Uostas
Viena realiausių vietų Lietuvoje suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo statybai – Kiaulės nugaros sala, tačiau tik jos dalis priklauso uosto direkcijai. Tad norint perimti likusią dalį gali tekti rengti detalųjį planą, o tai užtruktų nemažai laiko, rašo “Verslo žinios”.
“Kuo lėčiau bus tvarkomi tie klausimai, mūsų vykdomam projektui tai kažkiek kenks”, – sakė bendrovės “Klaipėdos nafta” generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Dienraštis rašo, jog suskystintų dujų terminalo projektavimas prasideda nuo teritorijų planavimo ir poveikio aplinkai įvertinimo.
“Pradedame rengti studijas, reikalingas įvertinti poveikį aplinkai, teritorijų planavimo darbus. Atliekame žvalgybą, kurioje vietoje nutiesti dujotiekį, sujungsiantį terminalą su magistraliniu dujotiekiu, renkamės technologijas”, – atliekamus darbus vardijo “Klaipėdos nafta” SGD terminalo direktorius Rolandas Žukas.
Kol kas nėra apsispręsta nei dėl terminalo statybų finansavimo, nei dėl valdymo modelio. Tai, anot “Klaipėdos naftos” vadovų, bus padaryta pasitelkus konsultantus, tačiau skaičiuojama, kad terminalas atsieis iki 300 mln. eurų (1,04 mlrd. litų).
Konkurse dalyvaujantys konsultantai šią savaitę pateiks savo siūlymus. Per mėnesį tikimasi išsirinkti geriausią konsultantą iš 6 antrame etape likusių pretendentų. Laimėtojas bendrovę konsultuos įvairiais su terminalu susijusiais klausimais.
“Konsultantų užduotis bus mus konsultuoti iki terminalo paleidimo. Tai ir gamtosauginiai, inžineriniai, projektavimo, planavimo darbai, kurie įeina į terminalo projektą”, – sakė R.Masiulis.