Eismas
Šiuo metu pažeidėjus Lietuvos keliuose gaudo 151 stacionarus ir 13 transporto priemonėse įmontuotų greičio matuoklių, kuriais kartu pernai užfiksuota 69,2 tūkst. pažeidimų. Beje, skiriamaisiais ženklais nepažymėtose transporto priemonėse įmontuotų matuoklių efektyvumas kur kas didesnis nei matuoklių, apie kuriuos iš anksto įspėja kelio ženklai: pirmuoju atveju vienu matuokliu per dieną užfiksuojama po 20 ar daugiau pažeidimų, antruoju – nufotografuojama po tris keturis pažeidėjus.
Pernai greičio matuokliai “uždirbo” 11 mln. Lt, tai yra tiek baudų skirta už jais užfiksuotą greičio viršijimą. O tai penkiais milijonais daugiau nei 2009-aisiais.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius teigia, kad pažeidėjams nuo baudų išsisukti vis sunkiau, nes gerėja matuoklių daromų nuotraukų kokybė. Tiesa, vis dar pasitaiko atvejų, kai viršijus leistiną greitį 50 ar daugiau km per valandą (už tai skiriama 1–1,5 tūkst. Lt bauda ir atimama teisė vairuoti) automobilio savininkas nenurodo, kas vairavo automobilį, ir yra nubaudžiamas tik už atsisakymą pateikti informaciją. Tačiau nuo kovo 1 d. bauda už informacijos nepateikimą kils iki 800 Lt.
Vienintelė išimtis, kai už greičio viršijimą niekas nenubaudžiamas, yra atvejai, kai vairuojamas užsienyje regisruotas automobilis. G.Aliksandravičius aiškina, kad direktyva, leisianti bausti visoje ES įregistruotų automobilių vairuotojus, įsigalios tik 2013-aisiais.