Valdymo konsultacijų įmonės „Lewben Advisory“ analitikai šią savaitę pristatė savanoriškai, be konkretaus užsakovo atlikto tyrimo „Kultūros renginių lankytojų paveikslas“ rezultatus. Jam beveik tūkstantis Nacionalinės filharmonijos (NF), Nacionalinio operos ir baleto teatro (NOBT), Nacionalinio dramos teatro (NDT), Oskaro Koršunovo/Vilniaus miesto teatro (OKT) ir „Vilnius City Opera“ (VCO) renginiuose sutiktų lankytojų užpildė išsamų 110 punktų klausimyną.
Analizuodami gautus atsakymus, konsultantai kultūros renginių auditoriją suskirstė į tris apylyges dalis: žinovus, mėgėjus ir socialiuosius. Žinovų, kurie kelia aukštus reikalavimus renginių kokybei ir turiniui, bet nėra reiklūs renginio socialiniams aspektams, daugiausiai buvo sutikta NF, NOBT ir NDT. Ir, priešingai, socialių lankytojų, kuriems nesvarbu, kokie kūriniai bus pristatomi, užtat rūpi, kad spektaklius kurtų ir juose vaidintų vadinamieji TOP kūrėjai ir atlikėjai, kad patalpoje būtinai veiktų baras, o einant į renginį būtų galima gražiai pasipuošti ir pasižiūrėti į kitus, daugiausiai buvo sutikta VCO ir OKT.
Suvestiniai tyrimo rezultatai liudija, kad 59 proc. lankytojų svarbu, kas yra spektaklio režisierius, o 56 proc. – kokie atlikėjai pasirodo muzikiniame renginyje. Tačiau tik 27 proc. jų terūpi, kas kūrė spektaklių kostiumus, 31 proc. – kas kūrė dekoracijas ir scenografiją. Užtat 93 proc. lankytojų pasiryžę reikalauti bendros aukštos renginio kokybės, o 84 proc. jų rūpinasi, kad renginio kaina būtų prieinama.
Palankiausiu kainos ir lankytojų pripažįstamos kokybės santykiu iš kitų renginių smarkiai išsiskyrė NF rengiami koncertai, todėl „Lewben Advisory“ konsultantai šios įstaigos rinkodarininkams rekomendavo artimiausiu metu, kai tik euro įvedimo įstatymai tam neprieštaraus, peržiūrėti bilietų kainas ir apsvarstyti jų didinimą.