Įvairenybės
Šiaulių transporto bendrovė atsisakė idėjos lieknesniems vairuotojams mokėti didesnius atlyginimus.
Žiniasklaidai plačiai nušvietus balų sistemą, pagal kurią vairuotojai būtų skirstomi į kategorijas, “Busturas” nusprendė iš vertinamų kriterijų sąrašo pašalinti kūno masės indeksą ir žada tikslinti tvarką. Tačiau profsąjungos nerimo tai neišsklaidė.
“Pirminiame kategorijų sąraše buvo daugiau kaip 20 punktų, už ką yra skiriami balai. Svorio kategorijos, kuri plačiai nuskambėjo per Lietuvą, daugiau nebėra. Be to, dar ir dabar sistemos nesame pabaigę, ji bus baigta turbūt tik gruodžio antroje pusėje”, – BNS sakė bendrovės “Busturas” generalinis direktorius Vilius Laužikas.
Pradiniame sąraše tarp punktų, pagal kuriuos būtų vertinami vairuotojai, be kūno masės indekso taip pat buvo numatytas kraujospūdžio lygis ir polinkis sirgti. Balus taip pat siūlyta skirti už mandagų elgesį, o atimti dėl keleivių skundų. Kuo daugiau balų – tuo aukštesnė kategorija ir didesnis atlyginimas.
Anot V.Laužiko, naująja tvarka bendrovė siekia pakelti vairuotojų kultūros ir aptarnavimo lygį, o kritikuoti ją bus galima tik tada, kai bus galutinai suderinta.
“Vairuotojo darbas – tai darbas su žmonėmis, negalima pasiremti rodikliais, kaip gamyboje. Ir tai, kaip vairuotojas atlieka savo darbą, iki šiol neturėjo įtakos jo atlyginimui. Pagalvojome, kaip padaryti, kad turėtų, kaip paskatinti žmones geriau atlikti savo darbą”, – aiškino bendrovės generalinis direktorius.
Profsąjungos atstovai iniciatyvą žada siekti stabdyti. “Busturas” vairuotojų profsąjungos atstovė Elena Dinienė BNS sakė, kad ši įstaiga turi daug skolų ir nemaža jos darbuotojų dalis buvo priversta parašyti sutikimus dirbti už mažesnę algą dėl įmonės sunkios finansinės padėties. Tačiau bendrovė vis dėlto sugebėjo surasti lėšų šiam profsąjungos pyktį keliančiam projektui.
Profsąjungos atstovė taip pat piktinosi kitomis bendrovės priemonėmis. Anot jos, lapkričio 10-23 dienomis bendrovės vairuotojai laikė egzaminus, kurių metu turėjo patvirtinti savo klasę. Klasei gauti vairuotojas turėjo padaryti ne daugiau kaip tris klaidas, tačiau, anot E.Dinienės, to reikalavimo niekas neįvykdė, kadangi egzaminai neatitiko vairuotojų specializacijos. Tarp egzamino užduočių buvo keletas su autobusų remontu susijusių klausimų, o vairuotojai autobusų neremontuoja ir neprivalo turėti atitinkamų žinių.
“Kai bendrovė pradės nevienodai mokėti atlyginimus, bandysime kreiptis į teismą”, – BNS sakė E.Dinienė.