Bankai
Prieš daugiau kaip penkerius metus šalies komerciniuose bankuose atsiradusi ir tik išskirtiniams privatiems klientams taikyta asmeninio aptarnavimo paslauga šiandien nebetenka prasmės. Mat sumažėjus bankų klientų pajamoms tie, kurie vadinamaisiais auksiniais klientais tapo prieš krizę, šiandien tėra eiliniai bankų klientai, tebeturintys neretai tik teorinių išskirtinio aptarnavimo privilegijų.
Kai kurie bankai visus savo klientus sulygino ir kiekvienam paskyrė asmeninį vadybininką. Pvz., “Danske” bankas kiekvienam vadybininkui priskyrė po 400 klientų ir įrodinėja, kad jie visus klientus esą pažįsta ir jiems pataria. Tuo tarpu kiti bankai, pvz., “Swedbank”, sumažino asmeninių vadybininkų skaičių ir auksinių klientų aptarnavimo vietas. Susisiekti su asmeniniu vadybininku tapo daug sudėtingiau, nes ir jie savo klientus surikiavo pagal turimų bankinių produktų skaičių.
Pasirodo, norint gauti išskirtinio aptarnavimo banke paslaugas reikia atitikti tam tikrus reikalavimus – uždirbti ne mažesnį kaip nustatyto dydžio atlyginimą, pvz., 3 tūkst. Lt. Vieniems klientams šias paslaugas pasiūlo banko darbuotojos prie kasų, kiti patys pasiprašo išskirtinio aptarnavimo, nes turėdami banke ne vieną taupymo, investavimo ar paskolos produktą jaučiasi to nusipelnę.
Tačiau ne visi bankai noriai plečia savo išskirtinių klientų ratą. SEB banko klientas “Veidui” pasakojo, kad su jam paskirta asmenine vadybininke nepavyko susisiekti nei tada, kai jam reikėjo konsultacijos dėl investavimo, nei dėl paskolos gavimo. Užtat kai nesenai į jo asmeninę sąskaitą įkrito kelios didesnės sumos pinigų, po kelių dienų banko klientas sulaukė malonaus laiško, kurį pasirašė nauja jo asmeninė vadybininkė. Tik dabar už naudojimąsi banko paslaugomis jam buvo pasiūlyti vadinamieji lojalumo įkainiai.
Žinia, kad pagrindinis asmeninių vadybininkų darbas – privatiems banko klientams parduoti investavimo, kreditavimo, išperkamosios nuomos ir kitas jų poreikius atitinkančias paslaugas. Todėl naudingų patarimų galima tikėtis tik labai išskirtiniais atvejais – neretai už įsigytus papildomus bankų produktus vadinamosiomis išskirtinėmis sąlygomis.