Viešasis transportas
Pastaruoju metu, dėl krizės sumažėjus viešojo transporto paslaugų, vis daugiau vilniečių skundžiasi, kad sostinės autobusai nesilaiko tvarkaraščiuose skelbiamo grafiko.
Štai Vilniaus Pilaitės mikrorajono gyventojai “Veidą” informavo, kad šį mikrorajoną su Antakalniu per centrą jungiantis 30 maršruto autobusas važiuoja tik jam vienam suprantamu laiku – būna dienų, kai vietoje dviejų autobusų per valandą važiuoja tik vienas, savavališkai įsipaišęs į tarpinį grafiką.
Nepatenkinti ir Naujosios Vilnios gyventojai – jų susisiekimą su stotimi užtikrinantis 31 autobusas labai dažnai išvažiuoja keliomis minutėmis anksčiau, nei nurodyta grafike, todėl žmonėms tenka ilgai laukti kito maždaug kas pusvalandį kursuojančio autobuso. Panašų nepasitenkinimą reiškia ir 18 autobusu važinėjantys Dvarčionių gyventojai.
UAB “Vilniaus autobusai” transporto skyriaus viršininkas Alfredas Mocka sutinka, kad keleivių skundų dabar ypač daug. Tačiau sukontroliuoti kiekvieno vairuotojo įmonė negali – joje dirba du tik eismo kontrolieriai, stotelėse tikrinantys grafiko laikymosi tvarką.
Be to, tarkime, dvidešimt stotelių per visą maršrutą turintis aplankyti autobusas tiksliai numatytu laiku turi atvykti ir išvykti į penkias kontrolines stoteles, o kitose jam leidžiama pasirodyti 2 min. anksčiau ar 3 min. vėliau.
“Juk eismo tiksliai nesuplanuosi. Todėl patariu keleiviams, ypač rečiau važinėjančių autobusų, į stotelę ateiti 5–10 minutėmis anksčiau, nei nurodyta autobuso tvarkaraštyje”, – siūlo autobusų parko atstovas.
Reikia privatizuot parkus,gana vogt pinigus iš Vilnečių.
Geriausia iš vis nežinoti tų tvarkaraščių autobusų (kaip man) ir mažiau nervų bus. Nežinai ir nereikia. Aišku, tiems, kurių darbas nuo to priklauso, tai yra šiek tiek blogai, tačiau yra ir kitų alternatyvų už autobusus:
1. Dviratis;
2. Atsikelti anksčiau ir eiti pėsčiom;
3. Valdiškas automobilis (čia retesni atvejai).
Dar nei vienoje ES šalyje autobusų parkų privatizacija nepagerino susisiekimo kokybės. Priešingai, visur, kur viešasis transportas buvo privatizuotas, išaugo kainos, sumažėjo maršrutų ir padidėjo kursavimo intervalai. Savivaldybės buvo tiesiog priverstos dotuoti jau privačius vežėjus, kad meistai nebeliktų be visuomeninio transporto. Vat taip.