Uostas
Klaipėdos jūrų uoste krenta ne tik krantinių statybų ar rekonstrukcijos kainos, į 2006 metų lygį grįžta ir gilinimo darbų įkainiai.
Konkursuose atsiradusios sąlygos konkurencijai ir ilgą laiką buvusio kone vienintelio uoste pageidaujamo rangovo “saulėlydis” – tokios įvardijamos pagrindinės kainų perversmo priežastys, rašo “Verslo žinios”.
“Dabar esame priartėję prie visų kaimyninių uostų pagal įkainius. Liepojoje vieną kubinį metrą kainuoja 17-19 litų, prieš gerus metus Antverpeno uoste valymo darbai kainavo apie 7-8 eurus už kubinį metrą. Man atrodo, kad artėjame prie gerų įkainių”, – vertino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros ir plėtros direktorius Vidas Karolis.
Neseniai vykusiame konkurse kaina nukrito iki 17 litų. Artimiausiu metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tikisi pasirašyti sutartį su uosto įplaukos kanalo tobulinimo ir Malkų įlankos gilinimo antrojo etapo konkurso laimėtoju, pasiūliusiu žemiausią kainą – Vokietijos kompanija, turinčia savo atstovybę Lietuvoje “Josef Mobius Bau-Aktien-gesellschaft”, uoste laimėjusia ne vieną konkursą. Ši iškasti apie 460 tūkst. kubinių metrų grunto ir atlikti kitus darbus atliks už maždaug 8 mln. litų. Skaičiuojamoji šių darbų kaina siekė 25 mln. litų.
Pasak uosto direkcijos, šie darbai yra tarsi įžanga didžiajam kanalo gilinimui iki 14,5 metro iki pat Malkų įlankos. Tuo pat metu kanalą numatoma paplatinti iki 150 metrų. Šio projekto metu teks iškasti apie 2,5 mln. kubinių metrų grunto, tad skaičiuojamoji kaina keliskart didesnė nei uosto tobulinimo projekto. Tačiau tikimasi, kad konkurencija ir čia kainas apkarpys.
“Įsivaizduoju, kad kai kurie dalyvauja konkurse nepretenduodami laimėti, o pasižiūrėdami, ar viskas gerai Klaipėdoje, ar verta kada nors rimtai sudalyvauti. Ateina, susipažįsta su procedūromis. Greičiausiai tai yra žvalgyba, kas mus labai džiugina – žvalgykitės”, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.