Pernai Lietuvoje daugiau baldų pardavė septynios iš devynių asociacijai „Lietuvos mediena“ priklausančių gamintojų. Darbuotojų padaugėjo net aštuoniose iš devynių įmonių, daugiausiai – „Klaipėdos balduose“ (nuo 489 iki 721), o vidutinis darbo užmokestis šoktelėjo penkiose įmonėse. Kaip teigia asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius Raimundas Beinortas, baldų gamintojus labiausiai džiugina pagrindinių eksporto rinkų atsigavimas, nes pardavimas vidaus rinkoje, nors pamažu ir didėja, bet tebėra menkas. „Eksportas – mūsų verslo pagrindas, nes didžiulio baldų pirkimo šuolio pačioje Lietuvoje tikrai nėra“, – pripažįsta R.Beinortas.
Tiesa, kai kurios įmonės, pavyzdžiui, „Siguldos baldai“, šiuo metu vos spėja gaminti lietuvių užsakomus virtuvės baldus. „Prie mūsų virtuvių – eilės, beveik prieškrizinis laikotarpis. Reikia gerokai palaukti, kol pagaminame“, – tvirtina direktorė Dalia Markevičienė. Tačiau ir ši įmonė apie 70 proc. savo produkcijos eksportuoja.
Na, o prekybininkai džiaugtis kol kas neturi kuo. „Lietuviai baldų kiekvieną mėnesį nuperka vis mažiau, – sako „Baldų rojuje“ baldais prekiaujančios įmonės „Baldeksita“ vadybininkė Asta Bendikaitė. – Maistas, pirmo būtinumo prekės vis labiau brangsta, tad baldams pinigų jau nebelieka.“
Beje, kyla ir baldų kainos. Pasak A.Bendikaitės, prekybininkų antkainiai minimalūs, tačiau brangstant žaliavoms kainų didėjimo nepavyksta išvengti.