Skundai
Šiemet aktyviausiai savo vartotojų teises gynė vilniečiai ir telšiškiai. Kaip paaiškėjo, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija per antrąjį šių metų ketvirtį ištyrė 449 vartotojų skundus. Kaip ir pernai, daugiau nei pusė skundų buvo pagrįsti. Šių skundų vertė – daugiau kaip pusė milijono litų. Iš jų 83 tūkst. Lt grąžinti už netinkamos kokybės produktus, pakeistų prekių vertė – 102,7 tūkst. Lt. Neatlygintinai pašalinti prekių trūkumus atsiėjo 162 tūkst. Lt. Kai kurių prekių kainos buvo sumažintos arba taikytos kitokios kompensacijų priemonės, kurių vertė – 183,5 tūkst. Lt.
Pasak inspekcijos Paslaugų kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotojos Rimos Tuganauskaitės, daugiausiai skundų sulaukta dėl elektrotechnikos gaminių. Žmonės dažniausiai lieka nepatenkinti įsigytais kompiuteriais ir mobiliaisiais telefonais. Per antrąjį ketvirtį dėl prastos elektrotechnikos inspekciją pasiekė 188 skundai, iš jų 111 buvo pagrįsti. Antroje vietoje – skundai dėl odos gaminių ir avalynės, jų gauta 90.
Be įvairių prekių, taip pat vartotojai dažniausiai skundžiasi dėl autoservisų, cheminio valymo ir skalbimo, buitinės technikos remonto paslaugų ir reklamos.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenimis, vartotojų, įsitikinusių, kad prekės pardavėjai, tiekėjai ar paslaugų teikėjai paiso jų, kaip vartotojų, interesų, Lietuvoje yra 42,4 proc. Tai gerokai mažiau nei ES šalių vidurkis – 58,1 proc.