Tokias tendencijas atskleidė paskutinių trejų metų gyventojų nuomonės tyrimų palyginimas.
Lyginant su 2009 m. antruoju pusmečiu, lietuvių, manančių, kad ekonomika yra nuosmukyje, sumažėjo beveik penktadaliu ir didžiuosiuose miestuose, ir kaimuose. 2009 m. antrąjį pusmetį beveik 60 proc. gyventojų manė, kad ekonomika yra nuosmukyje.
Teigiančių, kad pinigus taupo labiau nei anksčiau, šių metų pirmąjį pusmetį sumažėjo 15 proc. – šiuo metu taip teigia 62 proc. Lietuvos gyventojų.
“Vartotojų nuomonės tendencijos puikiai iliustruoja mūsų prognozes – šalies ekonomikos augimas tampa vis labiau subalansuotas. Atsigauna vartotojų lūkesčiai, sparčiai auga mažmeninė prekyba, todėl galima prognozuoti spartų vartojimo atsigavimą. Taigi ir vartotojų nuotaikos artimiausią pusmetį gali gerėti”, – sako Norbertas Žioba, Danske banko Verslo plėtros tarnybos direktorius.
Tyrimai rodo, kad mažiau žmonių leidžia pinigus atsargiau nei įprastai – šių metų pirmąjį pusmetį taip teigiančių žmonių buvo 41,4 proc., tuo tarpu kai 2009 m. antrąjį pusmetį – 51,3 proc. Atsargesnio pinigų leidimo pikas užfiksuotas praėjusių metų antrąjį pusmetį – 57,6 proc. gyventojų. Ryškiausiai pasikeitė mažų miestelių (mažiau kaip 30 tūkst. gyventojų) nuomonė – 2009 m. antrąjį pusmetį apie 62 proc. teigė leidžiantys pinigus atsargiau nei įprastai, o šiuo metu taip teigia apie 42 proc.
“Matomas vis didėjantis optimizmas vartotojų lūkesčiuose siunčia aiškų signalą daugelio sričių verslui – spartėjantį vartojimo atsigavimą prognozuoja ir bankų analitikai, ir kitų sričių ekonomistai. Daugiau optimizmo matosi ir įmonių veikloje – aktyvėja rinkodariniai veiksmai stipriai per krizę nukentėjusiose srityse: avalynės, aprangos, buitinės, elektronikos technikos, net ir naujų automobilių prekyboje”, – teigia komunikacijos planavimo agentūros OMD vadovas Darius Gricius.
Gyventojų nuomonės tyrimus 2009 m. gegužės 6 – 13 d. (1003 respondentai), spalio 5 – 12 d. (995 respondentai), 2010 m. balandžio 6 – 13 d. (1269 respondentai), rugsėjo 20 – 27 d. (1035 respondentai) ir 2011 m. gegužės 23 – 30 d. (1007 respondentai) atliko žiniasklaidos pirkimo ir planavimo agentūra “Omnicom Media Group”.