Premjeros
Po avatariškojo sausio rekordų Lietuvos kino teatrų lankomumas mažėja kas mėnesį. Balandį komercinio repertuaro filmus žiūrėjo beveik perpus mažiau žmonių, o iki paskutinio gegužės savaitgalio rinkos dalyvius tik dalinai pradžiugino nuotykių epas “Robinas Hudas”, kuriam vis dėlto nepavyko ilgiau išsilaikyti žemyn šuoliuojančio žirgo balne.Romantinė komedija “Seksas ir miestas 2″ ir fantastinis veiksmo trileris “Persijos princas” turėtų stipriai dominuoti bent dvi birželio savaites.
Vasaros pradžiai riziką iki minimumo sumažinę platintojai suruošė tik aštuonias premjeras. Kiekviena jų savaip stipri ir apima skirtingus žanrus, tad žiūrovai gaus didelio pasirinkimo įvairovę ir galės patenkinti smalsumą, nueidami į lietuviškai dubliuotą kultinę animacinę pasaką, stilingą TV serialo perdirbinį, romantiškai pavojingą veiksmo trilerį, šeimyninę komediją apie miško žvėrelių karą su okupantais iš miesto, jaunatvišką superherojišką komiksą, muzikinį šokių atrakcioną ir du nepriklausomo kino perliukus.
Ekologiška tai, kas žalia
animacinės komedijos “Šrekas. Ilgai ir laimingai” pasirodymas Lietuvoje sąmoningai buvo derinamas prie prasidedančių vasaros atostogų. Mokyklos suolus atlaisvinę vaikai jau spėjo pasiilgti lietuviškai plepančių herojų iš pasakų šalies. Per dešimt metų išgarsėjęs pelkių monstras Šrekas, neužsičiaupiantis įkyruolis Asilas, žavingoji princesė Fiona, smaližius batuotas Katinas ir ugninė Drakonė užsiaugino ištikimų gerbėjų kartą. Dabar atėjo metas žaliųjų nuotykių pabaigtuves paminėti bent 2 mln. Lt pajamomis. Į labiausiai nevykusią trečiąją seriją buvo nupirkta 158 tūkst. bilietų už 1,56 mln. Lt, o karališkais 3D efektais patobulintas ketvirtasis ir paskutinis šokis turėtų privilioti dar daugiau žmonių.
“Šrekiados” dailininkai ir strategai nusipelno pagarbos, kad atsispyrė pagundai piešti pratęsimą pavargusiomis spalvomis. “Šrekas trečiasis” aiškiai leido suprasti, kad filmo autoriai išsėmė idėjų aruodus. Jie iš esmės pakeitė koncepciją, sukūrė kažką nauja ir ištrėmė Šreką į fantazijų pasaulį, kuriame jo nepažįsta net geriausi bičiuliai.
Ketvirtoje dalyje nebeliko animuotų holivudinės kasdienybės parodijų ir vyresniems žiūrovams užkoduotų juokelių, nes draugiškai nusiteikęs filmas nenorėjo pyktis su šeimyninio kino auditorija. Scenaristai pasiliko tik saugius juokelius, išbraukė tualetinio humoro pokštus ir suformulavo pamokslą apie meną būti geru tėvu.
Žaliojo žmogėdros ir jo bičiulių šešėlyje pasislėps apgailėtinai neįdomus ir tragiškais pažymiais įvertintas “Žvėrelių maištas”. Ne paslaptis, kad Lietuvoje milžinišką įtaką pasirinkimui diktuoja informacinis portalas IMDB, kuris galutinai atbaidys net pačius nereikliausius zoologinių nuotykių ieškotojus.
