Nerija Putinaitė
Aukštosios mokyklos absolventą dirbti pagal jo įgytą specialybę įmonės turi mokyti dar maždaug dvejus metus.
Į “Veido” klausimus atsako švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė
VEIDAS: Įmonių atstovai sako, kad diplomuotus specialistus dar tenka rengti darbui maždaug dvejus metus. Kaip sutrumpinti šį laikotarpį?
N.P.: Tai priklauso ir nuo pačių absolventų imlumo, ir nuo studijų programų. Šiuo metu jos intensyviai atnaujinamos, keliant reikalavimą į šį procesą įtraukti kuo daugiau darbdavių. Kai kas bando tai tik imituoti, bet netruks įsitikinti, kad tai nenaudinga, nes studentai renkasi tas programas, kuriose mato darbo perspektyvų.
VEIDAS: Kaip gerinamos studentų praktikos galimybės?
N.P.: Matydami šioje srityje nemažai problemų, tam skyrėme nemažos apimties programas, finansuojamas iš ES struktūrinių fondų. Džiaugiamės, kad į programą praktikų modeliui sukurti aktyviai įsitraukė verslo asociacijos. 2013 m. turėtų būti sukurta nacionalinio lygmens informacinė bazė apie laisvas studentų praktikantų vietas įmonėse. Kitos programos skirtos magistrantų verslumui didinti, praktikoms, susietoms su mokslui imliais sektoriais, labiau kolegijoms skirtiems verslumo ugdymo projektams kuriant imitacines įmones. Dalyje programų apmokomi ir dėstytojai, nes labai svarbu, kad ir jie matytų praktinius studijų aspektus.
VEIDAS: Kodėl dažnoje užsienio šalyje magistro darbai yra labiau taikomieji, o pas mus teoriniai?
N.P.: Į taikomuosius darbus orientuojasi kolegijos, o magistrantūroje orientuojamasi į tiriamąjį pobūdį. Bet daug kas priklauso nuo studijų krypties, universiteto pobūdžio. Pavyzdžiui, užsienio šalyse į taikomuosius darbus orientuojasi techniniai universitetai, o kiti taiko įvairią praktiką.
VEIDAS: Ar mūsų universitetai ne per daug orientuojasi į teoriją?
N.P.: Universiteto paskirtis – perteikti naujausias žinias. Beje, kitose šalyse jau skundžiamasi, kad aukštųjų mokyklų absolventai per daug specializuojasi, neturi bazinio parengimo, kuris suteikia galimybių plačiau pritaikyti savo žinias. Studentas nėra rengiamas konkrečiai darbo vietai, todėl jis turi įgyti kuo daugiau kompetencijų.