Kaunas
Įgyvendinant Kauno viešojo logistikos centro projektą Palemone būtų panaudota Europos Sąjungos (ES) parama, kuri Lietuvai skirta iki 2013 metų.
Prognozuojama, kad jeigu Kauno viešasis logistikos centras (VLC) bus kuriamas Karmėlavoje, 2013 metais Kauną turinti pasiekti europinė geležinkelio vėžė neduos lauktos naudos. Šalis gali prarasti ne tik šį svarbų projektą, bet ir beveik 52 mln. litų ES paramos, rašo “Kauno diena”.
Karmėlavos pasirinkimas pareikalautų papildomų pinigų ir laiko. Anot susisiekimo viceministro Arūno Štaro, jei nerūpėtų iki 2013 m. pabaigos atvesti europinę vėžę į Kauną, galima būtų dar pasvarstyti ir gal net pritarti Karmėlavos variantui. Bet Vyriausybė yra priėmusi sprendimą iki 2013 metų suformuoti logistikos tašką, tad kitos išeities nėra.
Jo įsitikinimu, VLC steigti reikėtų kiek įmanoma arčiau Palemono.
“Tai akivaizdžiai geriausia vieta geležinkelio terminalui”, – sakė A.Štaras.
Jei VLC projektas bus įgyvendinamas Karmėlavoje, jis geriausiu atveju galėtų būti baigtas tik po penkerių metų.
“Jei mums nerūpėtų iki 2013 metų pabaigos atvesti europinę vėžę į Kauną, galėtume dar pasvarstyti ir gal net pritarti Karmėlavos variantui. Bet Vyriausybė yra priėmusi sprendimą iki 2013 m. suformuoti logistikos tašką, kitos išeities neturime. Karmėlavos pasirinkimas pareikalautų papildomų pinigų ir laiko”, – teigė susisiekimo viceministras.
Susisiekimo ministerijos parengtą projektą, pagal kurį Kauno VLC būtų steigiamas Palemone ir taptų valstybinės reikšmės objektu, šiuo metu analizuoja keturios ministerijos. Kai kurių iš jų, pavyzdžiui, Ūkio ministerijos, atstovai siūlymą steigti VLC Palemone kritikuoja ir perša alternatyvą – statyti tokį objektą Karmėlavoje. Tačiau ir jie pripažįsta, kad Karmėlavos projektą pavyktų įgyvendinti tik per penkerius metus.