2010 Balandžio 06

Uostas

Į Klaipėdos uostą veržiasi Kinijos kompanijos

veidas.lt

Klaipėdos uosto archyvas

Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybos konkurse dalyvaujanti Kinijos kompanija neslepia norų dalyvauti ir kituose uosto statybų konkursuose.

Uoste projektus įgyvendinančios kompanijos nesidžiaugia kinų konkurencija, kuri gali suduoti stiprų smūgį vietos statybų įmonėms, antradienį rašo dienraštis “Verslo žinios”.

Klaipėdos uosto vadovybė Kinijoje pasirašė memorandumą su “China Communications Construction Company Limited” priklausančia kompanija “China Road and Bridge Corporation”, siūlančia savais bei Kinijos valstybės pinigais išanalizuoti giliavandenio uosto galimybes, jie jau po poros savaičių ketina atvykti į Klaipėdą ir aptarti techninę užduotį.

Prieš keletą metų giliavandenio galimybių studiją rengė japonai.

Ta pati kompanija “China Road and Bridge Corporation” dalyvauja ir Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybų konkurse, partnere pasirinkusi “Klaipėdos hidrotechniką”. Neneigiama, kad dalyvavimas šiame konkurse vieną didžiausių kainų pasiūliusiems kinams buvo tik žvalgytuvės kitiems konkursams.

“Jie pažadėjo man, kad dalyvaus ir kituose konkursuose. Lietuva pasirodė kaip atvira šalis, tik jie patys pripažino, kad pasirinko ne tuos partnerius Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo konkurse. Kompanija pirmauja pagal tiltų tiesimą, o pagal uosto gilinimo darbus yra antri pasaulyje”, – gyrė iš Kinijos neseniai grįžęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Nutiesusi keturis po 30 km ilgio tiltus, visiškai įrengusi uostą Mauritanijoje ir kitose šalyse, Kinijos kompanija domisi galimybe gilinti Klaipėdos uostą. Šių metų gilinimo apimtis – 0,4 mln. kubinių metrų jiems per mažas objektas, tačiau ateinančių metų planai išgilinti 2 mln. kub. m – juos domintų.

“Labai norėčiau, kad lietuviai laimėtų konkursus, bet jei kinai pateiks gerą pasiūlymą -”nebrokysiu”. Jei pasaulis jais pasitiki, kodėl mes čia turime knistis su savais”, – kad uoste sudaromos sąlygos konkursuose dalyvauti įvairių šalių įmonėms, pabrėžia E. Gentvilas.

Anot jo, tikėtina, kad Kinijos bendrovių atėjimas gali atpiginti darbus uoste, juo labiau kad Kinija savo įmonėms teikia subsidijas. Neseniai Lenkijoje kinams laimėjus konkursą tiesti automagistralę kilo vietos įmonių nepasitenkinimas dėl dempinguojamų kainų.

“Hidrostatyba” valdybos pirmininkas Jonas Dumašius pabrėžia, kad kinų atėjimas gali kelti rimtą pavojų vietos įmonėms.

“Lietuvos įmonės turi inžinierių, darbo jėgos, technikos, o konkurencija ir taip uoste didelė, dalyvauja konkursuose kitų Europos šalių įmonės, latviai kvėpuoja į nugarą. Jeigu dar bus specialiai kinams ateiti kuriamos sąlygos – tai jau ne valstybinis mąstymas. Kur mums dingti, parsiduoti kinams?” -klausia J. Dumašius.

Anot jo, Lietuvos įmonės turės mažiau darbo, be to, pelno ir kai kurie kiti mokesčiai iškeliaus į Kiniją. Ponas Dumašius neabejoja, kad kinai dempinguos kainas, nes Kinija remia savo verslą, o kviečiamos subrangovais dirbti vietos įmonės turės darbus atlikti dar 5-10 proc. pigiau, kad kinai kviestų. Esą darbai uoste pastaraisiais metais ir taip yra atpigę 25 proc., palyginti su kainomis buvusiomis pakilimo metu.

“Tai, kad kinai siūlosi už savus pinigus uostui atlikti tyrimą – akių dūmimas. Niekas už ačiū nieko neduoda, ateityje tuos pinigus jie norės susigrąžinti dvigubai”, – svarsto J. Dumašius.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...