Rusijos karinės oro pajėgos užbaigė valstybinius kovinių bombonešių SU-34 bandymus, – pranešė Rusijos aviacijos pramonės pareigūnai.
Agentūros „Interfaks“ duomenimis, priėmimo akte, pasirašytame oro pajėgų vado Aleksandro Zelino, rekomenduojama pradėti tiekti šiuos naujus bombonešius karinėms oro pajėgoms. „Interfaks“ tvirtinimu, SU-34 ginkluotosioms pajėgoms bus pradėtas tiekti 2012 m. pradžioje: šiuo metu rengiama būtina dokumentacija.
2011 metų rugpjūtį A. Zelinas pareiškė, kad karinės oro pajėgos iš pradžių numato nupirkti 120 SU-34 bombonešių, iš kurių bus suformuotos 5 eskadrilės po 24 lėktuvus. Net dvi eskadrilės bus dislokuotos Kaliningrado srityje, šalia Lietuvos valstybinės sienos.
Naujųjų bombonešių pirkimas vyks etapais: dar šiais metais armija gaus 6 bombonešius, o 2012 m. – 12. Naujuosius lėktuvus tieks Novosibirsko N. Čkalovo vardo aviacijos susivienijimas. Šiuo metu šiam susivienijimui jau užsakyta pagamini 32 bombonešius, o iki 2015 metų šis skaičius pasieks 70.
Pirkimas bus atliekamas iš Rusijos vyriausybės patvirtinti karinio biudžeto 2010-2020 metamas, kuriame yra 20 milijardų JAV dolerių. Jau po penkerių metų SU-34 turėtų tapti pagrindine Rusijos oro pajėgų puolamąja jėga. Naujasis lėktuvas sugeba išvystyti 1900 km/h maksimalų greitį, be nusileidimo jis gali nuskristi 1100 km. Bombonešis turi 12 ginkluotės tvirtinimo taškų, kurių bendra masė gali būti iki 8 tonų.
Anksčiau buvo skelbta, kad jau baigtas konstruoti ir modernizuotas SU-34 variantas. Šiame lėktuve bus patobulinti aukštos temperatūros dviejų kontūrų turboreaktyviniai varikliai AL-31 FM1 ir su pagalbiniai dujų turbininiai jėgos agregatai TA14-130-35, kurie leis užvesti reaktyvinius variklius dar ant žemės nenaudojant jokių papildomų antžeminių priemonių. SU-34 bus aprūpinti naujomis raketomis „oras-oras“ ir „oras-žemė“.
Kaip jau buvo pranešta nuo šiol Rusijos katines oro pajėgas papildo naujas naikintuvas SU-34, kurio surinkimo konvejeris jau baigiamas suderinti Novosibirsko N. Čkalono vardo aviaciniame susivienijime. Likom visai nedaug tereikia pasirašyti atitinkamą valstybinį įsaką ir bombonešių ganybos linija pajudės, Kaip praneša naujienų agentūra „interfax“, jau po kelerių metų SU-34 taps pagrindiniu rusų oro pajėgų bombonešiu.
Apie tai, kad modernizuotų lėktuvų SU-27 bandymai buvo baigti rugsėjo 19 dieną ir vietoj jų bus gaminami SU-34. buvo laikoma valstybine paslaptimi, nors bandomieji SU-34 bombonešiai jau skraidė nuo 2006 metų. Įdomu tai, kad lėktuvas, kuris oficialiai nebuvo leistas eksploatuoti, dalyvavo koviniuose veiksmuose 2008 m. sprendžiant konfliktą Pietų Osetijoje. Lėktuvas kovojo su Gruzijos priešlėktuvine sistema, dengė rusų kartinus naikintuvus. Kovinėse atakose SU-34 naikino gruzinių zenitinius įrenginius, taip ar sunaikino radiolokacinę stotį 36D-M šalia Gorio miesto.
Serijinės lėktuvų masinės gamybos pradžia dar prieš oficialią jų gamybą pasaulyje yra laikoma normalia praktika. Taip jau buvo su jūsų lėktuvnešių bombomnečiu SU-33, kurie bazavimo lėktuvnešyje „Admiral Kuznecov“. Pastarasis buvo sukurtas devintojo dešimtmečio viduryje ir ant vandens nuleistas 1998 m. Analogiškas situacija susiklostė ir su JAV naikintuvu F-35 Lightning II, kurių 20 vienetų jau gavo armija, nors oficiali šio naikintuvo premjera numatyta tik 2018 metais. Tokie pavyzdžiai leidžia lakūnams gerai ištyrinėti techniką ir aptikti net smulkiausiais technines klaidas.
„Suchoj“ pradėtas kurti devintajame dešimtmetyje ir 1990 šio lėktuvo prototipas atliko pirmąjį skrydį. SU-34 bombonešis priskiriamas 4+ lėktuvų klasei ir priklauso smarkiai modernizuotų bombonešių kategorijai: buvo padidinta piloto kabina, kad lakūnas sėdėtų šonas į šoną vienas kitam. Įlipimo niša yra po priekiniais išskleidžiamais ratais. Lėktuvas turi aktyvią anteną Š141, leidžiančią aptikti priešą ore ant žemės ir net po vandeniu. Bombonešis degalais gali būti papildytas ore.
Issitaisykite gramatines klaidas straipsnyje.