Katastrofa
Šeštadienio naktį iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte, kuriame apie 1 val. Lietuvos laiku kilo gaistas, dauguma – 178 – keleiviai buvo lietuviai, 6 iš jų yra nesunkiai sužeisti – tokią pirminę informaciją Lietuvos užsienio reikalų ministerija teigia gavusi iš krizių centro Kylyje.
Užsienio reikalų ministerijos atstovas Mindaugas Lašas BNS informavo, kad nukentėjusiesiems šiuo metu padeda Vokietijos pareigūnai.
Lietuvos ambasados Vokietijoje darbuotojai savo ruožtu su Vokietijos institucijomis ir keltų bendrovės “DFDS Seaways” atstovais derina Lietuvos piliečių parvežimo į Lietuvą organizavimą.
Ambasados konsulinis pareigūnas šiuo metu vyksta į Kylį ir suteiks reikiamą konsulinę pagalbą. Jis visų pirma aiškinsis, kaip padėti asmens dokumentus per nelaimę praradusiems lietuviams grįžti namo.
Šeštadienio naktį iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte “Lisco Gloria” kilus gaisrui, evakuoti visi keleiviai ir įgulos nariai.
Prie degančio kelto greitai atskubėjo vokiečių keltas “Deutschland” ir policijos laivas, kurie puolė gelbėti keleivius, plaukiančius vandenyje arba įsikibusius į gelbėjimo plaustus. Pasak Lietuvos karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinacinio centro, iš viso gelbėjimo operacijoje dalyvavo 10 laivų.
Naujienų agentūros “Reuters” teigimu, keletas žmonių buvo sužeista, trys iš jų į ligoninę išgabenti sraigtasparniu. Kiti vokiečių keltu nugabenti į Kylį. Pasak Lietuvos užsienio reikalų ministerijos pranešimo, ne tik tarp lietuvių, bet ir tarp kitų kelto keleivių rimtai sužeistų nėra.
Užsienio žiniasklaida skelbia, kad, pirminiais duomenimis, iš viso sužeisti 22 kelto keleiviai.
Automobilius ir žmones plukdžiusiame kelte “Lisco Gloria” gaisras kilo apie vidurnaktį (apie 1 valandą Lietuvos laiku), nurodė Vokietijos jūrų gelbėjimo tarnybos centrinės vadavietės atstovas.
Pasak Kukshafeno gelbėjimo tarnybų, viename iš viršutinių laivo denių būta sprogimo, po to kilo gaisras.
Iš Vokietijos Kylio miesto į Klaipėdą plaukusiame “Lisco Gloria” kelte buvo 204 keleiviai, dagiausia Baltijos šalių ir Rusijos piliečiai, ir 32 įgulos nariai.
Keltas išplaukė iš Kylio tiksliai pagal tvarkaraštį, penktadienį 23 val. Nelaimė įvyko tuo metu, kai laivas buvo ties Femarno sala. Keltui “Lisco Gloria” paskelbus nelaimės signalą, prie jo atskubėjo netoliese buvę laivai.
Anot Vokietijos specialistų, sprogimo kelte priežastis – techninis gedimas.
“Nėra jokių užuominų, jog tai galėjo būti teroro aktas, – sakė Vokietijos jūrų gelbėjimo tarnybos centrinės vadavietės atstovas. – Žinoma, policija tai tirs, bet atrodo, jog tai nelaimingas atsitikimas”.
“Žmonėms pasisekė, kad visa tai įvyko svarbiame laivybos kelyje, todėl kiti laivai greitai priplaukė ir gelbėjo žmones”, – sakė agentūrai “Associated Press” Vokietijos jūrų gelbėjimo tarnybos centrinės vadavietės Kukshafene atstovė Ulrike Windhoevel (Ulrikė Vindhėfel).
Pasak jos, sraigtasparniu į degantį keltą nuleido keturių asmenų grupė, ši sugebėjo išmesti kelto inkarus, kad jis nedreifuotų. Ugniagesiai stengiasi atvėsinti degantį keltą, kad jis neskiltų į dalis.
Danija pasiuntė specialų laivą kovai su naftos tarša. Kelte degalų gali būti apie 170 tonų, nurodė U.Windhoevel.
Bendrovės atstovas spaudai Vaidas Klumbys BNS sakė, kad “DFDS Seaways” pasirūpins keleiviu grįžimu į Lietuvą. Sutvarkius konsulinius klausimus keleiviams, jo teigimu, ruošiamasi sudaryti galimybę parkeliauti ne tik kitu kompanijos keltu, bet ir, pavyzdžiui, lėktuvu. Jo teigimu, dalis keleivių plaukti keltu namo nenori.
Jis taip pat teigė, kad kol kas anksti pasakyti, ar keltas nenuskęs ir ar jis dar galės būti remontuojamas.
Jau atsirado komentarai internete apie kelte vyravusią netvarką ir chaosą,evakuacijos problemas.Pavyzdžiui,kažkodėl neveikė priešgaisrinės sistemos siurbliai,nevisas gelbėjimosi valtis pavyko sėkmingai nuleisti ant vandens ir pan.Komentatorius(liudininkas?)džiaugiasi,kad avarija įvyko netoli Vokietijos ir Danijos krantų,o ne Lenkijos ar Lietuvos teritoriniuose vandenyse…