„Gludinu jį tarsi deimantą“ , – neslėpdamas jausmų apie jau beveik dešimtmetį Klaipėdos senamiestyje gyvuojantį „Friedricho pasažą“ sako jo įkūrėjas ir savininkas, verslininkas Aidas Kaveckis. Gimtajame mieste jam pavyko sukurti unikalią vietą, kuri ne tik džiugina patį verslininką, bet ir traukia būrius žmonių.
Mėta Korėta
„Nusipirkai didžiausią „skylę“ Klaipėdoje“, – šaipėsi žmonės, kai jis įsigijo aptriušusį skersgatvį su jame esančiais pastatais ir sandėliukais. Tuomet ši vieta iš tiesų atrodė apgailėtinai, tačiau tai negalėjo sumenkinti tikrosios jos vertės: šis autentiškas Klaipėdos senamiesčio kampelis savo istoriją skaičiuoja nuo XVII amžiaus, kai šioje vietoje buvo įkurtas priemiestis, pavadintas Friedricho vardu.
Daug po pasaulį keliaujantis vyras tuomet nusprendė neišradinėti dviračio ir įsigytame skergatvyje sukurti tai, kas sėkmingai veikia daugelyje pasaulio miestų – jaukų pasažą su restoranais, kavinėmis, parduotuvėmis. Per keletą metų buvo restauruoti pastatai, sutvarkyta gatvelė, o joje įkurtas „Friedricho pasažas“, kurį per metus aplanko apie 60 tūkstančių žmonių, o apyvarta siekia apie 2,6 mln. eurų.
Kasdien aštuntą valando ryto pasažas pakvimpa kava. Nuo geros kavos viskas ir prasidėjo – pirmiausia čia buvo įkurti „Kavos ir likerio namai“. Vėliau duris atvėrė Viduržemio jūros virtuvės restoranas, itališka picerija, lietuviškų ir Klaipėdos krašto patiekalų restoranas, kepyklėlė, didkepsnių restoranas, prabangių drabužių parduotuvė, vyninė, buvo pastatytas keturių žvaigždučių viešbutis.
Paskutinė naujiena – „Friedricho pasažo“ alus, kurį gamina bendrovė „Švyturys“. Netrukus šiuo alumi bus prekiaujama ir prekybos centruose, o ateityje – Latvijoje, Estijoje, Kaliningrado srityje ir Baltarusijoje.
Beje, „Vyno namai“, įkurti buvusio Friedricho priemiesčio koplyčioje, veikia labai sėkmingai – lankytojai užsibūna iki keturių ryto. Matyt, aura ten gera, bet ir vyno rūsys netuščias: asortimentą sudaro apie 700 vyno rūšių. Tarp jų yra ir vienos geriausių Argentinos vyninių „Trapiche“ vynų, o jos vardu pavadintas pasažo didkepsnių restoranas „Trapiche steakhouse“, kuriame maistą siūloma derinti su šiuo išskirtiniu vynu.
Dar šiemet pasaže duris atvers lietuviškų ekologiškų maisto produktų krautuvė, modernus konditerijos cechas. Verslininko galvoje bręsta ir japoniško restorano idėja.
Kad jauku ir šilta būtų ištisus metus, maždaug šimto metrų ilgio pasažą planuojama uždengti stikliniu stogu. Šioje oazėje A.Kaveckis jau įsivaizduoja ir žaliuojančius medžius, trykštantį fontaną.
Kaip gimsta idėjos? Verslininkas sako, kad tiesiog galvoja, ko pats norėtų, ir visuomet, prieš ką darydamas, įsijaučia į kliento kailį, nori, kad patiktų ir kitiems žmonėms.
„Investavome čia ne vieną milijoną ir tos investicijos vargu ar atsipirks. Bet gyvenime yra dalykų, svarbesnių už pinigus. Šis pasažas – mano kūdikis, kurį puoselėdamas realizuoju save“, – sako verslininkas, nuolat investuojantis į gimtojo miesto gražinimą ir turtinimą.
41-erių A.Kaveckis pagal profesiją yra virėjas – konditeris ir karjeros pradžioje jam teko pastovėti prie puodų legendiniame „Bangos“ restorane. O šiandien jam priklauso šimtamilijoninis verslas – A.Kaveckio vadovaujama bendrovė „Grudoteka“ prekiauja sojų rupiniais, šaldytomis žuvimis ir biokuru, o įmonės apyvarta siekia daugiau nei šimtą milijonų eurų.
Prieš metus verslininkas kartu su bendraminčiu, bendrovės „Bega“ savininku Aloyzu Kuzmarskiu klaipėdiečiams įteikė dar vieną neįkainojamą dovaną – nuo paskandinimo išgelbėjo miesto simboliu tapusį burlaivį „Meridianą“ ir jį atstatė. Laive įkurtas muziejus, baras ir aukšto lygio restoranas, į kurio virtuvę A.Kaveckis atsiviliojo klaipėdietį, septynerius metus dirbusį „Michelin“ žvaigždutėmis pažymėtame restorane Prancūzijoje. „Friedricho pasažas“ dabar yra burlaivio operatorius.
„Viską, ką darau, stengiuosi padaryti gerai ir kokybiškai, o tai negali būti pigu. Ne vienas verslininkas man yra sakęs, kad elgiuosi neteisingai, nes šiais laikais nereikia kokybės. Reikia, kad būtų pigu. O aš manau, kad žmonės sugeba vertinti kokybę ir pasažo populiarumas bei sėkmė tai geriausiai įrodo“, – neabejoja A.Kaveckis.
Didžiuliam verslui vadovaujantis verslininkas visuomet suranda laiko savo mylimiausiam kūdikiui – pasažui. Kai nėra išvykęs, pusryčiauja ir pietauja ten ir kaskart įsitikina, ar aukštai pakelta kartelė vis dar vietoje. Kitaip ir būti negali, šypsosi A.Kaveckis, nes tuo rūpinasi žmona Daina – jo Mūza, įkvepianti dideliems darbams.
Verslininko nuomone, žmones į pasažą traukia per šimtmečius susiformavusi ypatinga šios vietos aura, kurią pavyko atkurti ir papildyti naujomis spalvomis. Graži aplinka, geras maistas ir aptarnavimas, išradingi renginiai vaikams ir suaugusiems, gyvo garso koncertai – visa tai ir kuria nepakartojamą pasažo atmosferą.
Mėta Korėta
.
Kokia dar kokybe, silke is pakeliu (pazistamas kuris ten dirba taip sake), aliejuje viskas permirke. Skirtingai visi turi supratima apie maisto kokybe