjo dar studijuojant Latvijos muzikos akademijoje. Laimėjusi keletą prestižinių tarptautinių konkursų ji ryžosi išvykti dirbti į Vokietiją: iš pradžių į Meiningeno „Südthüringischer Staatstheater“, vėliau – į Frankfurto operą. Rygon grįžo tik išlaikyti akademijos baigiamųjų egzaminų.
„Gyventi vienai užsienyje nuo 22-ejų nebuvo lengva, tuo labiau gerai nemokant vokiečių kalbos. Jos mokiausi iš knygų, savo kolegų ir kvailų rytinių TV pokalbių laidų, mat vakarais turėdavau dirbti teatre“, – prisimena E.Garanča.
Jos, kaip operos solistės, profesionalus debiutas įvyko irgi Meiningene: tai buvo Oktaviano partija Richardo Strausso operoje „Rožės kavalierius“. Kaip ir daugeliui mecosopranų, karjerą jai teko pradėti nuo „vaidmenų su kelnėmis“: Frankfurte jos laukė Jonukas iš Engelberto Humperdincko operos „Jonukas ir Grytutė“, o Zalcburgo festivalyje – Anijus iš Wolfgango A.Mozarto operos „Tito gailestingumas“. Būtent šis pastatymas išgarsino E.Garančos vardą Europoje.
„Taip jau yra: kai tau per dvidešimt, dainuoji nesuskaičiuojamus W.A.Mozarto operų berniukus. Pavyzdžiui, Kerubiną iš „Figaro vedybų“: stovi scenoje apžavėtas Grafienės, o kartu mokaisi iš jos vaidybos ir vokalinio meistriškumo subtilybių. Bet kai tau daugiau nei trisdešimt ir esi padainavęs Kerubiną bent 50 kartų, supranti, kad iš karjeros tikiesi šio to daugiau“, – neslepia solistė.
Jai pačiai ilgai „kelnėse“ lūkuriuoti neteko: 2005 m. E.Garanča pasirašo sutartį su „Deutsche Grammophon“, atsisako darbo trupėse ir pradeda kviestinės solistės karjerą.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas” arba pirkite žurnalo elektroninę versiją internete http://www.veidas.lt/veidas-nr-22-2017-m
trumpalaikė paskola
Gaukite paskolą nuo 5 000 EUR iki 10 000 000 EUR, o norma – 3% per metus
trukmė nuo 1 iki 30 metų. Sunkūs ir patikimi saugumo pasiūlymai.
El. Paštas: tmarjan24@gmail.com
Whatsapp: +38651390291
Įdomus straipsnis
网课代修 http://www.hotessay.net/our_service5.php 还存在着明显的经济损失风险。代修服务通常收费不菲,一些学生为了减轻学业压力,不惜支付高额费用。然而,这些费用并不能保证相应的服务质量。一些不法代修机构可能在收取费用后不履行承诺,或者提供质量低劣的代修服务,导致学生不仅没有得到应有的学术帮助,还浪费了大量金钱。此外,一旦学生因代修被发现并受到学校处罚,不仅学业受损,其投入的代修费用也将付之东流。因此,经济损失是学生在选择代修服务时必须警惕的一个重要问题。