Sausį prie Italijos krantų įvykusi kruizinio laivo “Costa Concordia” katastrofa gerokai išgąsdino turistus ir sudavė nemenką smūgį kruizų po Viduržemio jūrą bei Karibus organizatoriams. Kai kurie iš jų sausio–kovo mėnesiais sulaukė net 20–30 proc. mažiau užsakymų nei paprastai.
Tačiau tai puiki žinia kruiziniais laivais keliauti nepabūgusiems klientams, nes šių kelionių kainos tiek Viduržemio jūroje, tiek Karibuose smuko apie 12 proc, o kai kur šis smukimas – trigubas. Pavyzdžiui, itin prabangių kelionių organizatorė “Crystal Cruises” 10 dienų transatlantinį kruizą dabar siūlo už 1,4 tūkst. JAV dolerių – tris kartus pigiau nei, tarkime, pernai. Taip stengiamasi prisivilioti entuziazmu keliauti nebetrykštančių klientų.
Ši taisyklė lietuviams, kaip įprasta, negalioja: pasak kalbintų kelionių organizatorių, mūsų tautiečiai nėra itin jautrūs nei politiniams neramumams, nei įvykusioms katastrofoms.
Kruizines keliones organizuojančios bendrovės “Fortūna Travel” vadybininkas Rytis Petersonas teigia, kad kelionių laivais iš Rygos į Stokholmą kainos nepakitusios, o klientų iš Lietuvos, besidominčių kruizais po Viduržemio jūrą, irgi liko tiek pat. Bet jų nėra daug. Kalbėdamas apie poilsines bei turistines keliones į neramumų ilgai krėstą Egiptą, R.Petersonas irgi pastebi panašias tendencijas: net jei kitų šalių turistai atsisako išvykų, lietuviai paprastai pasikliauja Turizmo departamento, Užsienio reikalų ministerijos bei kelionių organizatorių vertinimais, ar vykti saugu.
“Baltic Tours” projektų vadovės Rasos Levickaitės teigimu, dėl to kelionių į Egiptą kainos pastaraisiais metais ne tik nesumažėjo, bet net šiek tiek padidėjo, kaip ir keleivių srautai.