2013 Balandžio 11

Aludarystės verslo tendencija: šiuolaikinius investuotojus traukia tradicijas išlaikiusios kompanijos

veidas.lt


Daugiau nei vieną šimtą metų trunkanti veikla ir istorinis pagrindas šiuolaikiniame aludarystės versle tampa vis svaresniu argumentu pritraukiant tarptautinius investuotojus ir plečiant eksportą. Tokia tendencija buvo įvardinta renginyje „Aludarystės verslo taisyklės: prieš 160 metų ir dabar“, kuris vyko balandžio 11 d. Kaune.

Jame savo patirtimi dalijosi „Olvi“, trečios pagal dydį alaus, sidro, alkoholinių kokteilių ir nealkoholinių gėrimų gamintojos Suomijoje, plėtros direktorius Peep Akkel. Taip pat bravoro „Volfas Engelman“, priklausančio „Olvi“ koncernui ir šiemet mininčio savo 160 metų veiklos jubiliejų, atstovai.

„Mūsų praktika rodo, kad ilgametės tradicijos ir patirtis – garantas rimtiems investuotojams, viliojantis juos atsigręžti į aludarystės verslą. „Olvi“ įmonių grupės istorija prasidėjo 19 a. pabaigoje nuo mažos šeimyninės alaus daryklos. Išaugome į tarptautinį koncerną, tačiau išsaugojome šeimos verslui būdingas vertybes ir požiūrį į kokybę. Šiais metais „Olvi“ akcijų vertė, palyginus su 2004 m., yra išaugusi 6,5 kartus“, – teigia P. Akkel.

Taip pat šiemet „Olvi“ bendrasavininkiu tapo Švedijos baldų kompanijos „IKEA“ įkūrėjas Ingvaras Kampradas, kurio valdomas fondas „The Family Kamprad“ įsigijo 10,4 proc. įmonių grupės akcijų. Pasak P. Akkel, „Olvi“ tarptautinis koncernas, plėsdamas savo verslą Europoje, paprastai renkasi tvirtą istorinį pagrindą ir ilgametes aludarystės tradicijas išsaugojusias įmones.

„Mūsų bravoras susikūrė, kai Europoje buvo padėti pramoninės aludarystės pamatai. Patenkame tarp garbingiausio amžiaus šalies verslo įmonių. Darykla taip pat buvo šeimos verslas ir tapo viena pirmųjų ne tik Lietuvoje, bet ir Rytiniame Baltijos jūros regione pramoninių alaus daryklų. Išlaikytos aludarystės tradicijos, 160 metų istorija ir pažangus požiūris į verslą leidžia sėkmingai augti ne tik vietinėje, bet ir tarptautinėje alaus rinkoje“, – teigia M. Horbačauskas.

Daugumą „Volfas Engelman“ akcijų „Olvi“ įmonių grupė perėmė 1999 m., kuomet vykdė plėtrą Baltijos šalyse. Nuo tada bravoras įsitvirtino stambiausių Lietuvos aludarių trejetuke. Be to, į įmonę investuota daugiau nei 100 mln. litų ir šiuo metu ji patenka tarp moderniausių gėrimų produkcijos kompanijų šalyje. Kompanijos „Volfas Engelman“ pardavimai 2012 m. siekė 118 mln. litų ir, palyginus su 2011 m., kuomet sudarė 101 mln. litų, išaugo 16,1 proc.

Bravoro „Volfas Engelman“, kuris šiemet mini savo 160 metų veiklos jubiliejų, istorija prasidėjo 1853 m. 2011 m. balandžio 12 d. žymi naują „Volfas Engelman“ istorijos lapą. Tai data, kai buvo įgyvendintas istorinis teisingumas ir bravoras susigrąžino savo pirmąjį vardą. Šiuo metu tai vienintelė Lietuvoje alaus darykla, kurios pavadinime įrašytos jos įkūrėjų pavardės.

Šiuo metu alaus darykloje dirba daugiau nei 200 žmonių. „Volfas Engelman“ ne tik verda alų, jo produktų asortimentas apima ir girą, sidrą, alkoholinius kokteilius bei gaiviuosius gėrimus. Alaus darykloje kuriami „Volfas Engelman“, „Fortas“, „Smetoniška gira“, „Fizz“ ir kt. prekių ženklų gaminiai. Bravoras yra tarptautinio alaus prekės ženklo „Warsteiner“, taip pat neseniai rinkoje pasirodžiusių gaiviųjų gėrimų „Andry birds“ ir „Hello kitty“  platintojas Lietuvoje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...