Darbo rinka
Sunkmetį ištvėrę lojalūs ir įmonei reikalingi darbuotojai jau vėl gali tikėtis savo darbdavių paskatinimo. Personalo valdymo specialistai pastebi, kad į įmones grįžta darbuotojų motyvaciją didinančios priemonės.
Pasak UAB “Personalo valdymo inovacijos” plėtros direktoriaus Jono Marcinkaus, dvejus metus nuo 2008 m. rudens į personalo kvalifikacijos kėlimą įmonės neinvestavo nė centro, išskyrus atvejus, kai darbuotojų mokymai vyko už ES lėšas. “Dabar įmonių direktoriai suprato, kad jų gerus darbuotojus, ant kurių pečių sunkmečiu krito ir atleisto personalo darbo krūvis, netrukus gali perpirkti konkurentai. Mat gerų specialistų darbo rinkoje stokojama, nepaisant milžiniško nedarbo. Pastebime, kad motyvacijos priemonių sistema šiuo metu sugrįžta į transporto ir aukštųjų technologijų sektorius”, – teigia J.Marcinkus.
Pasak jo, šiuo metu darbdaviai bando suprasti, kas jų darbuotojus motyvuoja, ir nustemba sužinoję, kad tai nebūtinai yra atlyginimo padidinimas ar premijos, – žmonės pageidauja privataus sveikatos draudimo, poilsinių kelionių ir kt.
Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktorius Danas Arlauskas taip pat sutinka, kad nors ne visų įmonių finansinės galimybės dar leidžia, didelę pridėtinę vertę ir pinigų srautus generuojančius darbuotojus būtina motyvuoti. “Ne visi darbdaviai žino ir naudojasi pelno mokesčio lengvata, kai į patiriamas sąnaudas galima įskaičiuoti darbuotojų motyvacijai skatinti išleistus pinigus, neviršijant ketvirčio darbo užmokesčio fondo. Tai reali galimybė įmonėse diegti darbuotojų motyvacijos instrumentus, gaunant savotišką valstybės paramą”, – primena D.Arlauskas.