Gegužės kino filmų premjeros
“Seksas ir miestas 2″
Penki perdirbiniai, du populiarių žiūralų tęsiniai, trimatė kosminė pasaka, kompiuterinio žaidimo ekranizacija ir vienintelis originalesnio scenarijaus kūrinys. Štai kokią kombinaciją gegužės mėnesio repertuarui sudėliojo komerciškai mąstantys keturi Lietuvos kino platintojai.
Nereikalingų abejotinos vertės filmų mažėja, tad daugiau laiko išsisukti ir litams surinkti turės patikrinti hitai. Nostalgijos viliojami žiūrovai galės traukti į pasimatymus su didvyriškuoju Notingemo miškų karaliumi Robinu Hudu ir nenumaldomai žiauriu šlykštūnu psichopatu Fredžiu Kriugeriu. Su slibinais pasiskraidžiusiems vaikučiams dar įspūdingesnę kelionę į kosmoso platybes surengs anekdotuose išlinksniuotos legendinės šunytės Strielka ir Bielka.
Moteriškoji gvardija apsipirkimą parduotuvėse bent trumpam iškeis į atostogas Maroke su kultinėmis draugėmis iš “Sekso ir miesto”, o prieš tai nueis į pasimatymą su nėščia Jennifer Lopez. Truputį didesni berniukai vėl lips į mumijos smėlio sūpynes su “Persijos princu”, o visiškai suvaikėję dėdės tiek prisikaitins kubile, kad nukeliaus kvailioti atgal į praeitį.
Moteriški blizgučiai
Miuzikle “Mamma Mia” puikiai uždainavusios gražuolės Amandos Seyfried viešnagės Lietuvos kino teatruose dažnėja. Gegužę daugelis kino teatrų vis dar teberodys kroniką “Brangusis Džonai”, bet tuo pat metu talentingoji mergina jau stebins daug drąsesniais bei kontroversiškesniais poelgiais kanadiečių režisieriaus Atomo Egoyano komerciškiausiame filme “Kloja”.
“Kloja”
Neištikimasis Gerard’as Depardieu transformavosi į Liamą Neesoną, provokatorė Fanny Ardant pavirto seksualiai nepatenkinta ginekologe, o jaunoji gundytoja A.Seyfried kartoja Emmanuelle Beart šokį striptizo klube. Neištikimybę įtariančios pavydžios žmonos užsakymu seksuali šokėja sutinka išbandyti jos vyro sugebėjimus lovoje. Pirmąją valandą A.Egoyanas chrestomatiškai neiškrypsta iš prancūzų režisierės Anne Fontaine sugalvoto siužeto kelio, bet dramatiškame erotinės odisėjos finale paleidžia vadeles ir pateikia kūniškų nuogybių, neprognozuojamo flirto, aistringų orgazmų ir lesbietiškų iškrypimų.
“Atsarginis planas”
Gerai, kad romantinė komedija “Atsarginis planas” turės tris savaites netrukdomos laisvės uždarbiauti iš patiklių žiūrovų, nes po to J.Lopez grožybes uraganiškai sumaitos “Sekso ir miesto” eksperčių ketvertukas su kviestinėmis viešniomis Penelope Cruz, Liza Minelli ir Miley Cyrus. Lengvai nuspėjamo ir tradicinio sukirpimo siužete susižieduos filmuose “Skuba tik kvailiai” ir “Piršlybos” regėtos idėjos apie neplanuotą meilę su aritmetiniu išskaičiavimu. Pastaruoju metu užtilusi garsi dainininkė vaidina tobulo plakatinės išvaizdos vyro ieškančią moterį, kuri pirmiausia pastoja, pasinaudojusi dirbtinio apvaisinimo metodu, ir tik tada pradeda intensyviau domėtis spermos donoru. Daugiau pasakoti nereikia. Turėtumėte suprasti, ko galima laukti iš šios nekomplikuotos istorijos apie planuojamas vedybas.
Romantinės komedijos “Seksas ir miestas 2″ siužetas laikomas po devyniais užraktais, bet į milijono litų pajamas nusitaikiusio filmo gerbėjoms juk pakanka žinoti, kad Kerė, Samanta, Miranda ir Šarlotė pasipuošia biudžetą garantavusių rėmėjų suknelėmis, susikrauna lagaminus prabangių daikčiukų, pasidaro madingas šukuosenas ir važiuoja į Maroką daryti tą patį, ką ir TV seriale. Sunku įsivaizduoti, kad normalūs vyrai gaištų laiką dėl banaliai nusaldintų ir blizgančių filmų “kosmopolitaniškai” moteriškai auditorijai, kai gretimose salėse kvapą gniaužiančius efektingus nuotykius skleis komiksinis veiksmo trileris “Geležinis žmogus 2″ ar gladiatoriškai epinis “Robinas Hudas”.
Vyriški žaisliukai
“Robinas Hudas”
Jeigu Kanų festivalis apsisprendė patį reikšmingiausią atidarymo ceremonijos vakarą rezervuoti “Robinui Hudui”, vadinasi, didingas filmas turi kažką vertingo ar bent jau padovanos solidžią 2 val. 11 min. pramogą su riteriais, žirgais, Prancūzijos princese, Anglijos karaliumi, piktais dvaro serais, skeptiškai nusiteikusia ledi ir stipriu drąsiu didvyriu.
Masinių mūšių, istorinių kataklizmų ir meilės intrigų tikrai neišvengsime, o seras Ridley Scottas žino, kaip efektyviai režisuoti muštynes ir šaudynes strėlėmis. Prodiuseriai jau senokai maldavo elitinio režisieriaus sukurti pelningumu pasižymėjusio istorinio epo “Gladiatorius” tęsinį. Kadangi pagrindinis herojus pirmame filme buvo aiškiai komandiruotas anapilin, tai generolo Maksimo velykiniu prisikėlimu mažai kas patikėtų.
