2010 Gruodžio 10

Gruodis kine:

Ar “Tronui” pavyks išjudinti “Įsikūnijimo” rekordų palikimą?

veidas.lt

"Veido" archyvas

“Paskutinė naktis”

Šis gruodis išties turtingas kino premjerų. Iki Naujųjų metų Lietuvos žiūrovai išvys net 15 naujų filmų. Tarp jų – nemažai perlų.

Trys pramoginės 3D sūpynės, trys kardinaliai skirtingi nuotykiai apie meilės įkvėptus poelgius, kalėdinių vaizdų girliandos, savaip iškrypusios komedijos, griausminga ateivių invazija, šmaikšti biografinė drama apie korumpuotą lobizmą, švediško bestselerio ekranizacija ir daniškas žvilgsnis į netobulą mirtingųjų gyvenimą. Daug filmų pačiam įvairiausiam skoniui ir išlavintiems įpročiams. Gruodžio mėnesį tikrai turės ką atrasti tiek komercinio, tiek nepriklausomo kino lobių ieškotojai.

Neoninė architektūra

Holivudo studijos serga nepagydomu virusu, kuris pasireiškia kepant nereikalingus tęsinius ir neskoningai perdirbinėjant anksčiau pasiteisinusias idėjas. Tačiau po 28 metų atgimstantis kibernetinis trileris “Tronas: palikimas” yra maloni išimtis. Robotiškų ritmų elektroninės muzikos, gundančio seksualumo ir vizualios vaizduotės architektūros futuristinį filmą labiausiai norisi pamatyti pirmąjį žiemos mėnesį.

Lietuviams “Tronas: palikimas” prisistatys kaip naujas filmas, nes 1982 m. originaliojo “Trono” su Jeffu Bridgesu beveik niekas nespėjo pamatyti. Premjerinis startas tikriausiai nenustebins įspūdingomis litų sumomis, bet geriausių atsiliepimų rogėmis čiuožinės bent du mėnesius. Kinomanams negirdėtas režisierius Josephas Kosinskis yra profesionalus architektas ir stilingiausių reklamų autorius, mokantis unikalią viziją suderinti su pasakotojo talentu, giluminiais 3D erdvės efektais ir “Daft Punk” įrašytais garsais. Filmo sėkmę stipriai lems tekstų vertėjo profesionalumas ir gebėjimas teisingai paaiškinti bendrinėje kalboje nebevartojamus specifinius futuristinius “Trono” žodyno terminus.

Juokingas siaubas ir meilės išbandymai

Taiklių lietuviškų interpretacijų prireiks ir amerikietiško slengo posakiams siaubo trilerius genialiai parodijuojančioje komedijoje “Pats baisiausias Deilo ir Takerio filmas”. Protingai kvailiojantis ir nuo pirmosios minutės juokinantis režisierius Eli Craigas sąmoningai naudoja pabodusiuose skerdynių atrakcionuose nuvalkiotą siužetą ir supančioja kiekvieną žanro stereotipą veiksmingu humoru. Smagūs pokštai energingai trykšta iš paprasčiausių nesusipratimų ir nesusikalbėjimų, kai du nuoširdūs bičiuliai palaikomi žudikais maniakais.

Beje, nepadarykite klaidos ir nenurašykite labai geros komedijos vien dėl klaidinamai formuojamos išankstinės nuomonės.

Stulbinamo originalumo vizija stebina keisčiausia meilės istorija “Skotas Pilgrimas prieš pasaulį”. Nenuorama anglas Edgaras Wrightas sukūrė reto išradingumo ir beprotiškiausio montažo filmą, kuris rodomas pas mus gerokai per anksti ir tikrai išprovokuos radikaliai skirtingas nuomones. Kompiuterinių žaidimų, japoniškų animacinių filmų ir superherojiškų komiksų stiliumi piešiamas jaunatviškas muzikinis pasimatymas yra visiškai svetimas lietuviškam skoniui, bet maloniai pradžiugins trokštančiuosius atrasti kažką naujo ir ryškaus. Jeigu sugebėsite atsispirti norui pabėgti iš salės per įvadinį pusvalandį, tai geležinė kantrybė atsipirks nerealiu mėgavimusi kiekviena smulkia detale.

