2013 Kovo 13

„Jubanos“ vadovas J.Banys: „Vien Kinijoje mums dirba 900 žmonių“

veidas.lt


Su garsiausiomis vakarietiškomis įmonėmis konkuruoti sugebanti lietuviška starterių ir generatorių gamintoja „Jubana“ to pasiekė pasinaudojusi vakarietiškais receptais: įmonės „smegenys“ veikia Lietuvoje, o masinę produkciją lietuviams gamina kinai ir indai.

Nemaža dalis Lietuvos verslo šiandien dar gyvena iš pigios darbo jėgos: skandinavai ar vokiečiai perkelia čia savo gamyklas, kad sumažintų sąnaudas, o tūkstančiai lietuviškų įmonių gamina produktus brangiais užsienietiškais prekių ženklais. Tačiau Mažeikiuose įsikūrusios starterių ir generatorių gamybos įmonės „Jubana“ generalinis direktorius Julius Banys pasirinko priešingą strategiją: pagal „Jubanos“ inžinierių brėžinius starteriai ir generatoriai gaminami Azijoje, o uždėjus lietuvišką prekės ženklą parduodami visame pasaulyje. Šiuo metu vos 44 darbuotojus turinčiai „Jubanai“ daugiausiai starterių ir generatorių pagamina trys gamyklos Kinijoje.
„Lietuvoje yra „Jubanos“ smegenys, o visas kūnas – Kinijoje, Indijoje ir Turkijoje. Kartą skaičiavome, kad vien Kinijoje mums dirba 900 žmonių. Ten įrengti cechai ir jų darbuotojai pagal mūsų reikalavimus dirba vien tik mūsų kompanijai“, – pasakoja J.Banys. Tad jei lankydamiesi viename iš pramoninių Kinijos miestų šalia pastato išvysite plevėsuojančią lietuvišką trispalvę – didelė tikimybė, kad atsidūrėte prie “Jubanai” dirbančios gamyklos.
Pasak J.Banio, nors Lietuvoje darbo jėga atrodo pigi, čia labai brangūs energijos ištekliai, o mokesčių sistema visiškai neskatina investuoti į gamybą ar technologijas. Tad pagrindinė masinė gamyba vyksta Kinijoje ir Indijoje, o Lietuvoje surinkinėjama tik nedidelė dalis sudėtingų ir brangių starterių. Tiesa, jau šių metų pabaigoje „Jubana“ išplės aukščiausios kokybės gaminių asortimentą, nes šiemet baigs statyti naują sudėtingų starterių ir generatorių gamyklą Lietuvoje. Gamykloje, kurios pajėgumai sieks 150 tūkst. starterių per metus, bus sukurtos 25 naujos darbo vietos.
„Į Lietuvą perkėlus masinę gamybą (kasmet starterių mums pagaminama šimtai tūkstančių) automatiškai lauktų bankrotas, todėl Lietuvoje gaminsime prekes, pasižyminčias dideliu pelningumu. Nusprendėme, jog Lietuvoje reikia plėsti gamybą ir dėl lankstumo galimybės, ir dėl asortimento, ir dėl patriotizmo bei vilties, kad Lietuva atsigręš į gamintojus. Lietuvos padėtis yra labai palanki – mes esame šalia didžiulės posovietinės rinkos, kurioje yra Baltarusija, Ukraina, Rusija, bet taip pat esame Europos Sąjungoje, turime savo uostą, protingų žmonių”, – Lietuvos pranašumus vardija vadovas.

Eksportuoja į 35 šalis

Šiuo metu įmonė turi du savo prekės ženklus: aukštos kokybės gaminius žymi pavadinimas „Jubana“, o vidutinės ir žemesnės klasės – „Jobs“. Kaip juokauja J.Banys, „Jubaną“ pirkėjai gerai įsimena – ypač slavų kraštuose, kur išgirdusiems šį žodį kyla asociacijų su keiksmažodžiu. „Jei neturi tokio prekės ženklo, kaip „Coca-Cola“, į kurį investuota milijonai, geriau ieškoti pavadinimo, keliančio asociacijų su bendrinėje kalboje kasdien vartojamu žodžiu“, – šypsosi J.Banys.
Beje, pavadinimu „Jubana“ įmonė buvo pakrikštyta gana netikėtai. 1993 m., kai J.Banys su bendraminčiais registravo įmonę, reikėjo nusiųsti dešimt galimų pavadinimų. „Devynis sugalvojome labai gražius ir tvarkingus. Kažkas pajuokavo, kad dešimtą reikia sugalvoti kvailą, ir pasiūlė „Jubaną“. Po kiek laiko atėjo pranešimas, kad įmonė įregistruota būtent „Jubanos“ pavadinimu. Gyvenimas parodė, kad juokas – puikus dalykas“, – įdomią įmonės krikšto istoriją prisimena vadovas.
Gamindama savo produkciją pigių sąnaudų Azijos šalyse, lietuviška įmonė sugeba konkuruoti su didžiausiais šios srities žaidėjais – vokiečių „Bosch“, amerikiečių „Delco Remy“, taip pat japonų, Pietų korėjiečių gamintojais. „Gamindami Kinijoje mes sutaupome tiek, kad esame konkurencingi pasaulio rinkose, sugebame konkuruoti su vokiečiais, japonais, rusais ir uždirbti pelno. Jei starterius ir generatorius gamintume tik Lietuvoje, neturėtume masinių produktų, nes buvusiai posovietinei erdvei skirtų produktų antkainiai maži – žemės ūkio srities darbuotojai, transportininkai nėra labai mokūs“, – aiškina J.Banys.
Savo produkciją lietuviai eksportuoja į 35 pasaulio šalis, o šiemet tikisi pridėti dar penkias. Rytų Europoje „Jubana“ su savo produktais netgi sugebėjo išsiveržti į lyderius: Ukrainoje lietuvių įmonė turi 70 proc. starterių ir generatorių rinkos, Bulgarijoje – apie 60 proc., Vengrijoje – apie 50 proc., Baltarusijoje – apie 50 proc. antrinės rinkos, Rusijoje – 15–20 proc., Lenkijoje – apie 20 proc. Lietuviai eksportuoja ir į tokias tolimas šalis, kaip Kolumbija, Nikaragva, o šiuo metu veda derybas su Kubos vyriausybe dėl galimybės tapti pagrindiniais starterių ir generatorių tiekėjais.

Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją http://www.veidas.lt/veidas-nr-11-2013-m internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

 

Daugiau šia tema:
  • Nėra panašių straipsnių.
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...