Taip R.Scottas prisiminė Šervudo miškų plėšiką ir anglišką Tadą Blindą, vardu Robinas Hudas, kurį vėl vaidina etatinis gladiatorius Russellas Crowe. Savotiškų paralelių su filmavimo darbams pasirengusiu Donato Ulvydo lietuvišku epu “Tadas Blinda” iš tiesų esama, nes holivudiniais pinigais pamaitinta anglų ir australų kariuomenė lygiai taip pat pasakos negirdėtą visiems žinomų įvykių priešistorę – kaip profesionalus lankininkas kovojo dėl karaliaus Ričardo, kaip auklėjo tironišką despotą šerifą ir kaip tapo Robinu Hudu. Sumanymas intriguoja, lūkesčiai milžiniški, bet nerimą kelia Amerikoje filmui suteiktas šeimyninis PG-13 reitingas, nors “Gladiatorius” buvo įvertintas daug griežčiau. Vadinasi, komercinei šlovei prikeltame “Robine Hude” bus minimaliai smurto, kraujo ir žiaurumų.
Neskanūs filmai
“Karštasis kubilas – laiko mašina”
Lietuviškas fantastinės komedijos “Karštasis kubilas – laiko mašina” pavadinimas gali išprovokuoti papildomų įtarimų, nes mūsų kraštuose kubilu jau senokai pravardžiuojamas karčią mokesčių sriubą verdantis Lietuvos ministras pirmininkas. Iš tiesų minimalūs fantastiniai elementai filme susiję su magiškomis kelionėmis į nerūpestingą praeitį, pasikaitinus karštame kubile. Sukryžminkite “Vėl septyniolikos” su “Pagiriomis Las Vegase” – ir gausite nešvankiai ištvirkusį alkoholizuotą šėlsmą pagal “40-ties ir vis dar skaistaus” taisykles. Taigi šiame filme keturi subrendę vyrukai čiupinėja nuogus papus, mėgaujasi išlaisvintu seksu ir mokosi kepti amerikietiškus pyragus.
O štai 150 mln. JAV dolerių kainavęs fantastinis nuotykių epas “Persijos princas: laiko smiltys” – tikrai ne toks filmas, kokio galėjome laukti iš romantinės komedijos “Ketverios vestuvės ir vienerios laidotuvės”, kriminalinės dramos “Donis Brasko” bei meilės romano ekranizacijos “Meilė choleros metu” režisieriaus Mike’o Newello. Pramoginio kino žanre jis pasižymėjo tik fantastine pasaka “Haris Poteris ir ugnies taurė” ir pas mus nerodomu TV serialu “Jaunojo Indianos Džounso nuotykiai”. Blogiausia, kad jis toliau bando atjaunėjusį Indianą Džounsą paversti visagaliu kompiuterinių žaidimų griovėju. O rezultatas – prabangiai tuščia “Titanų susidūrimo” ir “Mumijos” versija su ypatingos nuostabos nepaliekančiais specialiaisiais efektais.
“Persijos princas”
Filmas neskanus ir nuobodus, bet neišrankiai lietuvių tautai tikrai sueis su skrudintais spragėsiais. 2008 m. vasarą nufilmuotas ir ilgai palankios datos premjerai ieškojęs “Persijos princas” yra eilinis Holivudo fabriko subliūškusių svajonių birzgalas, kai tobulais reklaminiais anonsais prižadamas neįtikėtinas reginys, o žiūrovų teismui atiduodama per pirmąsias penkias minutes iššifruojama beskonė nuobodybė.
Kosminis troškinys
Netikėtą staigmeną iškrėtė rusų animatoriai, nupiešę fantastinę nuotykių komediją “Bielka ir Strielka kosmoso užkariautojos”. Ambicingą ir unikalų filmą pagardins 3D efektai ir tikri kosminės istorijos faktai. Vaikai galės susidraugauti su mielais personažais, mėgautis erdviniais skrydžiais ir išmokti kažką naujo apie bandymus skraidinti į žvaigždėtąją orbitą šuniukus. Vienintelis trūkumas – nuotaikingą filmą pasiūliusi Estijos bendrovė nesiryžo investuoti į lietuvišką įgarsinimą, tad šunys ir žiurkiukas šnekės Lenino išmokyta kalba, kurią sistemingai vartoja jauni tėvai, kai nori, kad vaikai jų nesuprastų. Šis reikšmingas faktas gerokai apkarpys filmo auditoriją, nes didesnė dalis animacinių filmų žiūrėtojų jau įprato prie lietuviško dubliažo ir tikriausiai tingės klausytis, ką jiems sako Jevgenijus Mironovas, Sergejus Garmamas, Jelena Jakovleva ir Ana Bolšova.
“Bielka ir Strielka kosmoso užkariautojos”
Ankstesni bandymai rodyti 3D animaciją be lietuviško įgarsinimo sustodavo ties 127 tūkst. Lt. Tačiau cirko artistė Bielka ir narsioji kiemsargė Strielka su aukščio bijančio žiurkinu turėtų į kiaulę taupyklę suberti daugiau litų, nes mūsų šakyje dar daug kas bendrauja rusiškai ir nostalgiškai reaguoja į etiketes su simboliais CCCP. Prisimename, kad didžiosios kaimynės animacinis importas visuomet išsiskirdavo originalumu, smagiais pokštais ir žaismingomis frazėmis. Peržiūrėjus vizualinius sprendimus galima tik įtarti, kad dailininkai įkvėpimo sėmėsi iš “Bolto” ir “La Troškinio”, bet stengėsi nepamiršti įgimto išradingumo ir specifinio humoro pojūčio.