Lietuvą aplankančių turistų poreikiai keičiasi. Užsieniečius į mūsų šalį vis rečiau veda pigių pramogų paieškos ir vis dažniau – noras pažinti mūsų istoriją ir kultūrą. Tai pastebi vienintelio Lietuvoje stipriųjų alkoholinių gėrimų muziejaus Kaune šeimininkai.
Rezultatai viršijo lūkesčius
Penktus metus skaičiuojančio bendrovės „Stumbras“ muziejaus šeimininkai pernai turėjo suktis kaip reikiant. Maždaug pusketvirto tūkstančio pavienių lankytojų ir apie 170 organizuotų grupių – nedideliam muziejui, kurio kūrėjai darbo iš pradžių ėmėsi neturėdami jokios patirties, puikus rezultatas.
„Stumbro“ pastangas papasakoti ne tik šimtametės alkoholio gamyklos, bet ir Kauno bei visos Lietuvos istoriją įvertino ir mūsų šalį aplankantys užsienio turistai. Jie pernai sudarė net trečdalį visų muziejaus lankytojų.
„Muziejų įkūrėme, kai supratome, kad turime ką papasakoti. Be to, norėjome kalbėti ir apie alkoholio vartojimo kultūrą, papasakoti, kaip ji Lietuvoje keitėsi per šimtmetį. Nors pasaulyje alkoholio muziejai labai populiarūs, vis dėlto reikia pripažinti, kad tokios sėkmės nesitikėjome“, – teigė bendrovės „Stumbras“ korporatyvinių reikalų vadovė Vaida Budrienė.
Vienintelio Lietuvoje stipriųjų alkoholinių gėrimų muziejaus steigėjus ypač džiugina dažnėjantys užsieniečių vizitai. Tai, kad turistai vis dažniau lanko istorinius ir kultūrinius objektus, rodo, jog apie mūsų šalį užsienyje vis rečiau galvojama kaip apie pigaus alaus ir gražių merginų valstybę.
„Užsieniečiai nuoširdžiai domisi istorija, istoriniais eksponatais. Gal net labiau nei lietuviai, kuriems įdomesnės alkoholio gamybos technologijos. Užsieniečiai nori pažinti mūsų kultūrą, o muziejaus lankymas yra vienas būdų tai padaryti“, – sakė V. Budrienė.
Ieško prasmingų pramogų
Pasak jos, besikeičiančių turistų įpročių pavyzdžių toli ieškoti nereikia: „Pavyzdžiui, niekam ne paslaptis, kad anksčiau vienintelis baltarusių tikslas Lietuvoje – apsipirkti prekybos centruose. Tačiau pastaruoju metu būtent baltarusiai yra vieni dažniausių mūsų muziejaus svečių, atvykstantys didžiausiomis grupėmis. Jiems nebepakanka pasivaikščiojimo po akropolius, todėl Lietuvoje ieško ir prasmingesnių pramogų.“
„Stumbro“ muziejaus šeimininkai taip pat žino, kas į Lietuvą vilioja kaimynus latvius. Jie muziejuje apsilanko pakeliui į Druskininkus arba iš jų.
Vis dėlto ne tik kaimyninių valstybių turistai atranda vienintelį Lietuvoje stipriųjų alkoholinių gėrimų muziejų. Jame netrūksta svečių iš Skandinavijos valstybių, Vokietijos, Ispanijos. Muziejuje taip pat lankėsi turistų grupės iš tolimosios Azijos – Kinijos ir Japonijos.
Įdomu tai, kad „Stumbro“ muziejaus steigėjams nereikia itin didelių pastangų, reklamuojant muziejų užsienyje. Žinia apie jį sklinda iš lūpų į lūpas – namo grįžę turistai papasakoja, ką regėję Kaune, taip muziejaus lankytojų ratas ir plečiasi. Apie muziejų užsieniečiai taip pat sužino iš savo lietuvių verslo partnerių ar pažįstamų.
Taip pat žinios apie „Stumbro“ muziejų sklinda ir tarp lietuvių. Muziejaus šeimininkai jau senai pastebėjo, kad jei su įmonės kolektyvu apsilankė vyras, tai netrukus su savo kolektyvu apsilankys ir jo žmona ar draugų kompanija.
Beje, vienintelis Lietuvoje stipriųjų alkoholinių gėrimų muziejus susilaukė ir užsienio žiniasklaidos dėmesio. Apie jį rašė Didžiosios Britanijos, Suomijos spauda.
Ir gimtadieniai, ir bernvakariai
Didžiausias lankytojų srautas „Stumbro“ muziejuje būna prieš žiemos šventes. „Tai susiję su įvairių įmonių vadovų noru pamaloninti savo darbuotojus ir padėkoti už drauge pradirbtus metus. Vis dėlto ir pošventiniu laikotarpiu skųstis negalime. Pavyzdžiui, šiemet sausį muziejuje apsilankė apie 230 svečių“, – pasakojo V. Budrienė.
Pasak jos, praėjusiais metais muziejuje buvo populiaru minėti gimtadienius, kaip vieną iš atrakcijų – apsilankymą muziejuje ir gėrimų degustavimą – rinkosi bernvakarius švenčiančios vyrų kompanijos.