Baltijos gitarų kvarteto muzikantų paslaptys – ypatingi ispaniški instrumentai ir išpuoselėti nagai.
Šią savaitę Baltijos gitarų kvarteto vyrų ketvertukas vieši Kinijoje. Muzikantai iš Lietuvos koncertuos Pekino, Šanchajaus ir kitų miestų koncertų salėse. Pasak kvarteto nario Sauliaus S.Lipčiaus, Kinijoje ypač daug šio instrumento gerbėjų, o tarptautiniuose gitaristų konkursuose visuomet sutiksi puikiai šį instrumentą įvaldžiusių jaunų Kinijos virtuozų.
Dvigubai sunkesnės gitaros
Pirmasis Baltijos gitarų kvarteto koncertas įvyko 2004 m. Tiesa, kolektyvo sudėtis per aštuonerius metus šiek tiek kito: Valdą Mikuckį pakeitė Ieva Baltmiškytė, o kai po trejų metų Ieva pasirinko solinę karjerą ir išvyko tobulintis į užsienį, jos vietą kvartete lietuvių muzikantai pasiūlė belgų gitaristui Chrisui Ruebensui, su kuriuo buvo susiklostęs draugiškas bendravimas. Chrisas atvyko čia ir daugiau nebeišvyko: į Belgiją grįžta tik aplankyti šeimos ir pakoncertuoti su ten įkurtu džiazo trio. O studijų draugai S.S.Lipčius, Sergejus Krinicinas ir Zigmas Čepulėnas šiame kvartete groja nuo pat 2004-ųjų.
Gitaros, su kuriomis scenoje pasirodo keturi muzikantai, yra pagamintos to paties meistro Manuelio Contreraso iš Madrido. Jis – trečios kartos klasikinių gitarų gamintojas šeimos dinastijoje. Instrumentams naudojama mediena, kurią M.Contreraso tėvas pradėjo tam tikslui ruošti mažiausiai prieš keturis dešimtmečius.
„Tokios gitaros buvo sena mūsų svajonė. Juk ir styginių kvartetai, griežiantys panašaus laikmečio senųjų Italijos meistrų pagamintais instrumentais, skamba kitaip nei kiti. Mūsų gitaros – kaip sportiniai automobiliai „Ferrari“: jas reikia išmokti valdyti. Profesionalai vos paėmę į rankas pasakytų, kad jos dvigubai sunkesnės už įprastas. Tai todėl, kad šių instrumentų korpusas dvigubas: kad neišvengiamas kontaktas su muzikanto kūnu netrukdytų garso vibracijai. Tokių instrumentų skambesys pritaikytas didelei erdvei užpildyti ir leidžia koncertuoti be papildomo garsinimo. Be to, Z.Čepulėno įsigyta gitara turi septintąją, bosinę, stygą, kuri ima žemesnes natas nei violončelė. Tai išplečia kvarteto skambėjimo diapazoną“, – pasakoja S.S.Lipčius.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.