Viešųjų ryšių ir komunikacijos konsultacijų agentūra „BVRG Burson-Marsteller“ kartu su rinkos tyrimų bendrove „Spinter tyrimai“ atliko ketvirtąjį kasmetinį Lietuvos bendrovių reputacijos tyrimą.
2012 m. vasarą vykdytos reprezentatyvios apklausos metu Lietuvos gyventojų buvo prašoma įvardinti, kuri įmonė, jų nuomone, šiuo metu turi geriausią reputaciją. Daugiausiai suaugusių gyventojų geriausią reputaciją turinčia įmone įvardino mažmeninės prekybos tinklą MAXIMA LT (6,9 proc. respondentų), antroje vietoje dažniausiai minėtas gėrimų gamintojas „Švyturys – Utenos alus“ (5,3 proc.), o trečioje – telekomunikacijų bendrovė TEO LT (4,5 proc.).
„Kaip ir ankstesniuose bendrovių reputacijos tyrimuose, šiemet pirmauja stipriausi lietuviški prekių ženklai. Šių metų tendencija – atsigaunant pramonės gamybai ir stiprėjant eksportui, gyventojai vis dažniau minėjo ne tradiciškai iki šiol pirmavusius mobiliojo ryšio operatorius ar bankus, o pramonės įmones. Tačiau viena tendencija išlieka – Lietuvoje gyventojų akyse geriau vertinami tie prekių ženklai, kurie nuolatos ir nuosekliai investuoja į savo institucinės reputacijos įtvirtinimą“, – tyrimo rezultatus komentuoja „BVRG Burson-Marsteller“ direktorius Jonas Blinstrubas.
Į geriausią reputaciją turinčių įmonių dešimtuką pirmą kartą pateko pramonės įmonių grupės „Viči“ (5-oji vieta; 4,1 proc.) bei „Achema“ (6-oji vieta; 3,6 proc.). Ne pirmus metus jame yra ir prekybos tinklas „IKI“ (4-oji vieta; 4,2 proc.), telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ (7-oji vieta; 3,5 proc.) ir „Tele2“ (8-oji vieta; 3,5 proc.) bei „Swedbank“ (9-oji vieta; 3,3 proc.) bankas, o dešimtuką užbaigia gėrimų pramonės atstovas „Kalnapilis“ (10-oji vieta; 3 proc.).
Kokia Lietuvos įmonė, Jūsų nuomone, Lietuvoje turi geriausią reputaciją? (%)
2012 m.
2011 m.
2010 m.
1. MAXIMA LT
6,9
1. MAXIMA LT
6,0
1. TEO LT
7,1
2. Švyturys-Utenos alus
5,3
2. Švyturys-Utenos alus
5,4
2. Švyturys-Utenos alus
5,8
3. TEO LT
4,5
3. Tele2
4,5
3. Tele2
5,0
4.IKI
4,2
4-5. Bitė Lietuva
4,0
4. Omnitel
4,2
5. Viči
4,1
4-5. IKI
4,0
5-6. Bitė Lietuva
4,0
6. Achema
3,6
6. TEO LT
3,5
5-6. SEB
4,0
7. Bitė Lietuva
3,5
7. Omnitel
3
6. MAXIMA LT
3,8
8. Tele 2
3,4
8. Žemaitijos pienas
3
N.d.
-
9. Swedbank
3,3
9. Kalnapilis
3
N.d.
-
10. Kalnapilis
3
10. Get Jar
3
N.d.
-
Negalėjo nurodyti
16,3
Negalėjo nurodyti
17,7
Negalėjo nurodyti
28,8
Tarp telekomunikacijos įmonių tyrimo dalyviai geriausią reputaciją turinčias įmones įvardijo TEO LT, „Bitė Lietuva“ ir „Tele2“. Finansinių paslaugų sektoriuje gyventojai dažniausiai minėjo „Swedbank“, o tarp maisto ir gėrimų gamintojų – bendroves „Švyturys-Utenos alus“, „Kalnapilis“ bei „Rokiškio sūris“.
„Kaip ir kasmet, atlikome reprezentatyvų šalies gyventojų tyrimą, kurio metu buvo apklausta daugiau nei 1000 šalies gyventojų 75 atrankiniuose taškuose, išdėstytuose visoje Lietuvoje. Gauti rezultatai rodo, kad bendrovių reputacija gyventojų akyse mažai keičiasi“,– teigė apklausą atlikusios bendrovės „Spinter tyrimai“ vadovas Ignas Zokas.
Apie tyrimą
Reprezentatyvų Lietuvos bendrovių reputacijos tyrimą šių metų liepos mėnesį atliko rinkos tyrimų agentūra „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu buvo apklausti 1005 respondentai visoje Lietuvoje. Lietuvos bendrovių reputacijos tyrimas skirtas „BVRG Burson-Marsteller“ komunikacijos projektų analizei, pasiūlymų klientams rengimui. Būdama vieno didžiausių tarptautinio viešųjų ryšių tinklo „Burson-Marsteller“ dalimi ir bendradarbiaudama su tyrimų bendrove su „Penn, Schoen and Berland Associates“, „BVRG Burson-Marsteller“ remiasi „Evidence Based“ metodologija ir klientams siūlo įvairių komunikacijos tyrimų.
Tyrimo ataskaitoje minimos bendrovės „Maxima LT“ ir UAB „Švyturys – Utenos alus“ yra viešųjų ryšių ir komunikacijos konsultacijų agentūros „BVRG Burson-Marsteller“ klientai.