Aviacija
Per keletą metų ne kartą bankrutavo Lietuvos turizmo arba aviacijos įmonės – nukentėję turistai ir keleiviai vargu ar išvis atgaus prarastus pinigus.
Pastaraisiais metais neliko “flyLAL-Lithuanian Airlines”, “Starl Airlines”, “Star Holidays”, “Novus Orbis”, “Horizon Travel”, “Oasis Tours”. “Nėra jokio turto.” “Akivaizdu, kad bankrotas buvo suplanuotas”, kalba šių bendrovių bankroto administratoriai, rašo “Lietuvos rytas”.
Nuo kelionių rengėjos “Star Holidays” pernai nukentėję turistai ir apie 2 mln. litų praradę klientai dar puoselėja viltį atgauti pinigus.
Draudimo įmonė “Gjensidige Baltic” neketina prisiimti atsakomybės ir mokėti klientams kompensacijas dėl patirtos žalos. Motyvas – šios turizmo įmonės draudimo sutartis baigė galioti dar prieš jai nutraukiant veiklą. “Star Holidays” kelionės organizatoriaus finansinius įsipareigojimus draudė ir įmonė BTA, jos draudimo suma siekia beveik 740 tūkst. litų, dalis jos pradėta dalinti nuo “Star Holidays” bankroto nukentėjusiems asmenims.
Pareigūnai dvejoja, ar “Novus Orbis” bankrotas nebuvo tyčinis. Pasak bankroto administratorės Redos Dumčiūtės, įmonė jokio turto neturi, o vieną jos direktorių – Ireną Giedrienę – medžioja ir klientai Turkijoje. Turkai siekia, kad lietuvė atsidurtų už grotų.
Bankrutuojantis kelionių rengėjas “Horizon Travel” liko skolingas 2,1 mln. litų. Didžiausia skola -1,3 mln. litų turėtų atitekti “Tez Tour”.
“Įmonė nieko neturi. Jai skolingos kelios bendrovės, tačiau tai nėra dideli pinigai”, – sakė bankroto administratorius Aurimas Valaitis.
Prasčiausiai sekasi tiems, kurie liko už borto bankrutuojant įmonei “Starl Airlines”. 940 nukentėjusių keleivių nuostoliai siekia milijoną litų, dar pusę milijono litų žalos patyrė kelionių agentūros ir iš jų bilietus pirkę klientai.
“Dar anksti spręsti, kaip bus atlyginta nukentėjusiems žmonėms. Tačiau galimybės tikrai ribotos”, – neslėpė bankroto administratorius Algimantas Zajankauskas.