Savaitgalį Šiuolaikinio meno centre vykusi tarptautinė vyno paroda „Vyno dienos 2013“ ne tik patvirtino, kad Lietuvoje įsigalėjo vakarietiška vyno vartojimo kultūra, bet ir parodė aktualias gurmaniškų produktų rinkos tendencijas: sparčiai auga vyną į Lietuvą vežančių specializuotų įmonių skaičius, restoranai ir nedidelės parduotuvėlės patys ima apsirūpinti vynu ir maisto produktais.
Drauge auga specialų vyno išsilavinimą turinčių profesionalų skaičius, taigi gerėja paslaugų kokybė. Daugėja ir naujų paslaugų: parodoje bent kelios agentūros siūlė vyno keliones, pristatytas mobilusis vyno ir sūrio derinimo gidas, su šokoladu, desertais buvo siejamas ne tik vynas, bet ir alus. Išlavinto skonio vartotojams specialių pasiūlymų turėjo kavos, arbatos, vandens, konditerijos gamintojai.
„Šiemet parodoje apsilankė apie 3300 lankytojų – šiek tiek mažiau nei pernai, tačiau jų tarpe buvo gerokai daugiau profesionalų: kas ketvirtas lankytojas buvo susijęs su restoranų, prekybos verslu, – pasakojo Rasa Starkus, parodą organizuojančio „Vyno klubo“ direktorė. – Tipiškas parodos lankytojas čia praleidžia tris keturias valandas, ekspertų padedamas susidaro metinį pirkinių planą, susipažįsta su rinkos naujienomis, apsilanko bent viename edukacinės programos „Europa daro vyną“ renginyje.“
Nors Lietuvos rinka yra maža ir jauna, galima didžiuotis didžiausia tokio pobūdžio paroda Baltijos šalyse ir Lenkijoje bei dideliu lankytojų aktyvumu palyginti su svarbiausiomis Europos parodomis. Antai „Prowein“ parodoje Diuseldorfe šiemet apsilankė 44000, Londono vyno parodoje – apie 15000 svečių. Lietuvius sugrįžti į parodą kasmet skatina naujovės – šiemet atvyko vyndariai iš Azerbaidžano, Italijos, Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos, Rumunijos, pristatytas vienuolių pagamintas vynas.
Pažinimas, mokymasis, naujų potyrių lavinimas yra ryškus „Vyno dienų“ požymis. Vykstant forumui, kuriame apie skonio, vaizdo ir garso natūralumą diskutavo Jonas Staselis, Andrius Užkalnis, Arūnas Starkus, Artašesas Gazarianas, Deivydas Praspaliauskas ir kiti, salė buvo pilnutėlė. Ispanijos, Italijos ambasadoriai, matydami kaip efektyviai specialiame stende savo vyną pristato JAV, pažadėjo dalyvauti kitų metų parodoje – auganti Lietuvos rinka jau subrendusi priimti pačius rečiausius ir įdomiausius kitų šalių vynus.
Parodoje taip pat buvo apdovanoti Lietuvos vyno čempionato nugalėtojai, pažymėti geriausi Lietuvos vyno gamintojai, įteiktas devintasis sertifikuoto someljė pažymėjimas, išrinkti karikatūrų konkurso „Vynas ir kava“ prizininkai. Parodos dalyviai, balsuodami IQ Polls, mėgstamiausia baltąja veisle išrinko ‚Riesling‘; Ispanija – laimėjo kaip geriausio vyno gamintoja.