Šiuo metu Lietuvoje praktiškai nebeliko parduotuvių, kurios pirkėjų neviliotų kasdienėmis akcijomis ir nuolaidomis.
Maždaug prieš trejus metus kilęs akcijų bumas įpratino žmones pirkti tik tada, kai paskelbiamos nuolaidos. Prekybininkai pradėjo akcentuoti mažą kainą ir tai naudoti kaip jauką pritraukti pirkėjus.
IKI parduotuvių tinklo atstovas Valdas Lopeta sako, kad kiekvieną dieną IKI parduotuvėse galima rasti daugiau kaip 300 prekių akcijų kainomis. Tai sudaro iki 10 proc. nuo visų prekių. “Šis skaičius buvo panašus ir anksčiau, bet akcinių prekių paklausa per pastaruosius dvejus metus išaugo maždaug trigubai”, – atskleidžia V.Lopeta.
Prekybos tinklo “Topo centras” komunikacijos projektų vadovas Erikas Kundreckas taip pat patvirtina, kad nuolaidos skelbiamos ne tik sezoninių išpardavimų metu. “Visada yra dvi trys prekės iš konkrečios grupės asortimento, pavyzdžiui, tam tikro dydžio įstrižainių televizorių, kuriems taikomos nuolaidos. Iš viso prekių, pažymėtų akcijų ženkliukais, kasdien būna apie procentą”, – tvirtina E.Kundreckas.
Jo nuomone, daugelis žmonių įpratę vaikytis nuolaidų, nes prekybininkai įkalė į galvas, kad verta pirkti tik tada, kai skelbiamos akcijos. Jų metu pirkėjų srautas išauga kelis kartus.
Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos prezidentė Zita Sorokienė stebisi, kaip prekybos centrai išgyvena, jeigu kiaurus metus taiko 40, 60 proc. ar net didesnes nuolaidas. “Tik baigėsi vasaros išpardavimas, iškart prasidėjo mokyklinis, paskui bus rudeninis, tada kalėdinis, pavasarinis – ir taip visus metus. Jeigu būtų skelbiamos realios nuolaidos, parduotuvės niekaip neišgyventų”, – mano Z.Sorokienė.