2010 Spalio 29

Spaudos aktualija

Automobilių turgūs atsigauna

veidas.lt

Pirkėjų iš Rytų tiek, kad trūksta automobilių ir transporto jiems išvežti iš Lietuvos tokia dabartinė nenaujų automobilių verslo realybė, penktadienį rašo dienraštis “Verslo žinios”. “Prie automobilių plovyklų ir remonto dirbtuvių eilės, kaip senais gerais laikais. Automobilvežių įmonės atsisako naujų mašinų vežimo ir vėl gabena nenaujus automobilius, nes tai pelningiau”, – apie atsigavusią rinką patenkintas pasakoja bendrovės ” Autocentrum A5″, administruojančios automobilių pardavimo aikšteles prie Marijampolės, direktorius Virginijus Verbickas. Jis skaičiuoja, kad prieš metus atsigabenti transporto priemonę iš Vokietijos vidutiniškai kainavo 250 eurų, o šiandien – jau 300 eurų. Direktoriaus žiniomis, trūksta ir vagonų vežti mašinas į Kazachstaną. Į kokias šalis reeksportuojama daugiausias transporto priemonių, neaišku – valstybinė įmonė “Regitra” nefiksuoja eksporto krypties.

„Verslo žinios“ rašo:

Pirkėjų iš Rytų tiek, kad trūksta automobilių ir transporto jiems išvežti iš Lietuvos. Tokia dabartinė nenaujų automobilių verslo realybė.

„Prie automobilių plovyklų ir remonto dirbtuvių eilės, kaip senais gerais laikais. Automobilvežių įmonės atsisako naujų mašinų vežimo ir vėl gabena nenaujus automobilius, nes tai pelningiau“, – apie atsigavusią rinką patenkintas pasakoja Virginijus Verbickas, UAB „Autocentrum A5“, administruojančios automobilių pardavimo aikšteles prie Marijampolės, direktorius. Verslininkas skaičiuoja, kad prieš metus atsigabenti transporto priemonę iš Vokietijos vidutiniškai kainavo 250 EUR, o šiandien – jau 300. Direktoriaus žiniomis, trūksta ir vagonų vežti mašinas į Kazachstaną. Į kokias šalis reeksportuojama daugiausias transporto priemonių, neaišku – VĮ „Regitra“ nefiksuoja eksporto krypties.
„Iš mūsų turgaus 70% automobilių išgabenama į užsienį. Rinka atsigavo vasario mėnesį. Tada pardavimai, palyginti su 2009 m., paaugo ir nuo to laiko beveik nekito. Tik vasarą padaugėjo kazachų. Šiandien pirkėjų daugiau nei yra mašinų“, – dėlioja Valentinas Naujanis, UAB „Varanas“, administruojančios Kauno automobilių turgų, direktorius.
Nenaujų lengvųjų automobilių eksportas 2010 m. trečiąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 74% ir pasiekė 900 mln. Lt, suskaičiavo „autoplius.lt“.

„Vakaruose trūksta pardavimui nenaujų automobilių, nes mūsiškiams tenka konkuruoti su pirkėjais iš kitų Rytų Europos valstybių, už transporto priemones pasiryžusių mokėti brangiau. Prieš porą metų vienas lietuvis prekeivis, važiuodamas ieškoti mašinų, užsakydavo kelis automobilvežius, o šiandien tam, kad supirktų mašinas vienam automobilvežiui, Vakaruose jis praleidžia po mėnesį“, – apie gyvenimą ant ratų pasakoja „Varano“ direktorius.
Tačiau tokia padėtis prekeivius labiau džiugina nei buvusi prieš metus, kai vienam automobilvežiui mašinas supirkdavo keli susikooperavę pirkliai. Ponas Naujanis sako, kad jam nerimą kelia tai, ar pirkėjai iš Rytų, neradę jiems tinkančių transporto priemonių, nepradės ieškoti kitų rinkų. Šiek tiek daugiau automobilių pradėta vežti nuo rugsėjo, kai vakariečiai grįžo po atostogų ir ėmė „valyti garažus“. Antra vertus, tuputį pasikeitė ir pati rinka – kazachai pradėjo pirkti senas mašinas, jas ardyti ir į tėvynę gabenti tik dalis.
Analizuodamas III ketv. parduotų automobilių statistiką, „autoplius.lt“ pastebi tendenciją, kad dažniausiai parduodami iki 10.000 Lt kainuojantys automobiliai, tačiau pagal pajamas jie sudaro tik 17% visos rinkos apyvartos. Antra pagal populiarumą kainų grupė – automobiliai, kainuojantys 20.000–50.000 Lt, jie siekia beveik 40% apyvartos. Dažniausiai parduodamos 6–10 metų transporto priemonės. Joms tenka 45% apyvartos. 11–15 metų mašinos užima antrą vietą pagal populiarumą, bet jos sudaro tik 19% apyvartos. O automobilius iki 5 metų renkasi beveik 14% pirkėjų. Tai siekia apie 33% visos nenaujų automobilių rinkos apyvartos.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...