2013 Birželio 11

Ar lyderystės forumai pažadins lietuvius pokyčiams

veidas.lt


Kodėl vieni tampa brensonais ir geitsais, o kiti ne? „Forum One“ ir Pasaulio lietuvių ekonomikos forumo pranešėjai nurodo kryptis, kaip tapti lyderiu šių dienų pasaulyje.

Į asmeninės, profesinės ir verslo lyderystės forumą „Forum One“ birželio 1–2 d. Kauno arenoje parduota daugiau nei 3 tūkst. bilietų – tiek klausytojų nepagailėjo nuo 400 iki 10 tūkst. Lt už lyderystės pamokas ir sėkmės istorijas, kuriomis dalijosi pasaulinio garso pranešėjai. Iš viso renginyje, įskaitant įleistus nemokamai, dalyvavo apie 4500 žiūrovų.
Tarp klausytojų vyravo jauni lietuviai, dar tik siekiantys karjeros ir svajojantys apie nuosavą verslą, bei smulkiųjų ir vidutinių įmonių vadovai. Jau šiandien save lyderiais galinčių vadinti aukščiausio lygio vadovų ir didžiausių Lietuvos įmonių savininkų renginyje buvo vos vienas kitas. Priežastis paprasta – jie tiesiog nemanė, kad šiame forume išgirs ką nors nauja.
Iš tiesų būtų galima ieškoti priekabių, kad kai kurie pranešėjai tik be galo meistriškai plakė liežuviu už solidžius honorarus, bet nieko ypatinga taip ir nepasakė. Net ir iš paties britų milijardieriaus Richardo Bransono, nors daug ką apakino vien jo parodytas dėmesys Lietuvai, buvo galima tikėtis daugiau – iškalba nepasižymintis ekscentriškasis verslininkas jokio pranešimo neskaitė, o tik atsakinėjo į jam užduodamus klausimus ir reklamavo savo verslą. Todėl tarp tų, kurie į forumą atvyko įsigiję tikrai nepigius bilietus, atsirado ir nusivylusiųjų.
Beje, kad dauguma idėjų, kurių išgirdo per dvi renginio dienas, jau buvo skaityta lyderystės knygose ar kur nors girdėta, pripažino visi mūsų kalbinti klausytojai. Nepaisant to, daugelis jų pripažino, kad dalyvauti pirmame tokio masto lyderystės forume Baltijos šalyse vis dėlto buvo verta.

Visi receptai sukurti, belieka jais pasinaudoti

Farmacijos įmonės „Berlin Chemie Menarini Baltic“ generalinis direktorius dr. Algimantas Blažys, dar prieš renginį Kaune susitikęs su verslininku iš Kolumbijos Algiu Didžiuliu, papasakojo jam, kad ketina dalyvauti lyderystės forume. „Tai ką tu ten išgirsi?“ – iš kolegos tokio klausimo tuomet sulaukė A.Blažys.
„Mano amžiaus žmogaus jau daug kuo nenustebinsi, – sutiko „Berlin Chemie Menarini Baltic“ vadovas A.Blažys. – Bet aš vadinu tokius renginius akumuliatoriaus pasikrovimu. Pasakytos mintys gal ir girdėtos, bet jos sudėliotos į lentynėles, viskas įdomu, o pasikartoti visada naudinga. Tai iš karto sukelia minčių, ką pirmadienį darbe darysiu kitaip.“
Telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ prezidento Antano Zabulio manymu, didžiausias tokių renginių pranašumas tas, kad klausytojas pasikrauna motyvacijos užtaiso ir yra pažadinamas veikti. „Nemažai pranešėjų pabrėžė mintį, ar pats žmogus yra pasiruošęs priimti tą didžiulį iššūkį – ar jis yra linkęs sau pasižadėti, kad tą kartelę užkels aukštai ir bandys jos siekti. Ar nebūsi tas, kuris tik plaukia pasroviui ir, jei pamato vieną kitą žuvelę, tada ją išsitraukia, nes lyderystė yra daugiau žuvies ieškojimas, ir kaip galima didesnės. Tad nemažai pranešėjų bandė pažadinti tam tikrą auditorijos ambicijų lygį. Tai ir yra svarbiausia. Jei kiekvienas dalyvis išeis pajutęs sužadintus elektronus savo viduje, renginio tikslas turbūt bus pasiektas“, – svarstė A.Zabulis.
Taigi ne žinių, o įkvėpimo forume sėmėsi dauguma verslininkų. Bendrovės „Arkus“ direktorius Saulius Lesevičius Kauno areną paliko jausdamas didelę motyvaciją siekti užsibrėžtų verslo tikslų. Paklaustas, kokia forume išgirsta mintis jam paliko didžiausią įspūdį, S.Lesevičius pakartojo seną ir paprastą tiesą, kurią akcentavo dauguma pranešėjų – nuo vokiečių verslininko ir finansų trenerio Bodo Schaferio, amerikiečių laiko planavimo žinovo Michaelo Linenbergerio iki paties R.Bransono: reikia mėgautis gyvenimu ir daryti tai, kas labiausiai patinka. Kad ir kaip banaliai tai skambėtų, visi garsiausi ekspertai ne kartą pabrėžė, kad gyvenimas, verslas ar karjera sėkmingai gali susiklostyti tik tuo atveju, jei užsiimsi mėgstama veikla.
„Iš tiesų jokių naujų lyderystės receptų nėra, viskas jau sugalvota ir žinoma: svarbiausia mėgautis tuo, ką darai, ir viskas, nieko daugiau. Atrodo paprasta, tik ne visi moka šias žinias gyvenime pritaikyti. Tokie renginiai kaip tik ir pažadina jausmą perkelti tam tikrus knygose skaitytus dalykus į savo gyvenimą, nes šiaip viskas taip ir lieka teorija“, – įspūdžiais dalijosi „Arkus“ vadovas.
Didžiausios pasaulyje atviros mobiliųjų programėlių platinimo platformos „GetJar“ įkūrėjas Ilja Laursas savo pasakojimu bandė įkvėpti lietuvius imtis verslo technologijų srityje, pabrėždamas, kad šių dienų pasaulyje tai padaryti kur kas paprasčiau – tereikia geros idėjos. I.Laurso požiūriu, išugdžiusi tokią „hakerių“ kartą – daugybę išsilavinusių, puikių technologijų įgūdžių turinčių žmonių bei sukūrusi vieną geriausiai išplėtotų šviesolaidinio interneto infrastruktūrų, Lietuva turi visas galimybes tapti pasauliniu inovacijų centru.
Tuo tarpu „Virgin Group“ įkūrėjas R.Bransonas ragino verslo imtis tuomet, kai jauti ką nors galintis padaryti daug geriau nei kiti. Be to, jis skatino bandyti įgyvendinti savo idėjas net tada, jei daugelis žmonių jomis netiki, bei nenuleisti rankų ištikus nesėkmei. R.Bransonas teigė, kad jo idėjos taip pat ne visada pasiteisindavo: pavyzdžiui, kadaise žlugo bandymas nukonkuruoti „Coca Cola“ su gėrimu „Virgin Cola“.

Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją http://www.veidas.lt/veidas-nr-24-2013-m internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

 

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...