“Žvėrelių maištas”
Reklaminis anonsas taip pat ragina negaišti laiko, tačiau “Mumijų” gaudymo ekspertas ir “Kelionės į žemės centrą” gidas Brendanas Fraseris dar mėgins pasispardyti su kvailu ir nejuokingu “Daktaro Dolitlio” klonu, kurį per televiziją žiūrėti būtų nuobodu. Miško fauna susivienija, kad apsaugotų savo namus nuo prekybos centro statybininkų ir atkeršytų godiems žmonėms. Viskas paprasta ir aišku, kad ši ekologinė banalybė su išdresuotais gyvūnais ir jų dirbtinėmis iškamšomis patiks tik darželinukams.
Šaudyklės moterims ir vyrams
Solidžiomis komercinėmis perspektyvomis gundančio filmo “Ponia ir ponas gangsteriai” lietuviškai improvizuotas pavadinimas sufleruoja nesitikėti nieko originalaus. Holivudo scenaristai toliau tiražuoja praėjusiais metais atgaivintą strategiją ir maišo romantinę komediją su veiksmo trileriu. “Pasodinsiu savo eks”, “Naktinis pasimatymas” ir “Kur, po velnių, tie Morganai?” nenustebino įspūdingais rezultatais, nes žiūrovai greitai iššifravo suvienodėjusius vedybinių komplikacijų žaidimus su ginklais.
“Ponia ir ponas gangsteriai”
Naujuoju bandymu bus kopijuojamas trileris “Ponas ir ponia Smitai” su mažiau populiariais aktoriais ir Prancūzijos Rivjeros peizažais. JAV teritorijoje 75 mln. JAV dolerių biudžeto filmui apie užsislaptinusių samdomų žudikų porelę prognozuojama finansinė nesėkmė, bet Lietuvoje ši juosta pretenduoja suveikti kur kas galingiau. Mūsų krašto žiūrovai mėgsta Ashtoną Kutcherį ir gražiuoju prisimena “Pametę galvas Las Vegase”, o ankstesnė režisieriaus Roberto Luketico ir aktorės Katherine Heigl romantinė komedija “Bjauri tiesa” suviliojo 550 tūkst. Lt. Šie veiksniai nulems didesnius premjerinio savaitgalio skaičius.
Mažiau galimybių išlaikyti ilgesnio rodymo egzaminą turės veiksmo trileris “A komanda”, užtaisytas pagal legendinio TV serialo madas. Režisierius Joe Carnahanas puikiai išmano šaudynių, gaudynių ir muštynių choreografiją. Jis kepa adrenalino nestokojančius pramoginius reginius, nekvaršina galvos dėl gravitacijos dėsnių, nesilaiko logikos taisyklių ir moka paslėpti smurtą, kad gautų paaugliams palankų reitingą. Galime būti tikri, kad veiksmingos scenos bus nufilmuotos įspūdingai ir stebins kaskadininkų cirku.
“A komanda”
Papildomo šarmo šliūkštelės neatpažįstamai pasikeitusių Liamo Neesono, Bradley Cooperio ir Sharlto Copley suvaidinti charizmatiški karo veteranai. Jie atsidurs kalėjime už išgalvotus nusikaltimus, pasinaudos unikaliais talentais, ištrūks į laisvę ir valys Ameriką nuo visokio korumpuoto purvo. O miegamojo aistromis ir meilės intrigomis vyrišką trilerį papuoš seksualioji Jessica Biel.
Komiksai ir šokiai
Žaismingu, bet esmę nedovanotinai iškreipiančiu pavadinimu “Ateini čia arba gausi į dūdą” užsislaptinę platintojai tikriausiai stengsis nuslėpti, kad fantastinio trilerio idėją mestelėjo komiksų paveikslėliai. Šis žanras išlieka svetimas lietuviškam skoniui, o kaukėtas superherojus pseudonimu “Kick-Ass” nėra taip gerai žinomas, kaip “Geležinis žmogus” ir “Žmogus voras”. Tačiau išradingasis britų režisierius Matthew Vaughanas komiksinį trilerį įsivaizdavo nestandartiškai ir nepašykštėjo ciniško humorėlio, kuris ne visiems bus įkandamas. Paauglių auditorijai artimas filmas labiau taikosi į vyresnius ir intelektualesnius kinomanus, gebėsiančius pagauti parodijas ir specifinius juokelius.
