“Per pastaruosius dvejus metus santykis tarp interneto skvarbos ir investicijų į reklamą internete Lietuvoje pagerėjo, tačiau atotrūkis vis dar lieka ryškus”, – teigė interneto reklamos bendrovės “Addvisors” direktorė Skaistė Knyzaitė.
Tyrimų bendrovės “TNS LT” duomenimis, Lietuvoje interneto reklamai 2010 metais išleista 8 proc. viso reklamos biudžeto šalyje.
“Nėra priežasčių, kodėl turėtų dominuoti reklama televizijoje. Neabejotina, jog tai lemia užsakovų inercija”, – komentuoja S.Knyzaitė.
Pasak žiniasklaidos pirkimo ir planavimo agentūros “VRS grupė” vadovo Evaldo Dargužo, internetą renkasi įmonės, reklamai skiriančios mažai lėšų – iki 50 tūkst. litų, o didieji reklamos užsakovai šios reklamos formos vis dar privengia.
“Televizijos kampaniją gali suplanuoti turėdamas 80 tūkst. litų. Tokią sumą turinčios bendrovės dažniausiai kitų sprendimų neieško”, – pažymėjo E.Dargužas.
Tyrimų bendrovės “TNS LT” duomenimis, 2010 metais reklamai televizijoje buvo skirta 153 mln. litų, o reklamai internete – 25 mln. litų.
“Plika akimi matyti, kad internete yra daugiau reklamos pinigų, nei rodo TNS skaičiai. Tiesiog visas investicijas suskaičiuoti yra labai sudėtinga”, – teigė žiniasklaidos pirkimo ir planavimo agentūros MPG vadovas Tomas Markūnas.
“Addvisors” duomenimis, Lietuvoje reklamjuostėms išleidžiama 67 proc. interneto reklamos pinigų, paieškos sistemoms – apie 10 proc.. Reklamai socialiniuose tinkluose – apie 2,6 procento.
Juokinga net skaityti… Atsakingai pareiskiu, kad TNS nepataiko ~10 kartu su savo skaiciais ir kuo toliau tuo didesniais klystkeliais eina, nes absoliuciai nesuvokia sitos medijos, ju naudojami irankiai yra pasene, o metodologijos yra klaidingos nuo pat pagrindu. Teigiama, kad Google AdWords isleidziama 10 % biudzetu arb 2,5 mln. litu per visa Lietuva? Keli didesni klientai isleidzia tokia ir didesne suma, tai ka kalbeti apie visa rinka?! Visa rinka 25 mln. litu? Gaunasi, kad sudejus keliu didesniu medija agenturu apyvartas is interneto reklamos jos uzima 150 % rinkos ? TNS reiketu nustoti kalbeti ir matuoti interneto biudzetus, nes kuo toliau tuo daugiau gedos sau daro, darosi nebesuvokiama kaip jie gali tokius duomenis pardavineti, o kai kurios ziniasklaidos planavimo imones naudotis ju irankiais planuojant klientu kampanijas.