Duomenų apsauga
Šiuo metu savo asmeninius duomenis taip dažnai patikime įvairiausioms privačioms verslo įmonėms, kad nebegalime būti tikri, jog vieną dieną jie netaps viešai prieinami internete. Taip nutiko vilnietei Daivai U., kuri sulaukusi “Ergo” įmonės draudiko skambučio apstulbo: butą apsidrausti siūlantis vaikinas ne tik kreipėsi į ją vardu, bet ir žinojo tikslų namų adresą. Draudikas nurodė, kad šią informaciją gavo informacijos tarnybos “118″ tinklalapyje.
Iš tiesų, nurodytos interneto svetainės paieškos laukelyje surinkusi savo pavardę, Daiva netrukus pamatė savo asmeninį telefoną, mobiliojo ryšio operatorių “Tele2″, adresą ir vardą su pavarde.
“Tokie viešai prieinami duomenys sukčiams – tikras lobis”, – piktinasi moteris. Vilnietė netruko įsitikinti, kad norint priversti įmones pašalinti iš interneto neteisėtai paskelbtus duomenis teks gerokai pavargti. Paskambinus telefonu 118 konsultantės aiškino, kad duomenis gavo iš “Tele2″, o pašalinti duomenų negali – tai turi padaryti mobilusis operatorius. “Tele2″ klientų aptarnavimo specialistai gūžčiojo pečiais ir liepė kreiptis į “118″ tarnybą.
“Man sakė, kad tikriausiai sutartyje nepažymėjau, jog numeris neskelbtinas, tačiau aš savo sutartį su “Tele2″ patikrinau – skelbti savo telefono numerio ir kitų duomenų niekur neleidau”, – pabrėžia Daiva.
Įmonės subruzdo ir asmeniniai Daivos duomenys buvo pašalinti tik pradėjus domėtis savaitraščiui “Veidas”. Šį atvejį patikrinęs “Tele2″ viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas tvirtino, jog bendrovė prisiima kaltę dėl to, kad paskelbė klientės asmeninius duomenis.
“Pasirodo, numerio aktyvavimo proceso metu įvyko žmogiška klaida: greičiausiai tuo metu darbuotojas netyčia vidinėse apskaitos sistemose pažymėjo, kad klientė sutinka atskleisti savo asmens duomenis. Klientės atsiprašėme, sutarėme dėl kompensacijos ir jau šiuo metu jos asmens duomenys pašalinti iš visų duomenų bazių”, – tvirtina “Tele2″ atstovas.