Dar vienas lietuviškam mentalitetui mažiau aktualus, bet vertas apsilankymo filmas vadinasi “Kazino Džekas”. Spalį amžinybėn išėjusio režisieriaus George’o Hickenlooperio ironiškai biografinei dramai reikėtų pasirengti ir pasidomėti skandalingai gobšaus Vašingtono lobisto, apsukraus kino prodiuserio, purvinos politikos ryklio Jacko Abramoffo spalvingu gyvenimu ir aukščiausiu lygiu prasuktomis finansinėmis aferomis. Šiam reikalui puikiai tinka Alexo Gibney informatyvus dokumentinis filmas “Kazino Džekas ir Jungtinės pinigų valstijos”.

Norintiems gero kino ypač rekomenduotume nueitį į patį geriausią Europos šalių kino forumo filmą “Geresniame pasaulyje”. Tai filmas žmonėms, kuriems iš kino reikia ne tik lengvos pramogos. Išties sukrečianti, gražiai nufilmuota ir ilgai nesibaigianti drama pasakoja apie šaltakraujišką kerštą ir jo šiurpias pasekmes, apie atsisveikinimą su artimaisiais ir susitaikymą su liūdna lemtimi, apie tėvų ir vaikų santykių trapumą, apie smurto toleravimą netobuloje visuomenėje ir sielas kamuojančias moralines dilemas. Taip galingai suvaidintus, stipriomis emocijomis užtaisytus ir daug minčių paliekančius fantastiškus filmus norisi žiūrėti ne kartą. Būtų šaunu, jei danė Susanne Bier gautų nominaciją “Oskarui”, nes mūsų pasaulyje išsireklamuoti lėšų neturinčiam geram filmui reikia medalio, kad būtų deramai pastebėtas.

Kai būna gaila išleistų pinigų

Metų finišo tiesiojoje pasitaikys keletas bombų, prie kurių būtų naudingiau nesiliesti. Tokie vienadieniai ir smūginiai filmai per premjerinį savaitgalį tikisi parsiduoti už patrauklią sumą, o paskui dvi–keturias savaites ramiai vegetuoti repertuare. Padedami daug žadančių reklaminių šūkių jie taikosi pasinaudoti neišrankiais ir nemąstančiais žiūrovais, kurie į kiną masiškai traukia pakramtyti spragėsių ir dar kartą nusivilti neišsipildžiusiais pažadais. Jeigu matėte katastrofiškai laiką gaišinantį siaubo trilerį “Svetimi prieš Grobuonį 2″, tai nejaugi lengvai leisitės apgaunami, kad broliai Strause’ai sugebės padaryti kažką panašaus į “Įsikūnijimą”, “Keistą Bendžamino Batono istoriją” ar “Nepriklausomybės dieną”? Specialiųjų efektų mišinys “Horizontas” su kvailiausia įmanoma idėja dar kartą įrodys, kad nesugebėjimo įdomiai papasakoti elementarios pasakos apie Žemę užgrobusius ateivius niekaip nepaslėpsi nelogiškais kompiuterinės grafikos piešiniais. Žvilgtelėkite į dviejų minučių trukmės klipą ir įsitikinsite, kad šio Senelio maiše parduodamas pats negražiausias katinas.

Nieko gero neverta tikėtis iš šeimyninės komedijos “Paskutinis tėvų išbandymas: mažieji Fakeriai”, kurioje populiarūs aktoriai sukandę dantis atidirbinėja solidžius honorarus. Jeigu vis dar randate jėgų kvatoti iš tualetinių pokštų apie oro gadinimą skambiomis natomis ir vaiko įjungtą geltonąjį fontaną seneliui ant veido, tai pirmyn prie kasų. Tik paskui nedejuokite dėl vėjais išleistų pinigų.

