2010 Birželio 25

Prekyba

Parduotuvės perša savo prekės ženklus

veidas.lt

Rinkos tyrimų bendrovės “AC Nielsen Baltics” vadovas Artūras Urbonavičius prisipažino pinigų negailintis batams ir elektros technikai. Jo požiūriu, tai daiktai, kurių gamintojas negali būti atsitiktinis. Tačiau nei batų, nei namų technikos kasdien neperkame, o rinkdamiesi įprastas kasdienio vartojimo prekės vis dažniau pastebime, kad tarp jų daugėja pačių parduotuvių privačių prekių ženklų. Štai dar viena prekybininkų taktika, su kuria pirkėjui vis sunkiau prasilenkti.

“Nielsen Baltics”, šių metų pradžioje atlikusi pirkėjų įpročių tyrimą, apklausė 720 didžiųjų miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – gyventojų. Bendrovės atstovė Daiva Buckonytė tvirtino, kad parduotuvių prekių ženklais, pavyzdžiui, “Optima linija” ar “Maxima”, pažymėtų prekių pardavimo dalis didėja. Bet D.Buckonytė nesutinka, kad tai paaiškinama vien tuo, jog šios prekės pigesnės. Štai ant “Iki” parduotuvių “Gurmanų” lentynos išrikiuoti skanėstai yra vieni brangesnių. Apklausos dalyviai tikino, kad dėl mažesnės kainos parduotuvių prekių ženklais pažymėtą duoną, jos gaminius, konditeriją ar apdorotą mėsą pirkę ir dėl to, jog jų kokybė buvo tokia pat gera, kaip ir kitų gamintojų.

Tačiau pažvelkime, kaip praėjusiais metais konkuravo kasdienio vartojimo prekyženkliai su parduotuvių prekių ženklais. Parduotuvių išleistos į apyvartos prekės nusileido pirkėjų pripažintai maltai kavai, degtinei, majonezui, skalbimo milteliams, indų plovikliams, higieniniams paketams.

Vis dėlto jau atsirado ir stiprių parduotuvių prekyženklių. Tarp jų – šunų maistas, kefyras, saldūs sausainiai, fermentinis sūris ir netgi ledai. Tiesa, D.Buckonytė sakė, kad jeigu kurioje nors prekių grupėje rungiasi keli stiprūs gamintojai, tada konkurencija su privačiais parduotuvių ženklais tampa sudėtingesnė. Gamintojams yra apie ką susimąstyti, nors tikriausiai nė vienas nenorėtų lengvai atsisakyti savo prekės ženklų, į kuriuos buvo investuota ir daug darbo, ir daug pinigų.

Tarp parduotuvių puoselėjamų prekių ženklų šių metų pradžioje didžiausia pardavimo dalis teko dešrelėms, pienui ir gyvūnų maistui. Bet “Nielsen Baltics” tyrimas parodė, kad, palyginti su kitomis Europos šalimis, pagal mažmeninės prekybos koncentraciją parduotuvių prekių ženklai Baltijos šalyse kol kas žengia pirmuosius žingsnius. “Maximos”, “Rimi” ir “Norfos” parduotuvių prekyženkliai pagal pardavimo vertę užima tik 5 proc. dalį.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...