Verslai
Džiaugdamiesi, kad apyvartos kritimas sumažėjo, prekybos centrų atstovai priduria, jog šiemet ir užpildyti patalpas jiems sekasi lengviau. Tuščių plotų prekybos centre “Babilonas” – 10–15 proc., tačiau A.Žukas tikisi, kad juos užpildyti pavyks iki metų pabaigos. “Per šiuos mėnesius jau įsikūrė vienuolika naujų nuomininkų, tuo tarpu pernai per visus metus tiek nebuvo”, – lygina vadovas.
Iki rudens 100 proc. užimtumą tikisi pasiekti ir prekybos centras “Europa”, kuriame dabar yra apie 5 proc. laisvo ploto. Suaktyvėjusį potencialių nuomininkų susidomėjimą stebi ir “Mandarino” direktorius. “Mūsų prekybos centro privalumas – maži prekybos plotai, tad nėra sudėtinga juos išnuomoti. Šiuo metu rinka labai pagyvėjusi. Balandį per dieną sulaukdavome penkių–septynių paklausimų dėl patalpų nuomos. Pernai to tikrai nebuvo”, – teigiamų ženklų įžvelgia M.Urbanavičius.
Visų prekybos centrų vadovai tvirtina, kad šiemet į prekybos centrus pradėjo aktyviai belstis prekybininkai, pradėję veiklą sunkmečiu, – kepyklėlių, lietuviško alaus ar žuvies parduotuvėlių, ekologiško maisto, kosmetikos bei kitų prekių krautuvėlių šeimininkai. “Kreipiasi ir didmenininkai, bandantys įeiti į mažmeninę rinką, ar internetinės parduotuvės, norinčios atidaryti prekių atsiėmimo taškus. Dalis naujų verslų stengiasi užimti rinkos vietą, nes gali išsiderėti gerą nuomos kainą”, – aiškina M.Urbanavičius.
Tuo tarpu “BPT Asset Management” atstovas D.Urbonas pajuto, kad šiemet į Lietuvos prekybos centrus pradėjo žvalgytis Europoje gerai žinomų prekybos tinklų atstovai. Užsienio tinklai pajuto, kad krizinė situacija suvaldyta, o dėl kritusių nuomos kainų prekybos centruose Lietuvoje galėtų startuoti palankiomis sąlygomis. “Kiekvieną savaitę gauname vis daugiau paklausimų iš žinomų Vakarų Europoje tinklų plėtros vadovų, o 2009 m. nesulaukiau nė vieno tokio skambučio”, – pasakoja D.Urbonas.
R.Tamkovidaitė papildo, kad į plėtrą 2010 m. vis dar pozityviai žiūri ir nemaža dalis tarptautinių prekių ženklų, jau esančių mūsų rinkoje, – pavyzdžiui, “New Yorker” jau yra susitarę dėl mažiausiai dviejų naujų parduotuvių 2010 m. atidarymo, ir toliau aktyviai plečiasi “Takko Fashion”, “Stockmann” grupei priklausančių parduotuvių tinklas.
Pardavėjų daugėja o ar bus pirkėjų?”Europoje” -žmonių kaip Laisvės alejoje-kur vienas kur kitas.