Lietuva pagal akcinių prekių pardavimą smarkiai lenkia daugumą Europos šalių. Tai rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.
2011 m. 36 proc. visų greito vartojimo prekių pardavimo pajamų Lietuvoje sudarė pajamos, gautos iš prekybos, taikant akcijas. 2010 m. akcinių prekių pardavimo dalis buvo dar didesnė ir siekė 38 proc. Panaši padėtis ir kitose Baltijos šalyse: Estijoje akcinių prekių pardavimo dalis pernai sudarė 31 proc., o Latvijoje, kuri pagal šį rodiklį pirmauja visoje Europoje, – net 40 proc. Tačiau ir Lietuva pagal akcijų bei nuolaidų parduotuvėse gausą bei tokių prekių pardavimą gerokai lenkia daugelį Europos valstybių, lygiuodamasi tik į Didžiąją Britaniją, kurioje akcinės prekės 2011 m. buvo populiarios tiek pat, kiek ir Lietuvoje.
Pasak „Nielsen“ direktoriaus Baltijos šalyse Artūro Urbonavičiaus, tokią akcijų gausą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje lėmė keletas specifinių priežasčių: drastiškai kritęs vartojimas krizės metais, kuris Baltijos šalių prekybininkams buvo lig šiol neregėtas iššūkis, konkurencija tarp didžiųjų prekybos tinklų bei emigracija – žymus vartotojų sumažėjimas šalyje per pastaruosius ketverius metus. „Viso to rezultatas – kainų nuolaidos ir kitokios akcijos po truputį tapo pagrindine prekybos tinklų rinkodaros bei komunikacijos priemone. Be abejonės, pirkėjai labai greitai perprato žaidimo taisykles ir mielai naudojasi tokia specifine situacija“, – komentuoja A.Urbonavičius.
Tačiau „Nielsen“ vadovas patikino, kad tokia padėtis nesitęs amžinai. Atsigaunant ekonomikai ir didėjant vartojimui prekybos tinklai esą pradės atidžiau matuoti akcijų efektyvumą: ar taikoma akcija apsimokėjo, ar pirkėjai ir be akcijos būtų nupirkę panašų kiekį produktų, ar vertėjo nupiginti visą produktų grupę vienu metu ir pan. „Kai prekybos tinklai supras, kad akcijos nebėra efektyvios, nes jos yra visur ir visada, keisis ir tinklų rinkodaros strategija. Prekybos tinklų tikslas – uždirbti pinigų, o didžiausią ir stabiliausią pajamų dalį suneša lojaliausi, tai yra labiausiai tinklo asortimentu patenkinti pirkėjai. Moderniausia ir madingiausia prekybos tinklų rinkodara pasaulyje šiuo metu nukreipta ne į nuolatines akcijas, bet į lojalaus pirkėjo ugdymą bei asortimento optimizavimą pagal lojaliausio pirkėjo lūkesčius“, – teigė pašnekovas.
uzsimeta 50pr nuldeidzia 30,20lieka.ir plius daugelis prekiu yra totalus bulshitas,ypac maistas.