Susisiekimas
Islandijoje išsiveržusio Ejafjadlajokudlio ugnikalnio pelenų debesis sutrikdė skrydžių eismą Europoje ir atskleidė silpnąsias Lietuvos susisiekimo infrastruktūros puses
Europa susirūpino, kad neturi vulkaninių debesų tankio matuoklių ir patyrė diskomfortą dėl staiga persipildžiusių traukinių ir autobusų. O Lietuva, oro erdvę uždengus vulkaniniam debesiui, prisiminė esanti carinės Rusijos provincijos dalis, kuriai vietos politikai jau šešiolika metų žada geležinkelį į Vakarus, bet jis dar net nepradėtas.
Dėl sutrikusių skrydžių ir dėl to užsienyje užstrigusių lietuvių negandų simboliu galima laikyti Lietuvos finansų ministrę Ingridą Šimonytę. Islandijos ugnikalnio pasiųstas vulkaninis debesis ją užklupo posėdžiaujančią Madride, taigi namo jai teko grįžti ne lėktuvu, o autobusu. Ir kelionė į Vilnių vietoj numatyto sekmadienio baigėsi tik ankstyvą kito ketvirtadienio rytą.
Galbūt po tokios kelionės keisis jos ir kitų ministrų požiūris skiriant lėšas, tarkime, Vilnių ir Varšuvą turinčiam sujungti europietiškam geležinkeliui “Rail Baltica”. Juk jį nutiesus kelionė traukiniu iki Berlyno per Varšuvą truktų apie 9 val. – dabar ilgiau tenka kratytis, ir dar su persėdimu pasienyje, vien iki Lenkijos sostinės.
Lėktuvu, keltu, autobusu
Užsienyje užstrigę lietuviai negaili pagyrų turizmo paslaugų bendrovėms: jos nuoširdžiai rūpinosi klientų likimu, ieškojo kitokių galimybių jiems grįžti namo.
Štai į komandiruotę Lisabonoje išvykusi vilnietė Dalia Vasarienė namo turėjo parskristi sekmadienio vakarą, o parvyko pirmadienį, kai oro erdvė daugelyje šalių tam tikromis valandomis buvo atveriama. Ji pasakoja, kad jos kelionės agentė visą parą buvo pasirengusi teikti informaciją, siūlė ne vieną grįžimo variantą. Ponia Dalia jau buvo pasiryžusi kelių parų kelionei traukiniu per Europą namo, bet jai netikėtai pavyko gauti vietą iš Lisabonos į Romą skrendančiame lėktuve, o Italijoje patekti į vieną pirmųjų Vilniun paleistų reisų. “Pati aš niekur nebūčiau patekusi – viską sutvarkė su dideliais tarptautiniais tinklais bendradarbiaujanti mūsų agentūra”, – pabrėžė ji.
Nuo I.Šimonytės tokia sėkmė buvo nusigręžusi: iš Madrido išskristi jai nepavyko, todėl ministrė nusprendė iš Paryžiaus į Lietuvą vykti autobusu, kurį namo negalintiems pargrįžti kolegoms parūpino Lietuvos užsienio reikalų ministerija.
Kitam užsienyje užstrigusiam lietuviui komandiruotėje Stokholme buvusiam investicinio banko “Gild” partneriui Šarūnui Skyriui namo teko grįžti jūrų keliu. Užuot pusantros valandos namo skridęs lėktuvu, jis visą naktį plaukė keltu, po to dar keturias valandas truko kelionė autobusu iš Rygos į Vilnių. Dėl patirtų išlaidų (kelto ir autobuso bilietai atsiėjo 560 Lt) kompensavimo jis ketina kreiptis į skrydį atšaukusią oro linijų bendrovę “Skyways”.
šis straipsnis labiausiai parodo Veido tradicinį provincialuma – Europoje tuo metu buvo įstrigę daugybė piliečių , tame skaičiuje ministrų , geležinkeliai ir autobusai buvo užgrūsti taip pat , kaip ir Lietuvoje. Bet tikras lietuviškas žurnalistas turi pabrėžti , kad , nežiūrint į nieką, Lietuvoje vistiek blogiausia. Tai jau profesinė liga.