Justas Gavėnas
Visomis skelbiamomis nuolaidomis siekiama tarsi magnetu įtraukti pirkėją į parduotuvę ir išlaikyti jį ten kuo ilgiau, kad įsigytų neplanuotų pirkinių. Todėl žaidžiama su asortimento išdėstymu. Daugelis pirkėjų prekes ima dešine ranka, tad pigesnės prekės visada yra kairėje lentynos pusėje. Žvilgsnio zonoje išdėstytos prekės taip pat yra brangesnės, nes jas pirkėjas greičiau pamato. Kai užrašoma, kad prekių kiekis ribotas, sužadinamas godumo jausmas. Žmogus mano: “Aš geriau pirksiu, tada kitam neliks”.
Dar vienas būdas, naudojamas sukurti iliuzijai, kad perkama pigiau, – netvarkingai išdėstytos prekės. Kai galima pasiknisti dėžėje, pirkėjui atrodo, kad ten sudėti pigesni daiktai, nors iš tiesų taip nėra.
Kiekvieną savaitę girdime apie skelbiamas 20 ar 40 proc. nuolaidas pangasijų filė. Nors žmonės tikslingai važiuoja pirkti būtent šitų žuvų, tačiau kartu įsigyja ir neplanuotų daiktų, kurie nebūna nukainoti. Tokie pirkiniai padengia nuo akcinių prekių negautą pelną ir net padeda verslininkams daugiau uždirbti.
Iš esmės nuolaidos tapo vienu pagrindinių varomųjų prekybininkų variklių. Tačiau tai spąstai, į kuriuos pakliuvo patys verslininkai. Dešimt metų kurtas įvaizdis, kad viena ar kita parduotuvė išsiskiria aukšta kokybe, didesniu pasirinkimu, subliūško. Visi pradėjo akcentuoti žemą kainą. Vadinasi, visos parduotuvės suvienodėjo. Tad pirkėjas kaip turguje renkasi pagal kainą. Akcijos – trumparegiškas verslininkų požiūris, leidžiantis išgyventi. Tačiau tik šią dieną.