Jau matytos kronikos

Paulą Haggisą pažįstame kaip protingą scenaristą (jis parašė moderniąsias “bondiados” serijas ir naujausias Clinto Eastwoodo dramas) ir nepakeičiamą scenarijų daktarą, bet jam pačiam režisuoti sekasi banguotai (“Avarija”, “Elos slėnyje”). Pilnas ryškių žvaigždžių kriminalinis trileris “Trys įtemptos dienos” įpainios į aštrią, nervingą ir pramoginę gaudynių aferą. Nužudymu kaltinamos žmonos nekaltybe patikėjęs ir teisėsaugos sistema nusivylęs vyras organizuoja ir vykdo gladiatoriško pabėgimo iš kalėjimo planą. Daugiau nieko nereikia žinoti, jei nepraleidžiate Russello Crowe vaidmenų.

Lietuviai mėgsta veiksmingus detektyvus su aiškiai nuspėjamu finalu. Jie baigiasi, o atmintyje nelabai kas lieka. Būtent todėl pas mus užtikrintai pasišaudė Beno Afflecko “Miestas” ir sėkmingai pravažiavo Tony Scotto “Nevaldoma grėsmė”. Dabar tų pačių žiūrovų dėmesio lauks bent pusvalandžiu per ilgas ir holivudizuotas mėginimas pakartoti klasikinį “Bėglį”, pasiskolinus 2008 m. prancūziško trilerio “Viskas dėl jos” idėjas.

Komerciniai 3D saldainiai

Gausią armiją gerbėjų užaugino trečiosios reinkarnacijos sulaukusi vaikiškų fantazijų epopėja “Narnijos kronikos”. Populiarumu ir ažiotažu C.S.Lewiso rašiniai neprilygsta J.R.Rowling “poteriadai”, bet vaidybinio ir animacinio kino mišinys “Narnijos kronikos: aušros užkariautojo kelionė” parduos daugiau bilietų už “Princą Kaspijaną” vien dėl prasmingesnes mintis gvildenančio romano turinio ir kokybiškesnės konversijos į trimatį formatą. Įprastomis kameromis nufilmuota medžiaga net aštuonis mėnesius buvo tobulinama, kad išvengtų patamsėjusio vaizdo spąstų.

Trečioji invazija į stebuklingą Narnijos šalį skirsis nuo ankstesnių filmų pasikeitusiu režisūros stiliumi. “Šreko” autorių Andrew Adamsoną pakeitęs Holivudo veteranas Michaelas Aptedas pakviestas tam, kad sustiprintų aktorių vaidybą.
Kipro Mašanausko studijoje lietuviškai dubliuotas animacinis mūšis “Megamaindas” realiausiai pretenduos pasipuošti mėnesio pirmūno kostiumu. Bet pasivyti aukštai pakilusį ir jau 1,2 mln. Lt pajamas susidėjusį “Bjaurųjį aš” jam bus ypač sunku. Abi animacinės pasakos vilioja panašia tema ir pagrindiniu superherojumi piešia niekšingą blogiuką. Skiriasi tik motyvai, nuslopinantys radikalią puolimo taktiką ir įtikinantys, kad Žemę labiau apsimoka gelbėti ir skleisti gėrį.

“Bjaurusis aš” įdomesnis už “Megamaindą”, bet šio filmo dailininkai pasistengė nustebinti gražesne vizija, o režisierius daug efektingiau išnaudojo 3D atrakcijų galimybes.

Gruodžio tvarkaraštis

Gruodžio 3 d.

  • “Trys įtemptos dienos”
  • “Kaip suomiai Kalėdų Senelį …”
  • “Horizontas”
  • “Mergina, kuri žaidė su ugnimi”

Gruodžio 10 d.

  • “Narnijos kronikos: aušros užkariautojo kelionė”
  • “Žaibiškas kerštas”
  • “Paskutinė naktis”
  • “Pats baisiausias Deilo ir Takerio filmas”

Gruodžio 17 d.

  • “Megamaindas”
  • “Kalėdinės eglutės”
  • “Kazino Džekas”

Gruodžio 24 d.

  • “Paskutinis tėvų išbandymas: mažieji Fakeriai”
  • “Tronas: palikimas”

Gruodžio 31 d.

  • “Skotas Piligrimas prieš pasaulį”
  • “Geresniame pasaulyje”
Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...