Auštojo mokslo sistema
Mokslo ir studijų finansavimas
Lietuvos išlaidų aukštojo mokslo institucijoms dalis nuo BVP viršija EBPO šalių vidurkį, tačiau metinės išlaidos, tenkančios studentui, sudarė tik 55 proc. EBPO vidurkio.
Finansavimas studijoms, lyginant su 2010 m., 2015 m. augo 33 proc., vis dėlto perskaičiavus vienam gyventojui, finansavimas išlieka 27 proc. mažesnis nei ES vidurkis.
Didelė Lietuvos aukštojo mokslo ir MTEP finansavimo priklausomybė nuo ES struktūrinės paramos. MTEP finansavimas 2016 m., lyginant su 2015 m., mažėjo daugiau nei 100 mln. eurų (36 proc.) ir siekė 0,47 proc. nuo BVP.
MTEP augimo tempas nėra pakankamas norint pasiekti 2020 m. tikslą (1,9 proc. BVP).
Mokslo ir studijų institucijų tinklo efektyvumas
Toliau sparčiai mažėja stojančiųjų skaičius. 2010 m. jų buvo 37 333, 2016 m. – 24 581. Į Lietuvos aukštąsias mokyklas 2016 m. įstojo 38 proc. mažiau abiturientų nei 2010 m.
Per penkerius metus studentų skaičius universitetuose sumažėjo 25 proc.
Studijų programų pasiūla išlieka stabili, tad daugėja mažai studentų surenkančių studijų programų.
2016 m. universitetuose į kas trečią, o kolegijose į kas ketvirtą vientisųjų ir I pakopos studijų programą priimta iki 10 studentų.
Didėja išlaidų dalis, tenkanti ūkiui ir administravimui.
Universitetuose nuo 2012 m. iki 2016 m. studentų skaičius sumažėjo 25 proc., aukštosioms mokykloms paskirstomos biudžeto lėšos ūkiui ir administravimui tuo pačiu laikotarpiu išaugo 38 proc.
Mokslo ir studijų sistemos tarptautinis atvirumas
Dėstytojų ir studentų atvykstamasis ir išvykstamasis judumas, palyginus su kitomis ES šalimis, yra mažas.
Eurostat duomenimis, 2015 m. Lietuvoje studentų, atvykusių iš užsienio, dalis nuo visų studentų buvo 3,5 proc. (iš Europos šalių – 1,8 proc.) ir tai vienas žemiausių rodiklių ES. Ypač maža tarptautinių studentų dalis doktorantūroje – 3 proc. (EBPO šalių vidurkis – 27 proc.).
Užsieniečių, atvykusių studijuoti visą studijų programą, skaičiai auga: 2013 m. Lietuvoje studijavo 3915, o 2015 m. – 4975 studentai iš užsienio.
Aukštojo mokslo prieinamumas
Vis didėja atotrūkis tarp reikalavimų, stojantiesiems į valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas I pakopos bei vientisąsias studijas.
Pagal dabartinę priėmimo į I pakopos ir vientisąsias studijas tvarką, norint stoti į valstybės nefinansuojamas studijas, tereikia turėti vidurinį išsilavinimą patvirtinantį dokumentą. Pretenduojant į valstybės finansuojamas vietas: surinkti minimalų konkursinį balą bei išlaikyti tris egzaminus.
Aukštojo mokslo, ypač universitetinio, prieinamumui neigiamos įtakos turi nevienodas valstybinių brandos egzaminų rezultatų lygis regionuose.
Mokslo ir studijų institucijų personalo valdymo ir skatinimo sistema
Atlyginimai Lietuvos aukštojo mokslo sektoriuje nekonkurencingi.
Mažėja tyrėjų skaičius.
Bendrai Lietuvoje per metus tyrėjų skaičius sumažėjo 11,2 proc.
Nagrinėjant sutartinių tyrėjų dalies nuo visų dirbančių gyventojų, pastebima, kad 2015 m. (lyginant su 2014 m.) Lietuvoje šis santykis mažėjo 11,4 proc., o ES augo 2,2 proc.
Išlaidų dalis tyrėjų ir dėstytojų darbo užmokesčiui sumažėjo.
Studijos
Studijų kokybė ir jos užtikrinimas
Tik nedidelė studijų programų dalis įvertinta aukščiausiais balais.
Apie 6 proc. 2010–2015m. įvertintų vykdomų studijų programų gavo aukščiausią įvertinimą (t. y. surinko 22–24 balus).
Mažėjant konkurencijai dėl valstybės finansuojamų studijų vietų, susidaro sąlygos į jas priimti silpnesnius studentus.
Mažėjant konkurencijai smunka ir įstojusiųjų į VF vietas vidutinis konkursinis balas. VF studijose universitetuose vidutinis įstojusiųjų konkursinis balas 2016 m., palyginus su 2015 m., sumažėjo nuo 6,95 iki 6,73, o kolegijose – nuo 4,03 iki 3,93).
Dėstytojų vertinimu, tik kas trečias I pakopos pirmakursis yra motyvuotas studijuoti savo studijų programą.
Ruošiamų specialistų atitiktis darbo rinkos poreikiams
Tik šiek tiek daugiau nei pusė I pakopos absolventų dirba aukštos kvalifikacijos reikalaujantį darbą.
