Prekyba
Gruodį keturi didieji prekybos tinklai padidino savo antkainius devyniems iš dešimties produktų, kurių kainas seka Konkurencijos taryba, tačiau prekybininkų atstovai tvirtina, kad padidėjimas – nežymus.
Gruodį visos Konkurencijos tarybos sekamos prekių grupės pabrango ar bent neatpigo, rašo “Lietuvos rytas”.
Konkurencijos tarybos duomenimis, ruginė duona gruodį brango tik dėl prekybininkų, o ne gamintojų. Puskilogramį sveriantis kepalas lentynoje pabrango vidutiniškai 25 centais.
Didžiausią dalį prekybininkai pasiima už miltus ir duoną, mažiausiai – už kumpį, varškę. Taryba skaičiuoja, kad tiekėjams atitenka 33-73 proc. galutinės prekių kainos. Valstybei mokesčių pavidalu atiduodama 17 proc.
Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Marius Busilas dievagojosi, kad prekybininkų antkainiai pastaruoju metu nekito:”Mes savo antkainių nedidinome. Kainas kėlė gamintojai. Nelabai galime apibūdinti Konkurencijos tarybos duomenų, nes jie jų mums nekomentuoja”.
“Mūsų tinkle gruodį daugelio produktų kainos nesikeitė, kai kurie brango tiekėjams padidinus kainas. Savo antkainius šiek tiek koregavome tik kai kuriems produktams, nes antkainis yra skirtas mūsų veiklos sąnaudoms padengti, o jos žiemą padidėjo”, – tvirtino “Iki” prekybos tinklo atstovas Valdas Lopeta.
Taryba duomenis apie kainas “Maxima”, “Iki”, “Norfos” bei “Rimi” parduotuvėse renka vykdydama Seimo nurodymą sekti, kad prekybos tinklai veiktų sąžiningai ir neskriaustų tiekėjų.