Raimonda Balnienė
“Veidas”: Šiemet pasipylus turizmo bendrovių bankrotams daugelis norinčiųjų įsigyti keliones vis dažniau nuogąstauja, ar nebus apgauti. Būgštaujama, ar tik nepaaiškės, kad pardavusi kelionę įmonė yra ties bankroto slenksčiu ir tik susirenka pinigus. Ar iš tiesų padėtis tokia dramatiška?
R.B.: Tai, kad šiemet buvo sustabdyta ar panaikinta daugiausiai kelionės organizatorių pažymėjimų, tik parodo, jog stiprėja bendrovių veiklos kontrolė. O visiems turistams Turizmo departamentas nuolat primena ir primins, kad renkantis keliones ir planuojant atostogas iš anksto būtina gerai susipažinti su kelionės organizatoriaus siūlomu turizmo paslaugų paketu ir tik atidžiai perskaičius pasirašyti sutartį dėl kelionės. Renkantis keliones kriterijus turėtų būti net tik maža kaina, bet ir siūlomo paketo kokybė.
“Veidas”: Iki šiol Lietuva yra išleidusi dešimtis milijonų litų savo vardui užsienyje garsinti, bet vis dar esame nežinomi. Turizmo departamentui pradėjote vadovauti prieš mėnesį. Ką esate numačiusi keisti šioje srityje?
R.B.: Išnagrinėjome savo konkurentų šiame sektoriuje stipriąsias ir silpnąsias vietas, jomis ir siekiame pasinaudoti. Lietuvos šansas – savitai pristatyti savo turizmo produktus. Turime tikrai išskirtinių turistų traukos objektų. Tai ne tik Vilniaus senamiestis, Trakai, Kryžių kalnas ar Neringa, bet ir militaristinio palikimo objektai – Grūto parkas, raketų bazė Plateliuose. Taip pat – modernūs ir puikūs kurortai, nenuniokota, švari ir unikali mūsų gamta. Įvertinę savo stiprybes, siekiame formuoti užsienio turistų sąmonėje Lietuvos vaizdą, kaip unikalios, civilizacijos nenuniokotos, švarios gamtos šalies, siūlančios kokybiškas ir įvairialypes sveikatinimo paslaugas, pasižyminčios turtinga istorija bei kultūra, architektūra ir atsipalaidavimo galimybėmis.
“Veidas”: Nemažai turistų mūsų šalį aplenkia vien todėl, kad turime prastą susisiekimą, mažai tiesioginių skrydžių. Ką čia galėtume pakeisti?
R.B.: Iš tiesų, Lietuvos oro uostai pralaimi konkurencinę kovą Rygai ir Varšuvai, susisiekimas geležinkeliais taip pat nėra dar pakankamai išplėtotas. O artimiausiais metais daug dėmesio skirsime Lietuvos pristatymui tarptautinėse turizmo parodose. Jose dalijame bei teikiame informaciją, skleidžiame gerą žinią apie Lietuvą turizmo atstovams ir žiniasklaidai, kad jie nukreiptų turistus pas mus, aktyviai organizuojame užsienio žurnalistų keliones į Lietuvą. Šie, patys pamatę mūsų unikalią šalį ir patraukliausius turizmo objektus bei maršrutus, savo rašiniais, laidomis ir filmais kvies savo tautiečius aplankyti mus.