Vartotojų teisės
Vis daugiau Lietuvos keliautojų patiria nemalonių incidentų, kai parskridę iš kelionės aptinka, kad lagaminuose trūksta jų asmeninių daiktų. Tokiu atveju jie priversti kreiptis į skrydžių bendrovę, kurios dažniausiai elgiasi labai arogantiškai. Taip padarė ir vilnietė Ieva Elenbergienė, neseniai skridusi iš Niujorko per Helsinkį. Bendrovės “Finnair” internetiniame puslapyje nurodytas telefono susisiekti numeris Lietuvai – viso labo jungiamas su Taline dirbančiomis bilietų pardavėjomis, kurios tokiu atveju rekomenduoja oro uoste surašyti įvykio raportą ir, jau turint tokio dokumento numerį, raštu kreiptis į bendrovės klientų aptarnavimo skyrių.
I.Elenbergienė, paskambinusi nurodytu susisiekti Vilniaus oro uosto (VNO) telefono numeriu, sužinojo, jog atvykti nebūtina – galima rašyti elektroninį laišką, į kurį atsakymo sulauks per dvi darbo dienas. Deja, tokia skuba oro uostui neatrodo būtina ir atsakymo, kur reikia kreiptis, nukentėjusioji sulaukia tik po dešimties darbo dienų ir po poros skambučių į VNO sekretoriatą.
Paaiškėja, kad bagažo paieška užsiima ir tokiais atvejais tyrimą atlieka UAB “Baltic Ground Services”. Tačiau ši tarnyba keleivei atsakė, kad į ją kreiptasi per vėlai – tai reikėjo padaryti per 7 dienas (beje, net ir tokio atsakymo teko palaukti tris dienas). Paaiškinus aplinkybes, kad kaltas ne vartotojas, ši kompanija griežtai atsiribojo nuo VNO, neva ji tik nuomojasi oro uoste patalpas. Oro uosto komunikacijos vadovė Gabrielė Vasiliauskaitė taip pat laišku patvirtino, kad “Vilniaus oro uostas neatlieka jokio vaidmens, tvarkant keleivių bagažą”. O bendrovė “Finnair” į anglų kalba rašytą laišką apskritai nereaguoja. Bilietų pardavėjos Taline maloniai tikina, esą bendrovė – didelė, todėl reikia turėti kantrybės…
Jei kantrybės pritrūktumėte ir siektumėte išsiaiškinti, per kiek laiko oro uostas privalėjo atsakyti interesantui (juk turi būti kokios nors nuostatos), G.Vasiliauskaitė jums oficialiai atsakytų tik viena – per kiek laiko VNO privalo išnagrinėti asmenų prašymus (nors keliautojų laiškai nėra nei prašymai, nei Oro uostas tokį nagrinėjimą realiai vykdo). Laiške minėtai keleivei maloniai buvo palinkėta gerų būsimų skrydžių, o po savaitės atėjo pašto siunta su mėtiniais saldainiukais ir pripučiama pagalvėle su oro uosto emblema.