Spaudos aktualija
Drabužių mažmeninė prekyba Lietuvoje jau rodo atsigavimo ženklų, o koncerno “MG Baltic” kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės drabužių prekybos bendrovės “Apranga” vadovas kalba apie pelningą veiklą antrąjį šių metų pusmetį.
Tuo tarpu analitikai pabrėžia – nuo metų pradžios kartais šoktelėjusią drabužių prekybininkų akcijų kainą galėtų pateisinti nebent itin įspūdingi įmonių veiklos rezultatai, rašo “Verslo žinios”.
“Aprangos” vadovo Rimanto Pervenecko teigimu, drabužių mažmeninės prekybos rinkos jau kyla, ne išimtis ir Lietuva: Estijoje “Aprangos” apyvarta augo 6 mėnesį iš eilės, Latvijoje – 4 mėnesį, o Lietuvoje – 2 mėnesį iš eilės.
Jis svarsto, kad rinkos atsigavimas dar yra labai trapus, todėl vienų bendrovių pardavimai kris, o kitų augs, priklausomai nuo to, kaip ir kada jos susitvarkė tinklą ir produkcijos portfelį, kokia jų yra finansinė padėtis. Padėtis paaiškės per artimiausią pusmetį.
Baltijos šalių biržose kotiruojamų drabužių prekybos bendrovių “Apranga”, “Silvano Fashion Group” (SFG) ir “Baltika” akcijų kainos nuo metų pradžios pakilo atitinkamai apie 127 proc., 273 proc. ir 4 procentus Kol kas trečiojo ketvirčio veiklos rezultatus paskelbė “Baltika”, jie buvo prastoki.
“Europos drabužių mažmenininkų akcijos nuo metų pradžios yra pabrangusios vidutiniškai po 20 proc., o “Aprangos” – apie 130 procentų. Tam didelės įtakos turėjo pagerėję lūkesčiai dėl Lietuvos ekonomikos būklės ir pirmieji teigiami pokyčiai įmonės veikloje. Vis dėlto tokį akcijos brangimą būtų sunkoka pateisinti įmonės dabartiniais fundamentaliais rodikliais ir veiklos rezultatais”, – teigė “Swedbank” analitikas Donatas Užkurėlis.
“Finasta Asset Management” fondų valdytojas Marius Dubnikovas sutinka, kad po staigaus rinkų šuolio “Aprangos” akcijos atrodo tikrai solidžiai įvertintos ir šiuo metu jų kaina laikosi dėl institucinių investuotojų, siekiančių dar papildyti turimus portfelius, veiksmų.
“Šiandien “Apranga” turėtų būti įvertinta ganėtinai gerai ir tam, kad atsivertų kainos augimo galimybės. Rezultatai turi būti išties įspūdingi ir su stiprėjančia tendencija, o to dar gali tekti šiek tiek palaukti”, – teigė M.Dubnikovas.
“Aprangos” grupė per pirmąjį pusmetį uždirbo 0,273 mln. litų grynojo pelno, grupės pardavimai, palyginti su pernykščiu tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo 15,1 proc., iki 127,9 mln. litų.
Kai kurie analitikai skaičiuoja: tam, kad “Aprangos” akcijos biržoje išsilaikytų ties 6,35 lito kaina, bendrovė šiemet turėtų uždirbti apie 22 mln. litų grynojo pelno, o tiek uždirbti vargu ar pavyks ir šiemet, ir kitąmet.
“Apranga”, kurios parduotuvių (dabar jų yra 116) prekybos plotas yra toks pats, koks buvo prieš metus, iki metų pabaigos numato uždaryti dar vieną parduotuvę, o 2011 metų pradžioje Lietuvoje atidaryti 3 naujas parduotuves.