“Ateini čia arba gausi į dūdą”
“Šokis hiphopo ritmu” įskiepijo tautai naują madą. Kiekvieną sezoną mūsų televizijos pasiūlo bent po vieną šokių projektą, o pašėlę entuziastai treniruojasi, dalyvauja atrankose, eina į bandomąsias peržiūras ir jau svajoja kada nors sukurti lietuvišką filmą apie gatvės šokius.
Kol kas gauname vertinti tik importinius produktus. Pirmasis trimatis blynas “Gatvės šokiai 3D” britų šiuolaikinio kino istorijoje neprisvilo, įsitvirtino Didžiosios Britanijos žiūrimiausių viršūnėje (aplenkė net holivudinį legionierių “Persijos princą”) ir tapo sėkmingiausiu nacionalinės loterijos pinigais finansuotu projektu.
Hiphopo ir repo muzikos natomis grojantis šokių filmas taikosi į specifinę publiką, kuri tiksliai žino, ką trokšta pamatyti. Reikia tikėtis, kad tie žiūrovai matė bent vieną ankstesnį Charlotte Rampling vaidmenį juostose “Naktinis portjė” ar “Baseinas”. Jos dalyvavimas šiame filme – pati didžiausia staigmena, nes elitinė aktorė retai priima siūlymus vien dėl honoraro. Preciziškai nušlifuoti ir kvapą gniaužiantys atletiškų gatvės šokių ir grakštaus baleto judesiai paslėps romantiškai nusaldinto siužeto nesklandumus. Bet čia pasakojama emociniu požiūriu tuščia istorija yra trečiaeilis dalykas, nes į pirmą planą stumiami sinchronizuotos choreografijos triukai, revoliuciniai trimačio kino efektai, progresyvios muzikos garsai ir madingi aprangos stiliai. Tai yra viskas, ko reikia šiuolaikinių paauglių skoniui. “Gatvės šokiai” padarys juos laimingus ir deramai nuteiks “Šokių hiphopo ritmu” trečiajam turui.
“Gatvės šokiai 3D”
Literatūriniai žiūralai
Jauniems žiūrovams skiriama jausminga istorinė drama “Viktorija: jaunoji karalienė” apie aukso amžiaus laikotarpį Didžiosios Britanijos imperijoje. Kanadiečių režisieriui Jeanui Marcui Vallee pavyko žinomos monarchės biografiją pagardinti jautria meilės sakme ir meniškai apipavidalinti istorinį laikmetį (“Oskaro” premija už geriausią kostiumų dizainą). Stilingasis filmas vaidybos profesionalumu prilygsta Shekharo Kapuro dilogijai “Elžbieta”, nes daugelį kritikų maloniai nustebinusi talentingoji Emily Blunt (“Auksinio gaublio” nominacija) niekuo nenusileidžia Cate Blanchett.
“Viktorija: jaunoji karalienė”
Birželį pamatysime ir juostą “Vaiduoklis”. Vasara gal ir nėra pats tinkamiausias metas jį rodyti, nes tai intelektualesnis ir paslaptingesnis filmas. Šis Romano Polanskio mistiškai politizuotas trileris Berlyno kino festivalyje gavo “Sidabrinį lokį” už geriausią režisūrą. Tai hičkokiškas kriminalas su šekspyriškomis intrigomis, paranojiška atmosfera ir politinių aistrų interpretacijomis. Norėtųsi palinkėti, kad R.Polanskio meistriškas kūrinys surinktų panašaus kalibro pajamas, kaip tematiniu požiūriu artima Martino Scorsese’s “Kuždesių sala”.
“Vaiduoklis”