Dviračiai
Šiemet įvairiose Lietuvos vietose gerokai padaugėjo dviratininkų (tiek poilsiautojų, tiek dviračiais vykstančiųjų į darbą). Šis tautiečių pomėgis Lietuvą daro panašesnę į Daniją, Olandiją ar Prancūziją, kuriose dviratis tapo neatsiejama transporto priemone. Tiesa, tiek dviratininkams sudarytos sąlygos, tiek pati dviračių infrastruktūra Lietuvoje dar nė iš tolo neprimena Vakarų Europos. Dviračių takų mūsų šalyje dar akivaizdžiai per mažai, jų kokybė – apgailėtina, galimybių saugoti dviračius viešose vietose ar juos transportuoti Lietuvoje taip pat labai mažai.
Štai viešajame transporte dviratininkai susiduria su paradoksais ar net absurdais. Pavyzdžiui, norint dviratį persivežti autobusu, tarkime, iš Vilniaus į Molėtus, visų pirma reikia išsiaiškinti, kokios kompanijos autobusas iš reikiamos stotelės važiuos. Tuomet iš vakaro būtina susiskambinti su tos kompanijos budinčiu mechaniku ir sužinoti, ar jums patogiu laiku važiuos autobusas su bagažine. Jei autobusas be bagažinės,kelionės turėsite atsisakyti.
Miestų autobusais dviračių vežtis apskritai negalima.
Dviračio bilietas traukiniu kainuoja pusę žmogaus bilieto kainos. Tačiau ir traukiniu keliauti nėra taip paprasta, kaip norėtųsi. Pavyzdžiui, Vilniaus geležinkelio stotyje tenka ilgai sukti galvą, kaip nusigauti iki penktojo perono – leistis su dviračiu eskalatoriumi į rūsį ar ropštis ant tilto? Ne geriau ir Lentvario bei daugelyje kitų geležinkelio stočių: išlipus iš traukinio tenka šokinėti per bėgius, iš paskos tempiantis dviratį.
Be to, daugelyje vagonų nėra numatytų vietų dviračiams, jie trukdo keleiviams, tepa sėdynes. “Lietuvos geležinkelių” keleivių rinkodaros vadovas Andrius Petrušis teigia, kad šiemet į Klaipėdą važiuojančiuose traukiniuose buvo įrengtos dviračiams skirtos vietos, tai ketinama padaryti ir kituose traukiniuose. O pertvarkius geležinkelio atkarpą Vilnius–Kaunas bus įrengtos specialios perėjos dviratininkams.
Tačiau ir viešojo transporto sektoriuje pasitaiko malonių išimčių. Štai autobusų bendrovė “Kautra” nuo šios vasaros dviračius veža nemokamai. Jeigu bagažinėje trūksta vietos, dviratį nugabena kitas tuo pačiu maršrutu važiuojantis autobusas, o iki to laiko jis nemokamai saugomas “Kautros” siuntų skyriuje.