2013-aisiais laukiama būsto ir turto draudimo rinkos plėtros.
Tiesiogiai reaguoja į ekonomikos vystymosi ciklus
Ne gyvybės draudimo profesionalai prognozuoja, kad šiais metais draudimo rinka augs, perkančiųjų draudimo produktus daugės, o klientai vis dažniau pirks iš karto kelis draudimo produktus. Tyrimų ir apklausų duomenimis, lietuviai labiausiai rūpinasi savo automobiliu ir jį draudžia dažniausiai. Bet, kaip pastebi draudikai, daugelį metų vyravusios tendencijos pamažu keičiasi: 2012-aisiais labiausiai didėjo būsto ir turto draudimo populiarumas, šių rūšių draudimo plėtros nepaveikė net krizė.
Didžiausias ne gyvybės draudimo rinkos nuosmukis buvo 2009 m., kai rinkoje buvo pasirašyta 27,4 proc. mažiau įmokų nei 2008 m. Ekonominės krizės laikotarpiu didžiausią nuosmukį patyrė kasko draudimo rūšis. Gyventojai nepirko naujų automobilių, įmonės irgi neskubėjo atnaujinti savo automobilių parko. Verslo segmente buvo pastebimas ženklus kritimas turto draudimo srityje, nes įmonės buvo priverstos taupyti.
Nuo dugno draudikai atsispyrė 2010-aisiais, o 2011-aisiais ne gyvybės draudimo rinka ėmė justi atsigavimo ženklus, buvo pasirašyta 9,8 proc. daugiau įmokų nei 2010 m. „Iš pradžių rinkos žaidėjai, tarp kurių Lietuvoje – didelė konkurencija, stabilizavo savo valdomus portfelius, o praėję – 2012 metai beveik visiems buvo stabilaus augimo laikotarpis. Mūsų jauna rinka po krizės atsigauna greičiau ir efektyviau nei senųjų Vakarų Europos šalių rinkos. Tai lėmė paprasta priežastis – jaunose rinkose vis dar yra daugiau galimybių ir erdvės verslo plėtrai“, – sako Lietuvos ne gyvybės draudimo rinkos lyderio ir didžiausio Baltijos šalyse draudiko „Lietuvos draudimo“ valdybos narys, Privačių klientų departamento direktorius Raimondas Geleževičius.
Stabili draudimo rinkos plėtra tiesiogiai susijusi su tvariai augančiu Lietuvos BVP. Jei prognozės dėl BVP ir įvairių ekonomikos sričių optimistinės, panašios nuotaikos apima ir draudimo rinką. Tad ir 2013-ųjų prognozės žada tvarią draudimo plėtrą. Lietuvoje draudimo išlaidos sudaro tik kiek daugiau nei 1 proc. šalies BVP, tai yra du tris kartus mažiau, palyginti su kitomis ES valstybėmis.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, Lietuvoje yra apdrausta 22 proc. butų ir 49 proc. privačių namų, o Skandinavijos šalyse būstą draudžia daugiau nei 90 proc. gyventojų.
Naujovė – „tai, ko reikia man“, vietoj to, „ką siūlo visiems“
Draudikai šiais metais konkuruos ne tik kaina, bet ir kokybe, siūlomomis paslaugomis ir gebėjimu išpildyti kliento norus. Todėl bus kuriami ir siūlomi tokie produktai, kurie sujungtų tai, kas klientui atsitinka dažniausiai, ir tai, ko iš draudimo tikisi klientai.
„Stebime, kad klientui būtų aišku, ką ir už kiek jis gauna mokėdamas įmoką. Nelaimingų atsitikimų draudimo srityje rinkai pateikėme naujovę – galimybę pačiam susikomplektuoti rizikas. Tai reiškia, kad kiekvienas klientas gali apsidrausti tai, kas jam aktualu, taip pat naudojasi fiksuotomis produktų kainomis. Pagal klientų atsiliepimus matome, kad tokie aiškūs fiksuotos kainos produktai arba galimybė pasirinkti „tai, ko reikia man“, vietoj to, „ką siūlo visiems“, jiems yra patraukli“, – komentuoja R.Geleževičius.
Draudimas – klasikinė paslauga, tačiau yra tokių jo rūšių, iki kurių mūsų rinka turės dar ilgai eiti. Pavyzdžiui, bilietų į renginius draudimas. Tarkim, Didžiojoje Britanijoje yra draudžiami bilietai į teniso varžybas. Jei per Vimbldono teniso turnyrą lis lietus, pirkėjas gali susigrąžinti pinigus. Palyginti su Europos senbuvėmis, mes mažai draudžiame žmogaus nelaimingų atsitikimų riziką. Kasko draudimo populiarumas tiesiogiai susijęs su naujų ir apynaujų automobilių rinkos judėjimu, ir draudikai prognozuoja, kad jei išsilaikys bendrosios ekonomikos tendencijos, ši draudimo rūšis 2013 m. taip pat augs.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją http://www.veidas.lt/prognozes-2013 internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.