Spaudos aktualija
Rusija nuo kitų metų tranzitu per jos teritoriją gabenamiems kroviniams įkainius gali padidinti trečdaliu. Toks sprendimas, tikėtina, visai sumažintų tranzitu per Rusiją į Klaipėdos uostą keliaujantį krovinių srautą, rašo “Verslo žinios”.
“Į Klaipėdos uostą krovinių iš Rusijos, Kazachstano vežama nedaug, tad mus mažiau liečia. Labiausiai nukentėtų latviai ir estai”, – sakė “Lietuvos geležinkelių” generalinis direktorius Stasys Dailydka.
„Verslo žinios“ rašo:
“AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) pasiekė žinia, kad Rusija nuo kitų metų tranzitu į Lietuvą, Latviją ir Estiją gabenamiems kroviniams tarifą gali padidinti 30%, o kai kuriems kroviniams – 40%.
„Tai nėra Rusijos geležinkelių sprendimas, nes visos NVS šalys dirba pagal vieną kainyną ir dabar tiesiog priėmė sprendimą pereiti prie kito skaičiavimo būdo. Taigi, 2.000–3.000 km atstumu yra branginami tarifai.
Mes patenkame į šią sritį, važiuodami iš Kazachstano ir kitų šalių. Tad mums pabrangimas gali būti didelis“, – aiškina Vladas Ambrozevičius, LG Tarifų skyriaus viršininkas.
Tikimasi, kad tarifai dar bus koreguojami arba bus įvedami palankesni koeficientai. Anot p. Ambrozevičiaus, susirūpinimą yra pareiškusios visos trys Baltijos šalys, o Rusija yra „linkusi šnekėtis“. Tad galutinio sprendimo laukiama lapkričio pabaigoje.
„Į Klaipėdos uostą krovinių iš Rusijos, Kazachstano vežama nedaug, tad mus mažiau liečia. Labiausiai nukentėtų latviai ir estai, o Kaliningradui gal į naudą išeitų, tad LG galbūt irgi būtų į naudą. Bet apskritai toks didinimas yra neigiamas“, – svarsto Stasys Dailydka, LG generalinis direktorius.
Anot “Verslo žinių”, pastaraisiais metais stipriai nunykus krovinių srautui iš Rusijos per Klaipėdos uostą, šiemet fiksuojamas augimas. Per I pusm. šiemet uoste krauta 1,8 mln. t rusiškų krovinių, arba 10,6% daugiau nei pernai, ir tai sudaro 12,3% visų per uostą gabenamų tranzitinių krovinių. Kazachstano kroviniai tarp tranzitinių srauto pirmąjį pusmetį sudarė 0,6% ir siekė 0,087 mln. t.
Uostininkai nerimauja, kad Rusijos sprendimas gali apkarpyti tranzitinius krovinius, o tai dar labiau didins konkurenciją tarp Baltijos uostų.
Rusijos tarifų politika gali pakišti koją Lietuvai siekiant pritraukti NATO krovinių, kurie iš Klaipėdos geležinkeliu būtų vežami per Kazachstaną, kertant Rusijos teritoriją. Kol kas per Klaipėdą yra gabentos kelios bandomosios partijos NATO krovinių.”