2016 m. sausio mėn. darbuose, kuriems reikia aukštos kvalifikacijos, įsidarbino 58 proc. Lietuvos aukštųjų mokyklų I pakopos toliau nebestudijuojančių absolventų. Matyti ženklus skirtumas tarp kolegijų ir universitetų. Aukštojo mokslo nereikalaujantį darbą 2015 m. dirbo 53 proc. kolegijų ir 32 proc. universitetų absolventų.
Tik maždaug pusė (54 proc.) I ir II pakopos absolventų jaučiasi pasiruošę regioninei darbo rinkai.
Eurostudent VI (2016) apklausos rezultatai rodo, kad labiausiai studentai jaučiasi pasiruošę savo regiono darbo rinkai, kuriai kolegijų absolventai jaučiasi pasiruošę labiau nei universitetų absolventai. Konkurencingi Lietuvos mastu jaučiasi 42 proc. studentų, o pasiruošę tarptautinei darbo rinkai jaučiasi esantys apie penktadalis studentų.
Pedagoginių studijų rezultatai netenkina valstybės poreikių
Švietimo ir ugdymo krypties studijos nėra populiarios tarp stipriausiai akademiškai pasirengusių stojančiųjų.
Pirmuoju pageidavimu šias studijas pasirinko tik 1 proc. aukštesniuoju lygiu bent vieną valstybinį brandos egzaminą išlaikiusių stojančiųjų.
Į švietimo ir ugdymo krypties studijas įstoja prasčiausiai akademiškai pasirengę abiturientai.
Vertinant pagal valstybinių brandos egzaminų rezultatus, įstojusiųjų į švietimo ir ugdymo krypčių grupės studijas egzaminų vidurkis buvo žemesnis nei bet kurioje kitoje krypčių grupėje: trijų geriausiai išlaikytų egzaminų rezultatų vidurkis tesiekė 30 balų. Įstojusieji į pedagogiką buvo prasčiausiai pasirengę ir pagal bent vieną VBE išlaikiusiųjų aukštesniuoju lygmeniu dalį – ji tesiekė 8 proc.
Iš visų dalykinių pedagoginių studijų programų populiariausios – rengiančios kūno kultūros ir šokių mokytojų. Labiausiai trūksta norinčių studijuoti tiksliųjų mokslų pedagogikos programas.
Stojančiųjų į švietimo ir ugdymo krypties studijas motyvacijos vertinimo sistema yra neefektyvi.
MOKSLAS
Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra
Lietuvos dalyvavimo tarptautinių mokslinių tyrimų programoje „Horizontas 2020“ rezultatai išlieka kuklūs.
Web of Science (WoS) duomenų bazėje sumažėjo Lietuvos autorių publikacijų skaičius, tačiau išaugo jų tarptautiškumas ir matomumas.
2016 m. WoS InCites duomenų bazėje buvo publikuota 18,4 proc. mažiau publikacijų nei 2015 m. (2015 m. – 3458, 2016 m. – 2822). Tarptautinių publikacijų dalis per metus išaugo nuo 38,6 proc. iki 45,3 proc., o normalizuotas pagal kategoriją citavimo indeksas padidėjo nuo 0,96 iki 1,31.
Nepakankamos mokslo ir verslo bendradarbiavimo apimtys.
2016 m. 0,8 proc. visų Lietuvos mokslininkų publikacijų buvo parengtos kartu su verslo įmonėmis. Palyginimui ES28 vidurkis yra 2,1 proc., EBPO šalių – 1,7 proc.
INOVACIJOS
Inovacijų sistema
Pasaulio konkurencingumo reitinge Lietuva pakilo iš 36 į 35 vietą.
Pasaulio inovacijų indekse Lietuva nukrito iš 39 į 40 vietą.
Mažos tiesioginės užsienio investicijos į pažangiųjų technologijų sektorių.
2015 m. metų gale sukauptos tiesioginės užsienio investicijos Lietuvoje sudarė 13,5 mlrd. eurų. Iš šios sumos investicijos į pažangiųjų technologijų sektorių nuo 2012 m. menko ir sudarė tik 82,5 mln. eurų. Investicijos į pažangiųjų ir vidutiniškai pažangiųjų technologijų sektorių buvo 1,1 mlrd. eurų ir nuo 2011 m. augo.
Mažos, vidutinės (MVĮ) ir valstybinės įmonės (VĮ) aktyviau įsitraukia į „Horizontas 2020” projektus.
1
实行严格的流程管理是Python代写 https://www.lunwentop.net/python-daixie/ 机构提高效率的保障。高效的运营离不开科学的流程管理,代写机构应根据自身业务特点,制定一套完善的流程管理制度。从客户下单到任务分配、写作、审核、交付,每一个环节都需要有明确的操作规范和时间节点,确保各项工作有序进行。机构可以通过实施项目管理软件,对每一份订单进行跟踪和管理,确保任务能够按时完成并交付客户。此外,机构还应定期进行流程优化和改进,发现和解决影响效率的瓶颈问题,提升整体运营水平。严格的流程管理不仅能提高工作效率,还能降低运营成本,增强机构的市场竞争力。